This shows you the differences between two versions of the page.
ps:labs:02 [2022/10/09 12:08] ionut.gorgos |
ps:labs:02 [2022/11/08 14:54] (current) ionut.gorgos |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
===== Laboratorul 02. ===== | ===== Laboratorul 02. ===== | ||
- | <hidden> | + | /*<hidden> */ |
==== Semnale și sisteme de bază ==== | ==== Semnale și sisteme de bază ==== | ||
La curs am discutat despre semnale de bază și sisteme. În continuare vom face câteva exerciții legate de aceste noțiuni. | La curs am discutat despre semnale de bază și sisteme. În continuare vom face câteva exerciții legate de aceste noțiuni. | ||
+ | Prezentarea PowerPoint pentru acest laborator poate fi găsită aici: [[https://docs.google.com/presentation/d/1ksWeqb6o80ug9N2kRjKxaN7jvdwDWklC|aici]] | ||
- | === Exercițiul 1 [<color red>2p</color>] === | + | === Exercițiul 1 === |
+ | [<color red>2p</color>] | ||
Pentru a transmite simboluri (ex: litere din alfabet) modemurile PC-urilor folosesc diferite frecvențe și mai multe niveluri de amplitudine. O transmisiune se face într-o perioadă de timp T (interval de transmisie) și poate conține o suprapunere de mai multe semnale, e.g. suma a două semnale de amplitudine și frecvență diferite: | Pentru a transmite simboluri (ex: litere din alfabet) modemurile PC-urilor folosesc diferite frecvențe și mai multe niveluri de amplitudine. O transmisiune se face într-o perioadă de timp T (interval de transmisie) și poate conține o suprapunere de mai multe semnale, e.g. suma a două semnale de amplitudine și frecvență diferite: | ||
Line 13: | Line 15: | ||
- Care este cel mai mic interval de transmisie care are sens să fie folosit, dacă $f_1 = 1600$ Hz și $f_2 = 1800$ Hz? Cu alte cuvinte, cât ar trebui să fie $T$ astfel încât semnalul să aibă un număr întreg de cicluri? [<color red>1p</color>] | - Care este cel mai mic interval de transmisie care are sens să fie folosit, dacă $f_1 = 1600$ Hz și $f_2 = 1800$ Hz? Cu alte cuvinte, cât ar trebui să fie $T$ astfel încât semnalul să aibă un număr întreg de cicluri? [<color red>1p</color>] | ||
- | - Afişaţi cu ajutorul MATLAB semnalul produs de modem pe parcursul mai multor intervale de transmisie consecutive. Aşa cum am învăţat în laboratorul trecut adăugaţi titlu şi etichete plot-ului. [<color red>1p</color>] | + | - Afişaţi cu ajutorul MATLAB semnalul produs de modem pe parcursul unui interval de transmisie. Aşa cum am învăţat în laboratorul trecut adăugaţi titlu şi etichete plot-ului. [<color red>1p</color>] |
<note tip> | <note tip> | ||
Line 22: | Line 24: | ||
După ce ați făcut plot-ul puteți pune un titlu figurii folosind //title//, iar pentru etichete //xlabel// și //ylabel//. | După ce ați făcut plot-ul puteți pune un titlu figurii folosind //title//, iar pentru etichete //xlabel// și //ylabel//. | ||
</note> | </note> | ||
- | === Exerciţiul 2 [<color red>2.5p</color>] === | + | === Exerciţiul 2 === |
+ | [<color red>2.5p</color>] | ||
La curs am văzut că putem descompune semnalele într-o sumă de mai multe semnale de bază (ramp, step etc.). Pentru acest exerciţiu veţi încerca să folosiţi semnalele 'step' şi 'ramp' pentru a crea semnalul reprezentat cu negru în acest slide: | La curs am văzut că putem descompune semnalele într-o sumă de mai multe semnale de bază (ramp, step etc.). Pentru acest exerciţiu veţi încerca să folosiţi semnalele 'step' şi 'ramp' pentru a crea semnalul reprezentat cu negru în acest slide: | ||
Line 88: | Line 91: | ||
- | === Exerciţiul 3 [<color red>2p</color>] === | + | === Exerciţiul 3 === |
+ | [<color red>2p</color>] | ||
La curs am văzut că datorită egalității lui Euler putem scrie o exponenţială complexă ca o sumă de sin şi cos: | La curs am văzut că datorită egalității lui Euler putem scrie o exponenţială complexă ca o sumă de sin şi cos: | ||
Line 113: | Line 117: | ||
* Afişaţi exponenţiala complexă /* s2=e^(-j*t) */ $s_2 = e^{-j \cdot t}$ cu o altă culoare | * Afişaţi exponenţiala complexă /* s2=e^(-j*t) */ $s_2 = e^{-j \cdot t}$ cu o altă culoare | ||
* Calculaţi media celor 2 exponenţiale /* ss=(s1+s2)/2 */ $s_s = \frac{s_1 + s_2}{2}$, i.e. cos(t) | * Calculaţi media celor 2 exponenţiale /* ss=(s1+s2)/2 */ $s_s = \frac{s_1 + s_2}{2}$, i.e. cos(t) | ||
- | * Afisaţi secvenţa rezultată în imaginar folosid real(ss) ca valori x şi imag(ss) ca valori y | + | * Afișaţi secvenţa rezultată în planul complex folosind real(ss) ca valori x şi imag(ss) ca valori y |
* Verificaţi dacă s1, s2 şi ss arată cum v-aţi fi aşteptat! | * Verificaţi dacă s1, s2 şi ss arată cum v-aţi fi aşteptat! | ||
Line 128: | Line 132: | ||
* Ascultaţi semnalul original și pe cel rezultat pentru a auzi diferenţa. Pentru a asculta semnalele folosiţi funcţia 'sound'. | * Ascultaţi semnalul original și pe cel rezultat pentru a auzi diferenţa. Pentru a asculta semnalele folosiţi funcţia 'sound'. | ||
- | /*</hidden>*/ | + | </hidden> |
- | === Exerciţiul 4 [<color red>3.5p</color>] === | + | === Exerciţiul 4 === |
+ | [<color red>3.5p</color>] | ||
Avem un sistem de feedback precum cel din imaginea următoare: | Avem un sistem de feedback precum cel din imaginea următoare: | ||
Line 162: | Line 167: | ||
Rulaţi sistemul de N = 20 ori şi afişaţi outputul sistemului. | Rulaţi sistemul de N = 20 ori şi afişaţi outputul sistemului. | ||
- | </hidden> | + | /* </hidden> */ |