Laboratorul 6

Animația prin plasă poligonală

  • Plasa poligonala (mesh) a fost prima metoda de reprezentare a personajelor , direct inspirata din tehnicile de animatie folosite in plan
  • Personajul este reprezentat printr o plasa poligonala 3D
  • Animatia personajului consta in deformarea plasei, fiecarui cadru imagine corespunzandu-i o “poza” (ipostaza) a personajului
  • Numarul de varfuri ale plasei si conectivitatea lor nu se modifica de la o poza la alta , ci doar pozitiile varfurilor
  • De regula , animatorul defineste doar un numar de «poze cheie», restul pozelor fiind obtinute prin interpolarea intre pozele cheie

Avantajul metodei

  • Animatorul poate decide cat de apropiat de realitate sa fie modelul personajului. Teoretic, cu suficiente poligoane se poate obtine orice

Dezavantajele metodei

  • Trebuie creat cate un model 3D (poza) pentru fiecare cadru cheie
  • Consumul de memorie creste odata cu numarul de poligoane ale modelului
  • Pozele din cadrele cheie trebuie sa fie foarte apropiate pentru a se obtine rezultate bune
  • Animatiile produse sunt greu de refolosit , ceea ce duce la costuri mari
  • Calitatea animatiei depinde de inspiratia si talentul animatorului. Spre deosebire de o animatie 2D, o animatie 3D este mult mai greu de conceput: trebuie sa arate cat mai natural din orice pozitie 3D ar fi privita

Demo

vdvac/lab6.txt · Last modified: 2025/10/06 17:00 by anca.morar
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0