This is an old revision of the document!
Laboratorul 6
Animația prin plasă poligonală
Plasa poligonala (mesh) a fost prima metoda de reprezentare a personajelor , direct inspirata din tehnicile de animatie folosite in plan
Personajul este reprezentat printr o plasa poligonala 3D
Animatia personajului consta in deformarea plasei, fiecarui cadru imagine corespunzandu-i o “poza” (ipostaza) a personajului
Numarul de varfuri ale plasei si conectivitatea lor nu se modifica de la o poza la alta , ci doar pozitiile varfurilor
De regula , animatorul defineste doar un numar de «poze cheie», restul pozelor fiind obtinute prin interpolarea intre pozele cheie
Avantajul metodei
Dezavantajele metodei
Trebuie creat cate un model 3D (poza) pentru fiecare cadru cheie
Consumul de memorie creste odata cu numarul de poligoane ale modelului
Pozele din cadrele cheie trebuie sa fie foarte apropiate pentru a se obtine rezultate bune
Animatiile produse sunt greu de refolosit , ceea ce duce la costuri mari
Calitatea animatiei depinde de inspiratia si talentul animatorului. Spre deosebire de o animatie 2D, o animatie 3D este mult mai greu de conceput: trebuie sa arate cat mai natural din orice pozitie 3D ar fi privita
Demo