Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo:breviare:breviar-02 [2018/09/22 10:44]
mihai.nan
poo:breviare:breviar-02 [2018/10/01 13:21] (current)
carmen.odubasteanu [Operații cu șiruri de caractere]
Line 3: Line 3:
  
  
-==== Operații cu siruri ​de caractere ====+ 
 +===== Breviar 2 - Utilizare clase Java ===== 
 +  
 +==== Operații cu șiruri ​de caractere ​- String, StringBuffer ​====
  
 === Introducere === === Introducere ===
  
-În limbajele de programare, majoritatea tipurilor de date utilizate pentru variabile sunt **valorile booleene**, **sirurile ​de caractere** (sau vectori de caractere terminati cu ''​\0''​) ​si **valorile numerice**. În contrast cu limbajele **C** sau **C++**, în Java modul de gestiune a șirurilor de caractere este unul diferit, deoarece:+În limbajele de programare, majoritatea tipurilor de date utilizate pentru variabile sunt **valorile booleene**, **șirurile ​de caractere** (sau vectori de caractere terminati cu ''​\0''​) ​și **valorile numerice**. În contrast cu limbajele **C** sau **C++**, în Java modul de gestiune a șirurilor de caractere este unul diferit, deoarece:
  
   * fiecare ''​char''​ reprezintă o valoare **Unicode** pe ''​16 biți''​ și nu ''​1 octet''​ (ca în **C** / **C++**);   * fiecare ''​char''​ reprezintă o valoare **Unicode** pe ''​16 biți''​ și nu ''​1 octet''​ (ca în **C** / **C++**);
Line 47: Line 50:
     public static void main(String args[]) {     public static void main(String args[]) {
         String str = "​Laborator POO";         String str = "​Laborator POO";
-        String str1 = " ​2016-2017";+        String str1 = " ​2018-2019";
         String str2 = "​POO";​         String str2 = "​POO";​
         String str3;         String str3;
Line 137: Line 140:
         //se adauga str la sbuf         //se adauga str la sbuf
         str1.append(str);​         str1.append(str);​
-        System.out.println("​str1 = " + str1.toString());+        System.out.println("​str1 = " + str1);
         //se adauga reprezentarea ca sir de caractere a nr 2         //se adauga reprezentarea ca sir de caractere a nr 2
         str1.append(1);​         str1.append(1);​
Line 154: Line 157:
 </​code>​ </​code>​
  
-=== Clasa Vector ===+==== Clasa Vector ​====
 Un vector este o structura de date dinamica in Java. Se pot adauga elemente in orice pozitie, se pot sterge elemente, se pot inlocui elemente, se poate determina pozitia pe care se afla un element, se poate determina numarul de elemente dintr-un vector. In Java, un obiect de tip **Vector** lucreaza cu elemente de tip **Object**, aceasta insemnand ca permite stocarea oricaror tipuri de elemente. Un vector este o structura de date dinamica in Java. Se pot adauga elemente in orice pozitie, se pot sterge elemente, se pot inlocui elemente, se poate determina pozitia pe care se afla un element, se poate determina numarul de elemente dintr-un vector. In Java, un obiect de tip **Vector** lucreaza cu elemente de tip **Object**, aceasta insemnand ca permite stocarea oricaror tipuri de elemente.
 Pentru o intelegere mai buna a importantei utilizarii acestei clase, este recomandata parcurgerea exemplului de mai jos. Pentru o intelegere mai buna a importantei utilizarii acestei clase, este recomandata parcurgerea exemplului de mai jos.
Line 161: Line 164:
 public class Exemplu { public class Exemplu {
     public static void main(String args[]) {     public static void main(String args[]) {
 +       
         //​Instantierea obiectului         //​Instantierea obiectului
         Vector vect = new Vector();         Vector vect = new Vector();
 +       
         //Adaugarea in vector a unor numere intregi         //Adaugarea in vector a unor numere intregi
         vect.add(20);​         vect.add(20);​
         vect.add(5);​         vect.add(5);​
         vect.add(7);​         vect.add(7);​
 +       
         //​Determinarea pozitie lui 5         //​Determinarea pozitie lui 5
         System.out.println(vect.indexOf(5));​         System.out.println(vect.indexOf(5));​
 +       
         //​Determinarea primului element         //​Determinarea primului element
         System.out.println(vect.firstElement());​         System.out.println(vect.firstElement());​
 +       
         //​Modificarea elementului de pe pozitia 2         //​Modificarea elementului de pe pozitia 2
         vect.set(2, 10);         vect.set(2, 10);
-        //Afisarea vectorului +       
-        System.out.println(vect);​ +
-        for(int i = 0; i < vect.size();​ i++) { +
-            System.out.println(vect.get(i));​ +
-        }+
         //​Determinarea primului element         //​Determinarea primului element
         int first = (int) vect.get(0);​         int first = (int) vect.get(0);​
 +       
         //Afisarea vectorului - recomandat         //Afisarea vectorului - recomandat
         System.out.println(vect);​         System.out.println(vect);​
-        //Afisarea vectorului - nerecomandat+        //Afisarea vectorului - **NERECOMANDAT** !!
         for(int i = 0 ; i < vect.size();​ i++) {         for(int i = 0 ; i < vect.size();​ i++) {
             System.out.println(vect.get(i));​             System.out.println(vect.get(i));​
poo/breviare/breviar-02.1537602293.txt.gz · Last modified: 2018/09/22 10:44 by mihai.nan
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0