Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

spg:laboratoare:08 [2023/08/17 17:41]
maria_anca.balutoiu
spg:laboratoare:08 [2023/11/20 16:40] (current)
andrei.lambru
Line 1: Line 1:
-===== Laboratorul 08 ===== 
- 
-===Frontierele=== 
-Frontierele sunt zone din imagine caracterizate prin variatii bruste ale intensitatii 
- 
-===Detecția frontierelor=== 
-==Etape== 
-  - Detecția pixelilor de front 
-  - Eliminarea dintre pixelii de front a celor care nu sunt pixeli de frontieră 
-  - Conectarea pixelilor de frontieră pentru a forma contururi, prin 
-      * Metode locale 
-      * Metode globale 
-  - Detecția pixelilor de front: 
-      * Gradientul imaginii: operatori – Roberts, Sobel și Prewitt 
-      * Laplacianul imaginii 
- 
-==== Cerinte laborator ==== 
- 
-  - Descarcati [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework|framework-ul de laborator]] 
-  - Folositi sursele de la Laborator 7 
-  - Implementati operatorii pentru detectia frontierelor si afisati matricile de amplitudine bazate pe 
-    - Gradientul imaginii: operatori – Roberts, Sobel și Prewitt 
-    - Laplacianul imaginii 
- 
-<​hidden>​ 
 ===== Laboratorul 08 ===== ===== Laboratorul 08 =====
  
Line 104: Line 79:
   * Permite salvarea imaginii curente prin apăsarea **tastei S**   * Permite salvarea imaginii curente prin apăsarea **tastei S**
   * Permite schimbarea între procesare pe GPU/CPU prin apăsarea **tastei E**   * Permite schimbarea între procesare pe GPU/CPU prin apăsarea **tastei E**
-  * Permite schimbarea ​efectului procesat ​cu ajutorul **tastelor 0 (original)**,​ **1 (grayscale)**,​ **2 (blur)**+  * Permite schimbarea ​procesarii ​cu ajutorul **tastelor 0 (original)**,​ **1 (conversie RGB - grayscale)**,​ **2 (filtrul medie)**
 </​note>​ </​note>​
  
Line 132: Line 107:
  
 <note important>​ <note important>​
-În laborator sunt implementate în fragment shader ​filtrele Grayscale (conversia din RGB în grayscaleși Blur. Pe CPU este implementat ​doar Grayscale. Sunteți încurajați să implementați ​Blur-ul și pe CPU și să încercați cât mai multe din filtrele prezentate la curs (atat pe CPU cât și în shadere).+În laborator sunt implementate în fragment shader conversia din RGB în grayscale și filtrul medie. Pe CPU este implementata ​doar conversia RGB Grayscale. Sunteți încurajați să implementați ​filtrul medie pe CPU și să încercați cât mai multe din filtrele prezentate la curs (atat pe CPU cât și în shadere).
 </​note>​ </​note>​
  
Line 138: Line 113:
  
   - Descărcați [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework|framework-ul de laborator]]   - Descărcați [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework|framework-ul de laborator]]
-  - Investigați implementarea GPU / CPU pentru ​filtrele prezentate+  - Investigați implementarea GPU / CPU pentru ​filtrul medie
-  - Implementați filtrul median pe GPU. +  - Implementați filtrul median pe GPU calculand vectorul ordonat al intensitatilor si valoarea mediana pentru fiecare fereastra (pentru fiecare pixel).
- +
-</​hidden>​+
spg/laboratoare/08.1692283262.txt.gz · Last modified: 2023/08/17 17:41 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0