Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

info2:laboratoare:02 [2021/03/09 14:30]
alexandru.vochescu
info2:laboratoare:02 [2021/03/09 14:55] (current)
alexandru.vochescu [Exerciții]
Line 7: Line 7:
 ===== Cuvinte cheie ===== ===== Cuvinte cheie =====
   * for, if, while, vector   * for, if, while, vector
 +  * basic, music 
 +  * show_string,​ show_number,​ show_leds, clear_screen,​ pause 
 +  * play_tone, start_melody
 ===== Concepte de programare ===== ===== Concepte de programare =====
  
Line 31: Line 33:
 </​code>​ </​code>​
  
-Un lucru atipic la python ​față de multe limbaje de programare clasice, este faptul că acesta ne permite să avem valori din tipuri diferite de date în cadrul aceluiași vector (numere întregi, șiruri de caractere și valori logice).+Un lucru atipic la Python ​față de multe limbaje de programare clasice, este faptul că acesta ne permite să avem valori din tipuri diferite de date în cadrul aceluiași vector (numere întregi, șiruri de caractere și valori logice).
  
 ==== If - Else ==== ==== If - Else ====
Line 161: Line 163:
   - Afișați pe ecranul format din led-uri numerele de la 1 la 10.   - Afișați pe ecranul format din led-uri numerele de la 1 la 10.
   - Afișați pe ecran numerele pare de la 1 la 20.    - Afișați pe ecran numerele pare de la 1 la 20. 
-  - Parcurgeți numerele de la 1 la 30: dacă numărul este divizibil cu 5, afișați o inimă, dacă numărul este divizibil cu 3 (dar nu și cu 5), afișați o față zâmbitoare, ​altfel ​în orice alt caz afișați o față tristă.+  - Parcurgeți numerele de la 1 la 30: dacă numărul este divizibil cu 5, afișați o inimă, dacă numărul este divizibil cu 3 (dar nu și cu 5), afișați o față zâmbitoare, ​iar în orice alt caz afișați o față tristă.
   - Generați un vector de 20 de elemente aleatoare între 0 și 100. Apoi parcurgeți vectorul generat și calculați numărul de elemente care sunt divizibile cu 10 și numărul de elemente divizibile cu 9. Dacă numărul de elemente divizibile cu 10 este mai mare, afișați o față zâmbitoare pe ecran. În caz contrar, afișați o față tristă. **Hint**: pentru generarea de elemente aleatoare, uitați-vă în secțiunea Math, la funcția //​randint//​.   - Generați un vector de 20 de elemente aleatoare între 0 și 100. Apoi parcurgeți vectorul generat și calculați numărul de elemente care sunt divizibile cu 10 și numărul de elemente divizibile cu 9. Dacă numărul de elemente divizibile cu 10 este mai mare, afișați o față zâmbitoare pe ecran. În caz contrar, afișați o față tristă. **Hint**: pentru generarea de elemente aleatoare, uitați-vă în secțiunea Math, la funcția //​randint//​.
   - Modificați proiectul anterior pentru a găsi numărul prim cel mai mare din vector și se va afișa pe ecran. Dacă nu există niciun număr prim în vector, se va genera o secvență în care toate led-urile se aprind de 3 ori cu o întârziere de 500 ms între ele.   - Modificați proiectul anterior pentru a găsi numărul prim cel mai mare din vector și se va afișa pe ecran. Dacă nu există niciun număr prim în vector, se va genera o secvență în care toate led-urile se aprind de 3 ori cu o întârziere de 500 ms între ele.
-  - Modificați proiectul anterior astfel încât în caz de succes se va cânta melodia "​Entertainer",​ iar dacă numărul nu este găsit se va reda melodia ​melodia "​Funeral"​. Se va folosi funcția //​music.built_in_melody//​.+  - Modificați proiectul anterior astfel încât în caz de succes se va cânta melodia "​Entertainer",​ iar dacă numărul nu este găsit se va reda melodia "​Funeral"​. Se va folosi funcția //​music.built_in_melody//​. 
 +  - Căutați pe google notele pentru melodia "​Twinkle Twinkle little star" și creați un vector cu notele respective. Apoi folosiți funcția //​play_tone//​ pentru a reda melodia. 
 +  - Adaptați proiectul anterior pentru a genera câte o imagine diferită pentru fiecare notă care este redată. 
 +  - Creați un proiect nou în care veți reda aceeași melodie, folosind funcția //​music.play_melody//​ (mai multe detalii în platformă, în meniul de //music//, primul bloc). Încercați să adaptați codul pentru a genera imagini în mod similar exercițiului anterior. 
 +  - Implementați redarea primelor note din melodia preferată. Modificați diverse variabile precum tempo-ul și volumul. 
 +  - Redați un sample precum cel din laborator și afișați o față zâmbitoare. 
info2/laboratoare/02.1615293001.txt.gz · Last modified: 2021/03/09 14:30 by alexandru.vochescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0