Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

ps:labs:02 [2022/10/09 12:10]
ionut.gorgos
ps:labs:02 [2022/11/08 14:54] (current)
ionut.gorgos
Line 5: Line 5:
  
 La curs am discutat despre semnale de bază și sisteme. În continuare vom face câteva exerciții legate de aceste noțiuni. La curs am discutat despre semnale de bază și sisteme. În continuare vom face câteva exerciții legate de aceste noțiuni.
 +Prezentarea PowerPoint pentru acest laborator poate fi găsită aici: [[https://​docs.google.com/​presentation/​d/​1ksWeqb6o80ug9N2kRjKxaN7jvdwDWklC|aici]]
  
-=== Exercițiul 1 [<color red>​2p</​color>​] ​===+=== Exercițiul 1 ===  
 +[<color red>​2p</​color>​]
  
 Pentru a transmite simboluri (ex: litere din alfabet) modemurile PC-urilor folosesc diferite frecvențe și mai multe niveluri de amplitudine. O transmisiune se face într-o perioadă de timp T (interval de transmisie) și poate conține o suprapunere de mai multe semnale, e.g. suma a două semnale de amplitudine și frecvență diferite: Pentru a transmite simboluri (ex: litere din alfabet) modemurile PC-urilor folosesc diferite frecvențe și mai multe niveluri de amplitudine. O transmisiune se face într-o perioadă de timp T (interval de transmisie) și poate conține o suprapunere de mai multe semnale, e.g. suma a două semnale de amplitudine și frecvență diferite:
Line 13: Line 15:
  
   - Care este cel mai mic interval de transmisie care are sens să fie folosit, dacă $f_1 = 1600$ Hz și $f_2 = 1800$ Hz? Cu alte cuvinte, cât ar trebui să fie $T$ astfel încât semnalul să aibă un număr întreg de cicluri? [<color red>​1p</​color>​]   - Care este cel mai mic interval de transmisie care are sens să fie folosit, dacă $f_1 = 1600$ Hz și $f_2 = 1800$ Hz? Cu alte cuvinte, cât ar trebui să fie $T$ astfel încât semnalul să aibă un număr întreg de cicluri? [<color red>​1p</​color>​]
-  - Afişaţi cu ajutorul MATLAB semnalul produs de modem pe parcursul ​mai multor intervale ​de transmisie ​consecutive. Aşa cum am învăţat în laboratorul trecut adăugaţi titlu şi etichete plot-ului. [<color red>​1p</​color>​]+  - Afişaţi cu ajutorul MATLAB semnalul produs de modem pe parcursul ​unui interval ​de transmisie. Aşa cum am învăţat în laboratorul trecut adăugaţi titlu şi etichete plot-ului. [<color red>​1p</​color>​]
  
 <note tip> <note tip>
Line 22: Line 24:
 După ce ați făcut plot-ul puteți pune un titlu figurii folosind //title//, iar pentru etichete //xlabel// și //ylabel//. După ce ați făcut plot-ul puteți pune un titlu figurii folosind //title//, iar pentru etichete //xlabel// și //ylabel//.
 </​note>​ </​note>​
-=== Exerciţiul 2 [<color red>​2.5p</​color>​] ​===+=== Exerciţiul 2 ===  
 +[<color red>​2.5p</​color>​]
  
 La curs am văzut că putem descompune semnalele într-o sumă de mai multe semnale de bază (ramp, step etc.). Pentru acest exerciţiu veţi încerca să folosiţi semnalele '​step'​ şi '​ramp'​ pentru a crea semnalul reprezentat cu negru în acest slide: La curs am văzut că putem descompune semnalele într-o sumă de mai multe semnale de bază (ramp, step etc.). Pentru acest exerciţiu veţi încerca să folosiţi semnalele '​step'​ şi '​ramp'​ pentru a crea semnalul reprezentat cu negru în acest slide:
Line 88: Line 91:
  
  
-=== Exerciţiul 3 [<color red>​2p</​color>​] ​===+=== Exerciţiul 3 ===  
 +[<color red>​2p</​color>​]
  
 La curs am văzut că datorită egalității lui Euler putem scrie o exponenţială complexă ca o sumă de sin şi cos: La curs am văzut că datorită egalității lui Euler putem scrie o exponenţială complexă ca o sumă de sin şi cos:
Line 113: Line 117:
   * Afişaţi exponenţiala complexă /* s2=e^(-j*t) */ $s_2 = e^{-j \cdot t}$ cu o altă culoare   * Afişaţi exponenţiala complexă /* s2=e^(-j*t) */ $s_2 = e^{-j \cdot t}$ cu o altă culoare
   * Calculaţi media celor 2 exponenţiale /* ss=(s1+s2)/​2 */ $s_s = \frac{s_1 + s_2}{2}$, i.e. cos(t)   * Calculaţi media celor 2 exponenţiale /* ss=(s1+s2)/​2 */ $s_s = \frac{s_1 + s_2}{2}$, i.e. cos(t)
-  * Afisaţi secvenţa rezultată în imaginar folosid ​real(ss) ca valori x şi imag(ss) ca valori y+  * Afișaţi secvenţa rezultată în planul complex folosind ​real(ss) ca valori x şi imag(ss) ca valori y
   * Verificaţi dacă s1, s2 şi ss arată cum v-aţi fi aşteptat!   * Verificaţi dacă s1, s2 şi ss arată cum v-aţi fi aşteptat!
  
Line 130: Line 134:
 </​hidden>​ </​hidden>​
  
-=== Exerciţiul 4 [<color red>​3.5p</​color>​] ​===+=== Exerciţiul 4 ===  
 +[<color red>​3.5p</​color>​]
  
 Avem un sistem de feedback precum cel din imaginea următoare: Avem un sistem de feedback precum cel din imaginea următoare:
ps/labs/02.1665306612.txt.gz · Last modified: 2022/10/09 12:10 by ionut.gorgos
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0