This is an old revision of the document!


Regulament

Notare

Distribuția punctajului este următoarea:

  • 5p Parcurs
    • 0,5p Curs
      • Pentru formularea de întrebări din materia de la curs
    • 0,7p Laborator
      • Pentru străduința în rezolvarea exercițiilor
    • 0,8p Teste grilă
      • 0,3p Teste săptămânale, desfășurate la laborator, din tematica săptămânii anterioare
      • 0,5p Test grilă final, în ultima săptămână
    • 3p Teme, 3 în total
  • 5p Examen

Bonusurile se iau în considerare astfel:

  • Testele grilă săptămânale, de la laborator, conțin întrebări de bonus, putându-se obține în final până la 0,4 puncte în loc de 0,3 puncte.
  • Temele au bonusuri, putându-se atinge 3,6 puncte, în loc de 3 puncte, dacă toate temele sunt rezolvate cu bonus complet.
  • Punctajul aferent parcursului se trunchiază la 5 puncte; bonusurile obținute pe parcurs nu pot compensa punctajul de la examen.
  • Examenul oferă bonus, putându-se obține 6 puncte, în loc de 5. Punctul suplimentar poate compensa parcursul, dar numai dacă pragul de 2,5p pe parcurs a fost atins independent.

Pentru susținerea examenului este necesară obținerea a minimum 2,5 puncte (din 5) pe parcurs. Pentru promovare este necesară susținerea examenului și obținerea unei note finale (parcurs + examen) de minimum 5 (din 10). Aceleași condiții sunt valabile și în cazul examenului de restanță.

În cazul nepromovării materiei în anul universitar curent, există următoarele opțiuni:

  1. Dacă doriți creșterea punctajului de pe parcurs, acesta se păstrează doar pentru anul următor. Practic, nota dintr-un an poate fi compusă din punctaje obținute în anul respectiv și din punctaje obținute în anul precedent (punctaj recuperat).
    • În acest caz, recuperarea punctajului se face pe categorii: curs, laborator, tema 1, tema 2, tema 3, teste grilă săptămânale, test grilă final.
    • Dacă la o anumită categorie se obține în anul curent un punctaj mai mare, se va considera acesta.
    • Punctajele obținute mai devreme de anul universitar precedent se pierd.
    • Copierea unei teme duce la anularea punctajului (vezi mai jos), deci acesta nu se poate păstra pentru anul următor.
  2. Alternativ, dacă ați obținut minimum jumătate din punctajul de pe parcurs și nu mai doriți completarea acestuia, puteți opta pentru recuperarea integrală a acestuia din orice an anterior, scalat la 5p.

Nu există posibilități de recuperare a punctajului de pe parcurs pe timpul verii. Pentru orice situație de recuperare a punctajului, este necesar să contactați titularul de curs (pe Teams sau e-mail).

Pentru studenții care au obținut punctaj anterior anului universitar 2024–2025, punctajul de pe parcurs respectă schema de notare de la momentul respectiv, cu excepția temelor, care se scalează la 3 puncte, în loc de 4.

Curs

Participarea la curs se măsoară prin câte un assignment dedicat fiecărui capitol al materiei, intitulat Întrebări conceptuale și subiecte de reflecție.

După fiecare curs, reflectați asupra ideilor, conceptelor și abordărilor discutate. Apoi creați minimum una, maximum trei întrebări conceptuale, care să atingă aspecte mai subtile și mai profunde ale materialului studiat. Aceste întrebări nu sunt menite să clarifice aspecte/nelămuriri care se pot aborda pe loc la curs (lucru pe care vă încurajăm să îl faceți ori de câte ori este nevoie), ci să stimuleze discuția dincolo de nivelul de suprafață al conținutului cursului. Echipa de PP se angajează să selecteze cele mai interesante întrebări și să elaboreze răspunsuri care să contribuie la o înțelegere mai profundă.

Câteva sugestii despre cum să abordați această sarcină:

  • Identificați conceptele principale ale cursului, relațiile dintre ele, și încercați să creați o hartă conceptuală a domeniului.
  • Comparați conceptele și abordările studiate cu alte concepte și abordări pe care le cunoașteți. Identificați asemănări, deosebiri, teoretizați asupra punctelor forte și a punctelor slabe.
  • Reflectați asupra consecințelor abordărilor studiate.
  • Gândiți-vă cum ați putea folosi conceptele studiate în diverse domenii de activitate.
  • Speculați asupra dezvoltărilor viitoare care ar putea schimba aplicațiile acestor concepte.
  • Fiți creativi, nu vă limitați la cele enumerate anterior.

Este permis să folosiți unelte de tip ChatGPT pentru a vă organiza ideile, însă o întrebare trimisă reprezintă un angajament din partea voastră că ați reflectat asupra subiectului.

Notarea acestui assignment se realizează în felul următor:

  • 0p pentru întrebări care au fost trimise de altcineva anterior
  • 0p pentru întrebări care rămân la un nivel superficial al discuției
  • 1p pentru întrebări bune
  • 2p pentru întrebări foarte bune

Bonus: În cadrul fiecărui assignment, se acordă 2p suplimentare pentru cele mai interesante întrebări în opinia noastră.

Pentru punctajul maxim de 0,5p alocat cursului este necesar să acumulați 15p de-a lungul semestrului. Restul punctajelor se scalează corespunzător.

Laborator

Conform feedback-ului primit în anii anteriori, laboratorul este locul unde studenții învață și înțeleg cel mai mult, și ne dorim ca organizarea laboratorului să optimizeze această activitate de învățare. De aceea avem câteva restricții menționate mai jos (pentru ca asistentul să vă ofere atenția cuvenită, este important ca niciun asistent să nu fie supraaglomerat). Din același motiv, vă punem la dispoziție din start, într-un fișier separat, soluțiile laboratoarelor. Nu pentru că dorim să le citiți în loc să vă gândiți singuri la rezolvarea problemelor, ci pentru că vrem să le puteți consulta imediat după ce ați trecut prin exerciții (experiența ne-a arătat că soluțiile publicate cu întârziere rămân adesea necitite). Contăm pe voi să înțelegeți spiritul laboratorului și să profitați de intervalul în care asistentul este acolo, dornic să vă ajute să descoperiți frumusețea și utilitatea materiei.

La începutul semestrului se va face o repartizare cât mai echilibrată a studenților pe intervalele de laborator. Orice situație deosebită (de exemplu, recuperarea unui laborator pierdut) trebuie discutată în prealabil cu asistentul. Cei cu restanță, care doresc să refacă laboratorul, sunt rugați să îi comunice titularului în ce interval doresc să participe.

Asistentul vă va adresa fiecăruia întrebări legate de laborator (din partea la care ați lucrat), pentru a verifica înțelegerea conceptelor laboratorului. Punctarea este binară; veți fi punctați la laborator dacă:

  • ați rezolvat toate exercițiile din laborator și ați răspuns satisfăcător întrebărilor asistentului (caz în care puteți pleca de la laborator înainte de expirarea celor 2 ore);
  • sau dacă ați rezolvat exerciții pe toată durata de 2 ore a laboratorului și ați răspuns satisfăcător întrebărilor asistentului.

Să răspundeți satisfăcător înseamnă să demonstrați că ați înțeles sau că faceți efortul de a înțelege. Nu este necesar să terminați laboratorul (sau să terminați un anumit procent din el); ceea ce ne interesează este să folosiți intervalul de 2 ore pentru a învăța și a înțelege cât mai mult.

Testul grilă final

  • Data susținerii este în ultima săptămână. Testul se va susține cu toate seriile, în afara orelor de laborator sau curs.
  • Durata este de 40 min.
  • Testul grilă este cu cărțile închise.
  • Numărul întrebărilor este de 20.
  • Numărul variantelor de răspuns este de 4, unul singur fiind corect.
  • Sistemul de notare este francez: +1p răspunsul corect, -0,25p răspunsul greșit.
  • Nota finală este minimum 0.

Teme

Temele sunt structurate pe etape săptămânale, interconectate, cu deadline-uri proprii, care depind de ziua laboratorului. Unitatea de notare este etapa, toate etapele tuturor temelor fiind punctate egal. Prin urmare, o temă cu mai multe etape este punctată mai mult decât una cu mai puține etape. Numărul de etape din cadrul temelor este:

  • Tema 1: 4 etape
  • Tema 2: 3 etape
  • Tema 3: 2 etape.

În cazul nerezolvării unei etape anterioare, îi puteți solicita rezolvarea responsabilului de temă, pentru a putea implementa etapa curentă. Totuși, în acest caz, renunțați la dreptul de a mai trimite cu întârziere etapa pentru care ați solicitat rezolvarea.

Temele vor fi testate automat, utilizând interfața vmchecker. Dacă, în momentul corectării, tema nu compilează, sau dacă toate testele eșuează, punctajul va fi 0. Pentru dificultăți în rularea testelor, și pentru orice alte nelămuriri, utilizați forumul.

Toate etapele temelor se prezintă, în mod obligatoriu, asistentului de la laborator, cât mai curând după termenul strict al temei. Dacă simțiți nevoia să vă reamintiți maniera de rezolvare, vă veți pregăti înaintea prezentării propriu-zise, nu în timpul acesteia, pentru a nu consuma timp. De asemenea, este obligatoriu să încărcați tema pe vmchecker, CHIAR DACĂ ați prezentat-o, pentru a primi punctajul aferent!

ATENȚIE! Temele detectate ca fiind copiate vor impune ANULAREA întregului punctaj și REFACEREA materiei, atât pentru persoana care a copiat, cât și pentru cea care a furnizat materialul! Prin copiere se înțelege preluarea unei secvențe de cod, de la alt student, sau dintr-o altă sursă, și prezentarea acesteia drept realizare proprie, în formă integrală sau modificată.

În cazul împrumutului de idei, vă rugăm să adăugați un fișier REFERINȚE, în care să descrieți elementele preluate, alături de sursele utilizate. Acestea din urmă pot fi propriii colegi, cărți, articole de pe internet etc.

Examen

Examenul final durează 2 ore și este open-book; aceasta înseamnă că puteți utiliza orice materiale redactate pe hârtie (nu pe suport electronic).

El constă în 9 subiecte independente și o problemă cu 3 subpuncte, pentru un total de 12 itemi, punctați egal. Nota maximă se poate obține rezolvând complet doar 10 dintre cei 12 itemi; se acordă și punctaj parțial. Punctajul suplimentar poate compensa parcursul.

pp/25/regulament.1740295188.txt.gz · Last modified: 2025/02/23 09:19 by mihnea.muraru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0