This shows you the differences between two versions of the page.
rl:labs:01:contents:03 [2013/10/01 18:52] razvan.deaconescu [03. Exercitii de codificare] |
rl:labs:01:contents:03 [2020/08/30 13:53] (current) vlad.traista [03. Recunoaștere de echipamente] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ==== 03. Exerciții de codificare ==== | + | ==== 03. Recunoaștere de echipamente ==== |
- | Codificarea unui semnal este foarte esențială în transmisia de date întrucât aceasta permitea transferul în mod eficient, cu cât mai puține erori, a informațiilor peste mediile de transmisie. În cadrul acestui exercițiu veți realiza 4 codificări de bază din transmisia de date: | + | Ne propunem să recunoaștem echipamente de rețea: fie dispozitive, fie medii de interconectare, fie accesorii ale acestora. Echipamentele se găsesc în zona descrisă de asistent. |
- | * NRZ-L (Non Return to Zero - Level) | + | |
- | * NRZ-I (Non Return to Zero - Inverted) | + | |
- | * Manchester | + | |
- | * Manchster Diferențial | + | |
- | În figura următoare este reprezentată codificarea literei ''k'' (ASCII ''0x6B'') folosind toate cele 4 metode. Urmăriți explicațiile asistentului legate de procedeul prin care obțineți fiecare din codificări. | + | Vă împărțiți în două echipe și organizăm un concurs de recunoaștere de echipamente. Concursul se va desfășura astfel: |
- | {{:rl:labs:01:contents:rl_2013_lab_nivelfizic_codificare.png?600|Exemple de codificare}} | + | - Se alege aleator sau prin tragere la sorți echipa de start. |
+ | - Un membru A al unei echipei 1 alege un echipament. | ||
+ | - Transmite acest echipament ca provocare unui membru B al echipei 2. | ||
+ | - B spune ce este acel echipament și dă cât mai multe detalii. | ||
+ | - După ce B încheie "plodoaria", A poate adăuga alte informații. | ||
+ | - Asistentul distribuie 2 puncte lui B și, apoi lui A astfel: | ||
+ | * Pentru răspuns greșit/nesatisfăcător/deloc: 0 puncte | ||
+ | * Pentru răspuns parțial: 1 punct | ||
+ | * Pentru răspuns cvasi-complet: 2 puncte | ||
+ | * A poate câștiga puncte doar dacă B a răspuns greșit sau parțial. | ||
+ | - După această rundă, B alege un echipament și un membru C al echipei 1 și continuă pașii de mai sus. | ||
+ | - Un membru al unei echipe poate primi și poate alege echipament o singură dată. | ||
- | Realizați codificarea inițialelor voastre (inițiala prenumelui și inițiala numelui) în format numeric ASCII, folosind cele 4 metode exemplificate mai sus . | + | La final, se adună punctele și se declară echipa câștigătoare. |
- | * De exemplu, pentru Gabriel Ivan codificați ''G'' (ASCII ''0x47'') și ''I'' (ASCII ''0x49''). | + | <hidden> |
+ | |||
+ | Pentru activitati online, folositi acest document: https://docs.google.com/presentation/d/1j3lGJ5traqw5kE6jw2A6XRkH-Jlh8SxUOBLL8oLeBtk/edit#slide=id.p | ||
+ | |||
+ | Echipamente prezente în cutie: | ||
+ | - switch (negru cu 5 porturi) | ||
+ | - priza de retea (alba, seamana cu alea de pe perete) | ||
+ | - cablu UTP (unul mov) | ||
+ | - cablu FTP (gri, cu un cablu de otel atasat pe langa el pentru rezistenta cand e folosit in exterior, se poate observa si folia albastra cu care sunt imbracate firele) | ||
+ | - cablu de fibra (negru, se vad firele de fibra subtiri cat firul de par cum ies si sunt de diferite culori) | ||
+ | - cablu serial | ||
+ | - convertor serial - USB | ||
+ | - conectori de fibra (sunt 2 intr-o punga - se pot atasa manual, fara aparat de sudura) | ||
+ | - conector de fibra (un cablu galben cu o mufa albastra in capat - provine dintr-un patchcord - trebuie sudata de fibra) | ||
+ | - cablu TV (alb, cu miez de cupru la mijloc) | ||
+ | - cablu de telefon (alb, plat) | ||
+ | </hidden> |