This shows you the differences between two versions of the page.
rl:labs:01:contents:03 [2013/09/30 16:32] mihai.carabas [03. Exercitii de codificare] |
rl:labs:01:contents:03 [2020/08/30 13:53] (current) vlad.traista [03. Recunoaștere de echipamente] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ==== 03. Exercitii de codificare ==== | + | ==== 03. Recunoaștere de echipamente ==== |
- | Codificarea unui semnal este foarte importantă în transmisia de date întrucât aceasta ne ajută să transmitem în mod eficient, cu cât mai puține erori, informații peste mediile de transmisie. În cadrul acestui exercițiu se vor prezenta 4 codificări de bază din transmisia de date: | + | Ne propunem să recunoaștem echipamente de rețea: fie dispozitive, fie medii de interconectare, fie accesorii ale acestora. Echipamentele se găsesc în zona descrisă de asistent. |
- | * NRZ-L (Non Return to Zero - Level) | + | |
- | * NRZ-I (Non Return to Zero - Inverted) | + | |
- | * Manchester | + | |
- | * Manchster Diferential | + | |
- | În figura următoare este reprezentată codificarea literei **k** folosind toate cele 4 metode. Urmăriți explicațiile asistentului legate de procedeul prin care obțineți fiecare din codificări. | + | Vă împărțiți în două echipe și organizăm un concurs de recunoaștere de echipamente. Concursul se va desfășura astfel: |
- | {{:rl:labs:01:contents:rl_2013_lab_nivelfizic_codificare.png?600}} | + | - Se alege aleator sau prin tragere la sorți echipa de start. |
+ | - Un membru A al unei echipei 1 alege un echipament. | ||
+ | - Transmite acest echipament ca provocare unui membru B al echipei 2. | ||
+ | - B spune ce este acel echipament și dă cât mai multe detalii. | ||
+ | - După ce B încheie "plodoaria", A poate adăuga alte informații. | ||
+ | - Asistentul distribuie 2 puncte lui B și, apoi lui A astfel: | ||
+ | * Pentru răspuns greșit/nesatisfăcător/deloc: 0 puncte | ||
+ | * Pentru răspuns parțial: 1 punct | ||
+ | * Pentru răspuns cvasi-complet: 2 puncte | ||
+ | * A poate câștiga puncte doar dacă B a răspuns greșit sau parțial. | ||
+ | - După această rundă, B alege un echipament și un membru C al echipei 1 și continuă pașii de mai sus. | ||
+ | - Un membru al unei echipe poate primi și poate alege echipament o singură dată. | ||
- | Realizați codificarea inițialelor voastre folosind cele 4 metode exemplificate mai sus știind că litera A este reprezentată în hexazecimal de 0x41. | + | La final, se adună punctele și se declară echipa câștigătoare. |
- | * Exemplu: pentru Ionescu Gheorghe codificați I=0x49 și G=0x47) | + | <hidden> |
+ | Pentru activitati online, folositi acest document: https://docs.google.com/presentation/d/1j3lGJ5traqw5kE6jw2A6XRkH-Jlh8SxUOBLL8oLeBtk/edit#slide=id.p | ||
+ | |||
+ | Echipamente prezente în cutie: | ||
+ | - switch (negru cu 5 porturi) | ||
+ | - priza de retea (alba, seamana cu alea de pe perete) | ||
+ | - cablu UTP (unul mov) | ||
+ | - cablu FTP (gri, cu un cablu de otel atasat pe langa el pentru rezistenta cand e folosit in exterior, se poate observa si folia albastra cu care sunt imbracate firele) | ||
+ | - cablu de fibra (negru, se vad firele de fibra subtiri cat firul de par cum ies si sunt de diferite culori) | ||
+ | - cablu serial | ||
+ | - convertor serial - USB | ||
+ | - conectori de fibra (sunt 2 intr-o punga - se pot atasa manual, fara aparat de sudura) | ||
+ | - conector de fibra (un cablu galben cu o mufa albastra in capat - provine dintr-un patchcord - trebuie sudata de fibra) | ||
+ | - cablu TV (alb, cu miez de cupru la mijloc) | ||
+ | - cablu de telefon (alb, plat) | ||
+ | </hidden> |