This shows you the differences between two versions of the page.
|
poo-is-ab:resurse:02 [2025/10/17 14:54] razvan.cristea0106 [Introducere] |
poo-is-ab:resurse:02 [2025/10/20 22:04] (current) razvan.cristea0106 [Depanare în modulul debug din Visual Studio Code] |
||
|---|---|---|---|
| Line 167: | Line 167: | ||
| Se poate vedea că fișierele au fost încărcate cu succes și cu mesajul corespunzător. | Se poate vedea că fișierele au fost încărcate cu succes și cu mesajul corespunzător. | ||
| + | |||
| + | ===== Depanare în modulul debug din Visual Studio Code ===== | ||
| + | |||
| + | În general nu ne putem da seama, de problemele pe care codul nostru le are doar uitându-ne la el și atunci optăm la varianta de a face debug. Debug înseamnă să rulăm linie cu linie codul scris de noi sau de alte persoane pentru a identifica probleme care cauzează un comportament care nu coincide cu așteptările pe care le avem în mod normal. | ||
| + | |||
| + | Deși Visual Studio Code nu este un IDE (Integrated Development Environment) pentru că nu are un compilator preinstalat, ne oferă totuși posibilitatea de a face debugging, dar va trebui să îl configurăm puțin pentru a putea beneficia de acest "lux". | ||
| + | |||
| + | În Visual Studio Code mergem la extensii și căutăm **C/C++ Runner** și pe urmă o instalăm. | ||
| + | |||
| + | {{ :poo-is-ab:resurse:c_runner.jpeg?direct400 |}} | ||
| + | |||
| + | De asemenea pentru înfrumusețarea editorului de text vom instala și extensia **vscode-icons**. După instalare vom alege opțiunea **Set File Icon Theme** pentru a o activa. | ||
| + | |||
| + | {{ :poo-is-ab:resurse:vscode_icons.jpeg?direct&800 |}} | ||
| + | |||
| + | După instalarea celor două extensii interfața grafică ar trebui să arate în felul următor: | ||
| + | |||
| + | {{ :poo-is-ab:resurse:ui-vscode-post-install.jpeg?direct&800 |}} | ||
| + | |||
| + | <note tip>Pentru utilizatorii de Windows este necesară instalarea MinGW chiar dacă compilează codul pe WSL. Se recomandă urmarea pașilor din tutorialul de [[https://www.youtube.com/watch?v=JsO58opI3SQ|aici]]. | ||
| + | |||
| + | După ce ați urmat toți pașii din tutorial trebuie să instalați compilatorul **gdb**, care vă ajută să rulați cod de C/C++ pe Windows. Pentru aceasta trebuie rulată comanda ''**mingw-get.exe install gdb**'' direct în **Command Prompt**. | ||
| + | </note> | ||
| + | |||
| + | {{ :poo-is-ab:resurse:mingw_gdb_install.jpeg?direct&700 |}} | ||
| + | |||
| + | Dacă primiți eroarea din imagine însemnă că ați instalat compilatorul în trecut, altfel veți vedea cum se instalează efectiv compilatorul în câteva secunde în terminal. | ||
| + | |||
| + | <note>Utilizatorii care folosesc **Linux** ca și sistem de operare principal **nu** trebuie să instaleze MinGW-ul, aceștia trebuie **doar** să instaleze extensiile menționate anterior, deoarece pe Linux gdb-ul este preinstalat odată cu g++-ul.</note> | ||
| + | |||
| + | Pentru a folosi efectiv debugger-ul trebuie să punem breakpoint-uri pe liniile din cod. | ||
| + | |||
| + | {{ :poo-is-ab:resurse:breakpoint.jpeg?direct&800 |}} | ||
| + | |||
| + | Acum tot ce mai trebuie să facem este să compilăm codul folosind extensia. | ||
| + | |||
| + | {{ :poo-is-ab:resurse:build.jpeg?direct&600 |}} | ||
| + | |||
| + | În urma compilării ar trebui să se creeze un director automat de build ca în imaginea de mai jos. | ||
| + | |||
| + | {{ :poo-is-ab:resurse:build_result.jpeg?direct&200 |}} | ||
| + | |||
| + | Iar acum putem apăsa **F5** pentru a rula în modul debug. | ||
| + | |||
| + | {{ :poo-is-ab:resurse:run_debug_mode.jpeg?direct&800 |}} | ||
| + | |||
| + | <note>Pentru mai multe detalii despre cum se poate rula și depana în modulul debug o aplicație scrisă în C/C++ recomandăm citirea documentației oficiale care se poate accesa de [[https://code.visualstudio.com/docs/debugtest/debugging#_debug-actions|aici]]. </note> | ||