This shows you the differences between two versions of the page.
|
vdvac:lab6 [2025/10/06 16:57] anca.morar [Laboratorul 6] |
vdvac:lab6 [2025/10/06 17:00] (current) anca.morar [Animația prin plasă poligonală] |
||
|---|---|---|---|
| Line 3: | Line 3: | ||
| ===== Animația prin plasă poligonală ===== | ===== Animația prin plasă poligonală ===== | ||
| - | * Plasa poligonala (mesh) a fost prima metoda de reprezentare a personajelor , direct inspirata din tehnicile de animatie folosite in plan. | + | * Plasa poligonala (mesh) a fost prima metoda de reprezentare a personajelor , direct inspirata din tehnicile de animatie folosite in plan |
| - | * Personajul este reprezentat printr o plasa poligonala 3D. | + | * Personajul este reprezentat printr o plasa poligonala 3D |
| - | * Animatia personajului consta in deformarea plasei, fiecarui cadru imagine corespunzandu-i o “poza” (ipostaza) a personajului. | + | * Animatia personajului consta in deformarea plasei, fiecarui cadru imagine corespunzandu-i o “poza” (ipostaza) a personajului |
| - | * Numarul de varfuri ale plasei si conectivitatea lor nu se modifica de la o poza la alta , ci doar pozitiile varfurilor . | + | * Numarul de varfuri ale plasei si conectivitatea lor nu se modifica de la o poza la alta , ci doar pozitiile varfurilor |
| - | * De regula , animatorul defineste doar un numar de « poze cheie », restul pozelor fiind obtinute prin interpolarea intre pozele cheie . | + | * De regula , animatorul defineste doar un numar de «poze cheie», restul pozelor fiind obtinute prin interpolarea intre pozele cheie |
| + | **Avantajul metodei** | ||
| + | * Animatorul poate decide cat de apropiat de realitate sa fie modelul personajului. Teoretic, cu suficiente poligoane se poate obtine orice | ||
| + | |||
| + | **Dezavantajele metodei** | ||
| + | * Trebuie creat cate un model 3D (poza) pentru fiecare cadru cheie | ||
| + | * Consumul de memorie creste odata cu numarul de poligoane ale modelului | ||
| + | * Pozele din cadrele cheie trebuie sa fie foarte apropiate pentru a se obtine rezultate bune | ||
| + | * Animatiile produse sunt greu de refolosit , ceea ce duce la costuri mari | ||
| + | * Calitatea animatiei depinde de inspiratia si talentul animatorului. Spre deosebire de o animatie 2D, o animatie 3D este mult mai greu de conceput: trebuie sa arate cat mai natural din orice pozitie 3D ar fi privita | ||
| ==== Demo ==== | ==== Demo ==== | ||