Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

info2:laboratoare:06 [2021/04/05 16:23]
alexandru.vochescu [Utilizarea unui Buzzer]
info2:laboratoare:06 [2021/04/06 15:59] (current)
alexandru.vochescu [Pini Analogici]
Line 20: Line 20:
 Spre deosebire de pinii digitali care pot elibera doar 0 sau 5v, pinii analogici pot citi sau scrie valori mai variate (folosite pentru finețea măsurătorii). Valorile de scriere pot fi între 0-255 care sunt mapate pentru 0 - 5v. Spre deosebire de pinii digitali care pot elibera doar 0 sau 5v, pinii analogici pot citi sau scrie valori mai variate (folosite pentru finețea măsurătorii). Valorile de scriere pot fi între 0-255 care sunt mapate pentru 0 - 5v.
  
-Pinii analogici sunt semnalați cu **"​~"​**.+Pinii analogici sunt cei din secțiunea "​Analog in", iar cei care au capacitatea de PWM sunt pinii digitali semanlizați cu **"​~"​** ​în față (de exemplu pinul ~3 sau pinul ~11).
  
 ==== Analog Write ==== ==== Analog Write ====
Line 69: Line 69:
 noTone(9); // oprește redarea de sunet de pe pinul 9 noTone(9); // oprește redarea de sunet de pe pinul 9
 </​code>​ </​code>​
 +
 +<note important>​
 +În Tinkercad, veți găsi în listă Buzzer-ul cu numele **Piezo**.
 +</​note>​
  
 ===== Exerciții ===== ===== Exerciții =====
 Toate exercițiile vor fi realizate pe [[https://​www.tinkercad.com/​| Tinkercad]] Toate exercițiile vor fi realizate pe [[https://​www.tinkercad.com/​| Tinkercad]]
 +  - Folosind un Buzzer redați câte un sunet scurt (un bâzâit) pe placă o dată pe secundă. (**Hint**: delay)
 +  - Adaptați exercițiul anterior pentru a simula o sirenă de poliție folosind și un led rgb.
   - Folosind un **for** aprindeți un led de la intensitate mică, la maxim, la din nou intensitate mică și în final stins complet folosind **analogWrite** și **delay**.   - Folosind un **for** aprindeți un led de la intensitate mică, la maxim, la din nou intensitate mică și în final stins complet folosind **analogWrite** și **delay**.
-  - Folosind o funcție care primește doi parametri ce reprezintă **pini pentru led-uri**. Porniți cu un led aprins maxim și unul stins, pe cel stins aprindeți-l pe o perioadă de timp similar cu exercițiul ​iar pe cel aprins, stingeți-l pe o perioadă de timp. +  - Folosind o funcție care primește doi parametri ce reprezintă **pini pentru led-uri**. Porniți cu un led aprins maxim și unul stins, pe cel stins aprindeți-l pe o perioadă de timp similar cu exercițiul ​iar pe cel aprins, stingeți-l pe o perioadă de timp. 
-  - Parcurgeți o serie de minim 5 led-uri și aplicați pe fiecare, principiul de la exercițiul ​1.+  - Parcurgeți o serie de minim 5 led-uri și aplicați pe fiecare, principiul de la exercițiul ​3. 
 +  - Implementați sau căutați implementarea redării melodiei "​Twinkle Twinkle Little Star" și parcurgeți codul pentru a-l înțelege. 
 +  - Folosind un led pe care îl conectați la placă, modificați implementarea de la exercițiul anterior și asociați fiecărei note o intensitate cu care să fie aprins led-ul atunci când nota respectivă este redată. 
 +  - Adaptați exercițiul anterior folosind un LED RGB cu intensități de lumină și combinații de culori diferite alese de voi.
info2/laboratoare/06.1617628992.txt.gz · Last modified: 2021/04/05 16:23 by alexandru.vochescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0