This is an old revision of the document!


Ghidul asistenților

Resurse folosite

    • conţine
      • scheletele laboratoarelor şi soluţiile lor
      • temele
      • codul generatorului de teste
      • alte lucruri utile
    • respectaţi formatul descris in readme-uri
  • folder partajat in google drive
    • link-uri către materialele de pe wiki (textele laboratoarelor ̧şi ale temelor)
    • pentru fiecare temă se crează un forum
    • ssh poo@elf.cs.pub.ro - puneți cheia publică în documentul de organizare ca să o adăugam pe poo@elf.
  • trello - pentru organizarea taskurilor

Laboratoare

  • Responsabilii de laboratoare trebuie să:
    • citească cu atenţie tot textul laboratorul şi să corecteze eventualele greşeli (inclusiv diacritice lipsă)
    • schimbe exerciţiile sau să îmbunătăţească explicaţiile exerciţiilor lăsate neschimbate din alţi ani (mulţi studenţi se plângeau că nu înţeleg enunţurile)
    • verifice şi să actualizeze linkurile (dacă e cazul)
    • îmbunătăţească textul laboratorului, fie prin adăugarea de noi noţiuni, fie prin scoaterea unor lucruri care nu erau necesare, sau prin refacerea unor explicaţii
    • evite folosirea excesivă de bold (prezentă până acum în laboratoare)
    • folosească plugin-ul notes pentru punerea în evidenţă a unor noţiuni, sau a unui scurt rezumat al laboratorului
    • corecteze linkurile interne in caz ca acestea sunt relative la root (see Convenţii. Daca ele sunt puse relativ la root, mutarea paginilor va insemna refacerea tutoror linkurilor.
  • Scheletul laboratorului (dacă există) trebuie adăugat şi în repository atunci când este publicat laboratorul
  • Soluţiile:
    • trebuie să fie puse în repository în acelaşi timp cu scheletul
    • trebuie publicate la două săptămâni după laborator
    • ar trebui să conţină comentarii care să explice studenţilor mecanismele utilizate
    • ar trebui să ofere javadoc si sa respecte coding style-ul
  • Fiecare laborator are un card pe trello în care se trec lucrurile ce ar trebui schimbate/adăugate în anul următor

Sfaturi predare

(pe scurt, pentru mai multe info, ping Adriana on Slack)

  • La POO nu diferă în totalitate materia de la lab vs cea de la curs (e.g. ca la pm, asc), deci ne bazăm că ei au auzit de noțiunile din lab de la curs, deci nu explicam jumătate de oră ca la alte materii, ci doar 10-15 min.
    • dacă durează prea mult ei se vor panica că nu vor termina exercițiile și se vor apuca de ele în timp ce vor vorbiți, ignorăndu-vă.
  • Explicațiile trebuie să fie cât mai engaging pentru studenți, încercați să îi atrageți în discuții, porniți eventual de la o problemă și să virați înspre cum se rezolvă cu noțiunile din laboratorul actual
    • exemple din real-world
    • problem-driven
    • nu trebuie menționat absolut tot din lab, eventual le mai explicați și în timpul exercițiilor
    • Le puteți permite să vă arate la laboratorul următor ce nu termină în laboratorul curent, dar nu acceptați să vedeți exerciții pe mail sau de la cineva care a lipsit.
  • Testele:
    • fiți punctuali și nu începeți laboratorul mai tarziu de :05
    • discutați pe scurt soluția cu ei dupa test și înainte de a începe explicațiile laboratorului
    • evaluați-le până la urmatorul laborator..why? dacă observați că au făcut foarte mulți o anumită greșeala sau vedeți că nu au înțeles un concept, e bine sa mai insistati pe el, să îl mai explicați o data în următorul lab (E.g. vedeți că au probleme cu static). Defeats the purpose of the tests să le evaluați pe toate la finalul semestrului.
  • Social skills:
    • friendly si sa îi ajutați pe toti pe tot parcursul labului, să nu stați izolați la laptop pe tot parcursul laboratorului și doar la final să le vedeți exercițiile.
    • dacă vedeți că unii sunt nesiguri pe skillurile lor, se deprimă, se panichează, try to be there for them, să le arătați că they can do it.
    • nu fiți aroganți cu ei
  • Sa îi încurajați să folosească documentația claselor de Java, nu copy-paste fără să gândească de pe stackoverflow.
  • Sa îi incurajați să întrebe pe forum și pe mail nu să vă bată la cap pe facebook.
  • Dpdv al organizării, la primul laborator este suficient să le ziceți de regulamentul de pe wiki, pagina de organizare cu echipa și calendarul. Să le spuneți care sunt obiectivele materiei (java dar si lots of oop, design patterns, coding style, no-gui stuff because it sucks (different wording pls)).

Teme

Subechipele temelor au următoarele responsabilităţi:

  • gândirea ei într-o manieră ce permite testarea automată
  • redactarea enunţului
  • elaborarea şi publicarea tester-ului
  • adăugarea soluției și checker-ului în repository (see also https://oop-pub.slack.com/messages/C5Z58FTEE/details/)
  • crearea unui forum specific temei respective şi trimiterea unui anunţ referitor la publicarea temei ̧si a eventualelor recomandări
  • răspunderea la întrebarile de pe forum din partea studenţilor
  • corectarea temei în maxim o lună de la expirarea termenului (două săptămâni în cazul primei teme si până la începerea sesiunii pentru a ultima temă)

Pentru fiecare temă, tester-ul se publică o dată cu publicarea enunţului (chiar dacă nu este încă pus pe vmcheker).

:!: Verificarea temelor de copiere se va face atunci cand se corectează temele, de catre responsabilii fiecărei teme.

Instrucțiuni pt configurarea temei pe vmchecker:

Corectare teme

  • va conectați la poo@elf.cs.pub.ro
    • structura de foldere care vă interesează: vmchecker-storer/repo/tema{N}/studentX/current
    • in folderul current
      • grade.vmr - aici treceţi toate observaţiile legate de tema şi vă semnaţi
      • run-stdout.vmr - output-ul checker-ului
    • Recomandare: pentru fiecare temă, scrieți feedbackul într-un alt fișier, iar după ce corectați toate temele mutați conținutul în fișierele grade.vmr corespunzătoare (pot apărea schimbări de barem pe măsura ce corectați). Scriptul de copiere îl găsiți în repository în directorul moss/.

Catalog

  • Se utilizează un spreadsheet public, disponibil în drive
  • Fiecare asistent trece notele semigrupelor sale la sfârşitul fiecărei săptămâni

Teste săptămânale

  • Se dau din materia laboratorului precedent
  • Scopul lor este de a verifica înțegerea noțiunilor din labul precedent, nu să le dăm întrebări capcană care să le testeze inteligența sau timpul de răspuns.
  • 1-2 întrebari cu răspuns liber, durata de maxim 10 minute.
  • Avem un channel pe slack pentru aceste teste și aici puteți să discutați întrebări sau să cereți feedback pentru o întrebare pe care doriți să o dați.
  • Avem deja un pool de întrebări din alți ani, iar dacă propuneți altele, vă rugăm să le treceți aici. Dacă dați o întrebare existentă completați aici laboratorul la care ați dat-o (e.g. Lu 10-12).
  • Este util pentru ei să discutați soluția întrebărilor date imediat după test, înainte de a începe discuția laboratorului curent. Nu este timp să corectați și să discutați ce a făcut fiecare individual.
  • Pentru a eficientiza, puteti sa veniti cu intrebarea printata, mai ales daca contine snippet de cod, si ei scriu si direct pe acea foaie.

Test final

  • Dacă vă vin idei de întrebări pentru testul grilă, vă încurajăm să le treceți în documentul din drive
  • Este necesară prezenţa a cel puţin 3 asistenţi pentru supraveghere şi corectare
  • Subechipa acestui test se va ocupa cu alegerea întrebărilor și generarea testului

Tutoring

  • Echipa separata fata de cea de laborator
  • Pentru mai multe detalii vezi in regulament

Convenţii de redactare

poo-ca-cd/intern/regulament.1598602092.txt.gz · Last modified: 2020/08/28 11:08 by florin.mihalache
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0