Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

rl:labs:01:contents:03 [2013/09/30 16:32]
mihai.carabas [03. Exercitii de codificare]
rl:labs:01:contents:03 [2020/08/30 13:53] (current)
vlad.traista [03. Recunoaștere de echipamente]
Line 1: Line 1:
-==== 03. Exercitii ​de codificare ​====+==== 03. Recunoaștere ​de echipamente ​====
  
-Codificarea unui semnal este foarte importantă în transmisia ​de date întrucât aceasta ne ajută să transmitem în mod eficient, cu cât mai puține eroriinformații peste mediile ​de transmisieÎn cadrul acestui exercițiu ​se vor prezenta 4 codificări de bază din transmisia ​de date: +Ne propunem să recunoaștem echipamente ​de rețea: fie dispozitivefie medii de interconectare,​ fie accesorii ale acestoraEchipamentele ​se găsesc în zona descrisă de asistent.
-   * NRZ-L (Non Return to Zero - Level) +
-   * NRZ-I (Non Return to Zero - Inverted) +
-   * Manchester +
-   * Manchster Diferential+
  
-În figura următoare este reprezentată codificarea literei **k** folosind toate cele 4 metode. Urmăriți explicațiile asistentului legate ​de procedeul ​prin care obțineți fiecare din codificări+Vă împărțiți în două echipe și organizăm un concurs ​de recunoaștere de echipamente. Concursul se va desfășura astfel: 
-{{:rl:labs:01:contents:​rl_2013_lab_nivelfizic_codificare.png?600}}+  - Se alege aleator sau prin tragere la sorți echipa de start. 
 +  - Un membru A al unei echipei 1 alege un echipament.  
 +  - Transmite acest echipament ca provocare unui membru B al echipei 2. 
 +  - B spune ce este acel echipament și dă cât mai multe detalii
 +  - După ce B încheie "​plodoaria",​ A poate adăuga alte informații. 
 +  - Asistentul distribuie 2 puncte lui B și, apoi lui A astfel: 
 +    * Pentru răspuns greșit/​nesatisfăcător/​deloc0 puncte 
 +    * Pentru răspuns parțial1 punct 
 +    * Pentru răspuns cvasi-complet2 puncte 
 +    * A poate câștiga puncte doar dacă B a răspuns greșit sau parțial. 
 +  - După această rundă, B alege un echipament și un membru C al echipei 1 și continuă pașii de mai sus. 
 +  - Un membru al unei echipe poate primi și poate alege echipament o singură dată.
  
-Realizațcodificarea inițialelor voastre folosind cele 4 metode exemplificate mai sus știind că litera A este reprezentată în hexazecimal de 0x41+La final, se adună punctele șse declară echipa câștigătoare
-   * Exemplu: pentru Ionescu Gheorghe codificați I=0x49 și G=0x47)+<​hidden>​
  
 +Pentru activitati online, folositi acest document: https://​docs.google.com/​presentation/​d/​1j3lGJ5traqw5kE6jw2A6XRkH-Jlh8SxUOBLL8oLeBtk/​edit#​slide=id.p
 +
 +Echipamente prezente în cutie:
 +  - switch (negru cu 5 porturi)
 +  - priza de retea (alba, seamana cu alea de pe perete)
 +  - cablu UTP (unul mov)
 +  - cablu FTP (gri, cu un cablu de otel atasat pe langa el pentru rezistenta cand e folosit in exterior, se poate observa si folia albastra cu care sunt imbracate firele)
 +  - cablu de fibra (negru, se vad firele de fibra subtiri cat firul de par cum ies si sunt de diferite culori)
 +  - cablu serial
 +  - convertor serial - USB
 +  - conectori de fibra (sunt 2 intr-o punga - se pot atasa manual, fara aparat de sudura)
 +  - conector de fibra (un cablu galben cu o mufa albastra in capat - provine dintr-un patchcord - trebuie sudata de fibra)
 +  - cablu TV (alb, cu miez de cupru la mijloc)
 +  - cablu de telefon (alb, plat)
 +</​hidden>​
rl/labs/01/contents/03.1380547939.txt.gz · Last modified: 2013/09/30 16:32 by mihai.carabas
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0