This shows you the differences between two versions of the page.
info2:laboratoare:01 [2021/03/02 01:33] alexandru.vochescu |
info2:laboratoare:01 [2021/03/16 00:35] (current) alexandru.vochescu [Exerciții] |
||
---|---|---|---|
Line 83: | Line 83: | ||
* Verificarea valorii logice a două valori: | * Verificarea valorii logice a două valori: | ||
{{:info2:laboratoare:and.png?150|}} | {{:info2:laboratoare:and.png?150|}} | ||
+ | |||
+ | <note important> | ||
+ | Toate block-urile explicate pe categorii pot fi găsite [[https://makecode.microbit.org/reference|aici]]. | ||
+ | </note> | ||
=== Interacțiunea cu platforma === | === Interacțiunea cu platforma === | ||
Line 101: | Line 105: | ||
{{:info2:laboratoare:result.png?300|}} | {{:info2:laboratoare:result.png?300|}} | ||
+ | |||
==== Exerciții ==== | ==== Exerciții ==== | ||
Line 112: | Line 117: | ||
- În funcție de butonul apăsat pe placă generați o imagine care să fie afișată. | - În funcție de butonul apăsat pe placă generați o imagine care să fie afișată. | ||
- Joc de sunet: Dacă se generează un zgomot, ecranul de LED-uri se va lumina pentru două secunde. În momentul în care este din nou liniște, ecranul de LED-uri va fi din nou gol. Hint-uri: grupul de block-uri "Input" și variabile. | - Joc de sunet: Dacă se generează un zgomot, ecranul de LED-uri se va lumina pentru două secunde. În momentul în care este din nou liniște, ecranul de LED-uri va fi din nou gol. Hint-uri: grupul de block-uri "Input" și variabile. | ||
+ | - Generați o bară de tip "nivel" din ecranul de LED-uri, care să reflecte nivelul de luminozitate. Hint: grupul "Input". | ||
- Generați o secvență de imagini pe ecran la un interval prestabilit. | - Generați o secvență de imagini pe ecran la un interval prestabilit. | ||
- | - | ||
- Creați un timer. La apăsarea butonului A, se va porni timerul și se va afișa o imagine pe ecran, iar la apăsarea butonului B, se va opri timerul, iar numărul de secunde va fi afișat pe ecran. Hint: grupul de block "Input" la "More" și grupul "Math". | - Creați un timer. La apăsarea butonului A, se va porni timerul și se va afișa o imagine pe ecran, iar la apăsarea butonului B, se va opri timerul, iar numărul de secunde va fi afișat pe ecran. Hint: grupul de block "Input" la "More" și grupul "Math". | ||
+ | - În funcție de interacțiunea cu placa (apăsarea unui buton, a logo-ului sau "scuturarea" plăcii) redați câte un sunet diferit și afișați pe ecran câte o imagine. | ||
+ | - Lumină inteligentă: dacă nivelul luminii scade sub un anumit prag, se va lumina complet ecranul; dacă nivelul crește peste un anumit prag se va lumina complet ecranul. Mai mult, se va reda și un sunet corespunzător pentru zi/noapte. | ||
+ | - Exercițiu avansat: Animal de companie | ||
+ | - Animalul este reprezentat printr-o față zâmnbitoare sau supărată afișată pe ecran. | ||
+ | - Pentru a "mângâia animalul" se apasă logo-ul. Se va reda un sunet corespunzător atunci când este apăsat logo-ul. | ||
+ | - Se va da drumul la un timer imediat ce programul pornește, iar dacă se trece de 10 secunde de când nu a mai fost mângâiat, "animalul" va scoate un sunet corespunzător. Dacă se trece de 20 de secunde de când nu a mai fost mângâiat, "animalul moare" și se afișează un "X" pe ecran sau o altă imagine reprezentativă (fiți creativi). | ||
+ | - Timer-ul este resetat de fiecare dată când se apasă logo-ul. |