This shows you the differences between two versions of the page.
poo:laboratoare:14 [2019/01/14 11:45] carmen.odubasteanu [Aplicatie Design Patterns] |
poo:laboratoare:14 [2022/12/22 20:23] (current) carmen.odubasteanu |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ===== Laboratorul 14. ===== | + | ===== Laboratorul 13. ===== |
- | ==== Aplicatie Design Patterns ==== | + | === Problema 1 === |
+ | Pornind de la diagrama data, implementati clasele si interfetele din diagrama si cele care mai sunt necesare pentru a putea apoi sa construiti un obiect de tip **//IceCream//** ce contine doua toppinguri: **//Chocolate//** si **//Vanilla//**. Afisati pretul si descrierea acestei inghetate (design pattern-ul Decorator) | ||
- | Scopul vostru este să dezvoltați o aplicație care ajută elevii din clasa a 3-a să rezolve expresii artimetice. Aplicația voastră va primi ca input un String ce conține o expresie și va arăta elevului pas cu pas cum se rezolvă expresia. Această aplicație se va numi "Arithmo". Formatul expresiilor de input va fi: **(operand operator operand)** unde operatorul poate fi ''*,/,-,+'' iar operanzii pot fi valori numerice sau alte expresii. | + | In constructorul fiecarui topping, respectiv in constructorul **//BasicIceCream//** se va afisa un mesaj prin care se specifica ce se adauga. |
- | Un posibl input poate fi ''(2 + ( (9 / 3) * ( (5 * 2) - (6 * 1))))''. | + | Preturi: basicIceCream 0.5, ciocolata 1.5, vanilie 2. |
- | Evolutia expresiei va fi: ''(2 + (3 * (10 - 6))) -> (2 + (3 * 4)) -> (2 + 12) -> 14''. | + | Descriere metode: |
+ | * **getDescription()**: returneaza elementele componente ale inghetatei pana acum(adica lista tuturor componentelor adaugate anterior plus topping-ul curent); | ||
+ | * **getPrice()**: returneaza costul curent al inghetatei(suma tuturor elementelor adaugate anterior + costul toppingului curent). | ||
- | <iframe src="https://ocw.cs.pub.ro/courses/_media/poo/laboratoare/lab12_var_final.pdf" width="640" height="720"></iframe> | + | {{:poo:laboratoare:uml.png?600|}} |
- | {{:poo:laboratoare:lab12_var_final.pdf|}} | ||
- | {{:poo:laboratoare:laborator12_schelet.zip|Schelet de laborator}} | + | <note important>Pentru a putea adauga functionalitate (in cazul de fata un topping) unui obiect, vom avea nevoie de o referinta catre obiectul respectiv in decorator. |
+ | Un con (obiect de tipul BasicIceCream) fara topping este considerat tot o inghetata!</note> | ||
+ | <note warning> | ||
+ | Pentru a putea adauga topping-uri avem nevoie de un con! | ||
+ | </note> | ||
+ | //**Exemplu output:**// | ||
+ | <code> | ||
+ | Adding cone | ||
+ | Adding choco | ||
+ | Adding vanilla | ||
+ | Ingrediente: cone, chocolate, vanilla | ||
+ | Cost: 4.0 | ||
+ | </code> | ||
+ | |||
+ | === Problema 2 === | ||
+ | Sa se scrie un program pentru afisarea pe ecran a liniilor aflate pe pozitii impare dintr-un fisier text. Fiecare linie va fi precedata de numarul ei si un spatiu. In implementare, se va folosi un obiect de tip //**LineNumberReader**//. Tratati toate exceptiile care ar putea sa apara exact acolo unde apar! Atentie la inchiderea fisierelor – sa se faca chiar daca apare exceptie la citire! | ||
+ | |||
+ | Pentru validarea acestei cerinte, puteti folosi fisierul text //test01.in// pus la dispozitie in arhiva laboratorului. | ||
+ | |||
+ | === Problema 3 === | ||
+ | Sa se scrie un program care citeste un text de la tastura si il salveaza intr-un fisier pe disc. Citirea se va face pana la introducerea cuvantului //**exit**//. In implementare se va uzita metoda //**readLine()**// pentru un obiect de tip //**DataInputStream**// sau //**BufferedReader**//. Tratati toate exceptiile care ar putea sa apara! | ||
+ | |||
+ | === Problema 4 === | ||
+ | Sa se implementeze un program care citeste din fisierul //test02.in// un text si determina numarul de cuvinte din text. Pentru citire se vor utiliza un obiect de tip //**FileReader**// si unul de tip //**StreamTokenizer**//. | ||
+ | <code java> | ||
+ | FileReader in = new FileReader(new File("test02.in")); | ||
+ | StreamTokenizer str = new StreamTokenizer(in); | ||
+ | </code> | ||
+ | |||
+ | === Problema 5 === | ||
+ | Realizați o arhitectură unificată, similară cu Collections, pentru manipularea listelor care să conțină: | ||
+ | * interfața //**Function**//, parametrizată corespunzător, care conține o metodă //**execute**//, având ca parametru un obiect de tip //**A**// și un rezultat de tip //**B**//, unde //**A**// și //**B**// sunt două tipuri formale; | ||
+ | * interfața //**Addition**// folosită pentru a calcula suma a două numere de tip //**T**//, unde //**T**// este un subtip al lui //**Number**// (aceasta va conține o metodă //**zero**// care va întoarce elementul neutru al operației de adunare și o metodă //**add**//, care primește două obiecte de tip //**T**// și returnează suma lor); | ||
+ | * doi algoritmi polimorfici: //**reverse**// care inversează elementele unei liste și //**sum**// care calculează suma elementelor din listă; acești algoritmi trebuie să poată fi folosiți pe implementări diferite de liste, deoarece le abordează la nivel de interfață; | ||
+ | * o serie de metode care au un comportament similar cu funcționalele din paradigma funcțională. În cadrul acestei paradigme, funcțiile sunt valori de ordinul 1 ce pot fi manipulate ca orice altă valoare, iar funcționalele sunt funcții care manipulează alte funcții, primindu-le ca argumente sau returnându-le ca rezultat, în functie de cum e nevoie, fiind foarte utile în aplicarea anumitor modele de calcul des folosite. | ||
+ | |||
+ | Veți porni implementarea de la clasa **//ListUtil//**, pusă la dispoziție în arhiva laboratorului. | ||
+ | |||
+ | Explicatii pentru functionale: | ||
+ | |||
+ | -**foldl**(function, init, list)- returnează rezultatul aplicării functiei function pe rând asupra unui element din listă si a unui acumulator init. Ordinea folosirii elementelor din listă este de la stânga la dreapta; | ||
+ | Exemplu: | ||
+ | foldl(f(x, y) = x + y, 5, [0, 1, 2, 3]) => 11 | ||
+ | |||
+ | -**foldr**(function, init, list)- are un comportament similar cu foldl, însă ordinea folosirii elementelor din listă este de la dreapta la stânga; | ||
+ | Exemplu: | ||
+ | foldr(f(x, y) = y, 4, [0, 1, 2, 3]) => 0 | ||
+ | |||
+ | -**map**(function, list)- returnează lista rezultatelor aplicării unei functii f asupra fiecărui element dintr-o listă; | ||
+ | Exemplu: | ||
+ | map(f(x) = 2*x,[0, 1, 2, 3]) => [0, 2, 4, 6] | ||
+ | |||
+ | -**filter**(predicat, list)- returnează lista elementelor dintr-o listă care satisfac un predicat p (un predicat îl vom percepe ca o functie care are un rezultat de tip Boolean); | ||
+ | Exemplu: | ||
+ | filter(f(x) = x % 2 == 0, P[0, 1, 2, 3]) => [0, 2] | ||
+ | |||
+ | -**reduce**(function, list)- aplică functia pentru primele două elemente din lista, apoi pentru rezultatul obtinut anterior si urmatorul element si tot asa; | ||
+ | Exemplu: | ||
+ | reduce(f(x, y) = x + y, [47, 11, 42, 13]) => 113 | ||
+ | |||
+ | -**all**(predicat, list)- primeste un predicat (metoda ce are ca rezultat un boolean) si verifică dacă toate elementele din listă satisfac predicatul; | ||
+ | Exemplu: | ||
+ | all(f(x) = x > 0, [0, 1, 2, 3]) => True ; | ||
+ | all(f(x) = x % 2 == 0, [0, 1, 2, 3]) => False | ||
+ | |||
+ | -**any**(predicat, list)- primeste un predicat si verifică dacă exista cel putin un element în lista care satisface predicatul. | ||
+ | Exemplu: | ||
+ | any(f(x) = x < 0,[1, 2, 3, 4]) => False ; | ||
+ | any(f(x) = x % 2 == 0,[1, 2, 3]) => True | ||
+ | |||
+ | Pentru testare, completati exemplele din clasa Test. | ||
+ | |||
+ | <hidden> | ||
+ | <HTML> | ||
+ | <iframe src="https://ocw.cs.pub.ro/courses/_media/poo/laboratoare/laborator_13.pdf" width="740" height="720"></iframe> | ||
+ | </HTML> | ||
+ | </hidden> | ||
+ | |||
+ | {{:poo:laboratoare:arhiva_13.zip|Arhiva laborator}} |