Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pgapi:laboratoare:04 [2025/09/29 18:21]
andrei.lambru
pgapi:laboratoare:04 [2025/09/30 14:29] (current)
andrei.lambru
Line 14: Line 14:
 Un exemplu de suprafață translatată este: Un exemplu de suprafață translatată este:
  
-{{ :ppbg:​laboratoare:​translation-surface.png?​600 |}}+{{ :ipg:​laboratoare:​translation-surface.png?​600 |}}
  
 ==== Suprafețe de rotație ==== ==== Suprafețe de rotație ====
Line 20: Line 20:
 O suprafață de rotație este o suprafață generată prin instanțierea unui obiect generator. Fiecare instanță a generatorului suferă o transformare de rotație. Aceasta poate fi definită prin instanțierea unui generator cu fiecare instanță rotită progresiv dupa o funcție. O suprafață de rotație este o suprafață generată prin instanțierea unui obiect generator. Fiecare instanță a generatorului suferă o transformare de rotație. Aceasta poate fi definită prin instanțierea unui generator cu fiecare instanță rotită progresiv dupa o funcție.
  
-{{ :ppbg:​laboratoare:​rotation-surface.png?​600 |}}+{{ :ipg:​laboratoare:​rotation-surface.png?​600 |}}
  
 ===== Laborator ===== ===== Laborator =====
Line 109: Line 109:
     * Desenați o polinie, pe baza tipului de geometrie de ieșire ''​line_strip'',​ prin emiterea mai multor vârfuri ale căror poziții se obțin prin eșantionarea curbei Bézier.     * Desenați o polinie, pe baza tipului de geometrie de ieșire ''​line_strip'',​ prin emiterea mai multor vârfuri ale căror poziții se obțin prin eșantionarea curbei Bézier.
     * Permiteți modificarea de la tastatură a numărului de vârfuri ce descriu polilinii. Acest număr trebuie să poată fi scăzut și crescut.     * Permiteți modificarea de la tastatură a numărului de vârfuri ce descriu polilinii. Acest număr trebuie să poată fi scăzut și crescut.
-    * După acest pas, rezultatul pe care ar trebui să îl obțineti este următorul: \\ {{ :ppbg:​laboratoare:​bezier-animation.gif?​600 |}}+    * După acest pas, rezultatul pe care ar trebui să îl obțineti este următorul: \\ {{ :ipg:​laboratoare:​bezier-animation.gif?​600 |}}
   - Modificați fisierul ''​GeometryShader.glsl''​ pentru a desena o suprafață de translație,​ pe baza curbei Bézier obținute anterior.   - Modificați fisierul ''​GeometryShader.glsl''​ pentru a desena o suprafață de translație,​ pe baza curbei Bézier obținute anterior.
     * Desenați o bandă de triunghiuri,​ pe baza tipului de geometrie de ieșire ''​triangle_strip'',​ prin emiterea mai multor vârfuri ale caror poziții se obțin prin eșantionarea a două curbe Bézier, alăturate.     * Desenați o bandă de triunghiuri,​ pe baza tipului de geometrie de ieșire ''​triangle_strip'',​ prin emiterea mai multor vârfuri ale caror poziții se obțin prin eșantionarea a două curbe Bézier, alăturate.
     * Utilizați atributul de intrare ''​instance''​ pentru a translata banda desenata pe baza numarului de ordine al instanței desenate.     * Utilizați atributul de intrare ''​instance''​ pentru a translata banda desenata pe baza numarului de ordine al instanței desenate.
     * Permiteți modificarea de la tastatură a numărului de benzi desenate. Acest număr trebuie să poată fi scăzut și crescut.     * Permiteți modificarea de la tastatură a numărului de benzi desenate. Acest număr trebuie să poată fi scăzut și crescut.
-    * După acest pas, rezultatul pe care ar trebui să îl obțineti este următorul: \\ {{ :ppbg:​laboratoare:​translation-surface-animation.gif?​600 |}}+    * După acest pas, rezultatul pe care ar trebui să îl obțineti este următorul: \\ {{ :ipg:​laboratoare:​translation-surface-animation.gif?​600 |}}
   - Modificați fișierul ''​GeometryShader.glsl''​ pentru a desena o suprafață de rotație, pe baza curbei Bézier obținute anterior.   - Modificați fișierul ''​GeometryShader.glsl''​ pentru a desena o suprafață de rotație, pe baza curbei Bézier obținute anterior.
     * Desenați o bandă de triunghiuri,​ pe baza tipului de geometrie de ieșire ''​triangle_strip'',​ prin emiterea mai multor vârfuri ale căror poziții se obțin prin eșantionarea a două curbe Bézier, alăturate.     * Desenați o bandă de triunghiuri,​ pe baza tipului de geometrie de ieșire ''​triangle_strip'',​ prin emiterea mai multor vârfuri ale căror poziții se obțin prin eșantionarea a două curbe Bézier, alăturate.
Line 120: Line 120:
     * Permiteți modificarea de la tastatură a numărului de benzi desenate. Acest număr trebuie să poată fi scăzut și crescut.     * Permiteți modificarea de la tastatură a numărului de benzi desenate. Acest număr trebuie să poată fi scăzut și crescut.
     * Permiteți modificarea de la tastatură a tipului de suprafață ce se desenează: suprafață de translație și de rotație.     * Permiteți modificarea de la tastatură a tipului de suprafață ce se desenează: suprafață de translație și de rotație.
-    * După acest pas, rezultatul pe care ar trebui să îl obțineti este următorul: \\ {{ :ppbg:​laboratoare:​rotation-surface-animation.gif?​600 |}}+    * După acest pas, rezultatul pe care ar trebui să îl obțineti este următorul: \\ {{ :ipg:​laboratoare:​rotation-surface-animation.gif?​600 |}}
  
 <​hidden>​ <​hidden>​
pgapi/laboratoare/04.1759159310.txt.gz · Last modified: 2025/09/29 18:21 by andrei.lambru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0