This shows you the differences between two versions of the page.
spg:laboratoare:08 [2023/08/17 17:41] maria_anca.balutoiu |
spg:laboratoare:08 [2023/11/20 16:40] (current) andrei.lambru |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ===== Laboratorul 08 ===== | ||
- | |||
- | ===Frontierele=== | ||
- | Frontierele sunt zone din imagine caracterizate prin variatii bruste ale intensitatii | ||
- | |||
- | ===Detecția frontierelor=== | ||
- | ==Etape== | ||
- | - Detecția pixelilor de front | ||
- | - Eliminarea dintre pixelii de front a celor care nu sunt pixeli de frontieră | ||
- | - Conectarea pixelilor de frontieră pentru a forma contururi, prin | ||
- | * Metode locale | ||
- | * Metode globale | ||
- | - Detecția pixelilor de front: | ||
- | * Gradientul imaginii: operatori – Roberts, Sobel și Prewitt | ||
- | * Laplacianul imaginii | ||
- | |||
- | ==== Cerinte laborator ==== | ||
- | |||
- | - Descarcati [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework|framework-ul de laborator]] | ||
- | - Folositi sursele de la Laborator 7 | ||
- | - Implementati operatorii pentru detectia frontierelor si afisati matricile de amplitudine bazate pe | ||
- | - Gradientul imaginii: operatori – Roberts, Sobel și Prewitt | ||
- | - Laplacianul imaginii | ||
- | |||
- | <hidden> | ||
===== Laboratorul 08 ===== | ===== Laboratorul 08 ===== | ||
Line 104: | Line 79: | ||
* Permite salvarea imaginii curente prin apăsarea **tastei S** | * Permite salvarea imaginii curente prin apăsarea **tastei S** | ||
* Permite schimbarea între procesare pe GPU/CPU prin apăsarea **tastei E** | * Permite schimbarea între procesare pe GPU/CPU prin apăsarea **tastei E** | ||
- | * Permite schimbarea efectului procesat cu ajutorul **tastelor 0 (original)**, **1 (grayscale)**, **2 (blur)** | + | * Permite schimbarea procesarii cu ajutorul **tastelor 0 (original)**, **1 (conversie RGB - grayscale)**, **2 (filtrul medie)** |
</note> | </note> | ||
Line 132: | Line 107: | ||
<note important> | <note important> | ||
- | În laborator sunt implementate în fragment shader filtrele Grayscale (conversia din RGB în grayscale) și Blur. Pe CPU este implementat doar Grayscale. Sunteți încurajați să implementați Blur-ul și pe CPU și să încercați cât mai multe din filtrele prezentate la curs (atat pe CPU cât și în shadere). | + | În laborator sunt implementate în fragment shader conversia din RGB în grayscale și filtrul medie. Pe CPU este implementata doar conversia RGB Grayscale. Sunteți încurajați să implementați filtrul medie pe CPU și să încercați cât mai multe din filtrele prezentate la curs (atat pe CPU cât și în shadere). |
</note> | </note> | ||
Line 138: | Line 113: | ||
- Descărcați [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework|framework-ul de laborator]] | - Descărcați [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework|framework-ul de laborator]] | ||
- | - Investigați implementarea GPU / CPU pentru filtrele prezentate. | + | - Investigați implementarea GPU / CPU pentru filtrul medie. |
- | - Implementați filtrul median pe GPU. | + | - Implementați filtrul median pe GPU calculand vectorul ordonat al intensitatilor si valoarea mediana pentru fiecare fereastra (pentru fiecare pixel). |
- | + | ||
- | </hidden> | + |