Regulament
Notare
Distribuția punctajului este următoarea:
5p Parcurs
0,5p Curs
0,7p Laborator
0,8p Teste grilă
0,3p Teste săptămânale, desfășurate la laborator, din tematica săptămânii anterioare
0,5p Test grilă final, în ultima săptămână
3p Teme, 3 în total
5p Examen
Bonusurile se iau în considerare astfel:
Testele grilă săptămânale, de la laborator, conțin întrebări de bonus, putându-se obține în final până la 0,4 puncte în loc de 0,3 puncte.
Temele au bonusuri, putându-se atinge 3,6 puncte, în loc de 3 puncte, dacă toate temele sunt rezolvate cu bonus complet.
Întrebările asociate cursului pot aduce maxim 1 punct, în loc de 0,5 puncte, dacă acumulați 12p conform sistemului de notare descris mai jos.
Punctajul aferent parcursului se trunchiază la 5 puncte; bonusurile obținute pe parcurs nu pot compensa punctajul de la examen.
Examenul oferă bonus, putându-se obține 6 puncte, în loc de 5. Punctul suplimentar poate compensa parcursul, dar numai dacă pragul de 2,5p pe parcurs a fost atins independent.
Pentru susținerea examenului este necesară obținerea a minimum 2,5 puncte (din 5) pe parcurs. Pentru promovare este necesară susținerea examenului și obținerea unei note finale (parcurs + examen) de minimum 5 (din 10). Aceleași condiții sunt valabile și în cazul examenului de restanță.
În cazul nepromovării materiei în anul universitar curent, există următoarele opțiuni:
Dacă doriți creșterea punctajului de pe parcurs, acesta se păstrează doar pentru anul următor. Practic, nota dintr-un an poate fi compusă din punctaje obținute în anul respectiv și din punctaje obținute în anul precedent (punctaj recuperat).
În acest caz, recuperarea punctajului se face pe categorii: curs, laborator, tema 1, tema 2, tema 3, teste grilă săptămânale, test grilă final.
Dacă la o anumită categorie se obține în anul curent un punctaj mai mare, se va considera acesta.
Punctajele obținute mai devreme de anul universitar precedent se pierd.
Copierea unei teme duce la anularea punctajului (vezi
mai jos), deci acesta nu se poate păstra pentru anul următor.
Alternativ, dacă ați obținut minimum jumătate din punctajul de pe parcurs și nu mai doriți completarea acestuia, puteți opta pentru recuperarea integrală a acestuia din orice an anterior, scalat la 5p.
Nu există posibilități de recuperare a punctajului de pe parcurs pe timpul verii. Pentru orice situație de recuperare a punctajului, este necesar să contactați titularul de curs (pe Teams sau e-mail).
Pentru studenții care au obținut punctaj anterior anului universitar 2024–2025, punctajul de pe parcurs respectă schema de notare de la momentul respectiv, cu excepția temelor, care se scalează la 3 puncte, în loc de 4.
Curs
Participarea la curs se măsoară prin câte un assignment dedicat fiecărui capitol al materiei, intitulat Întrebări conceptuale și subiecte de reflecție.
După fiecare curs, reflectați asupra ideilor, conceptelor și abordărilor discutate. Apoi creați minimum una, maximum trei întrebări conceptuale, care să atingă aspecte mai subtile și mai profunde ale materialului studiat. Aceste întrebări nu sunt menite să clarifice aspecte/nelămuriri care se pot aborda pe loc la curs (lucru pe care vă încurajăm să îl faceți ori de câte ori este nevoie), ci să stimuleze discuția dincolo de nivelul de suprafață al conținutului cursului. Echipa de PP se angajează să selecteze cele mai interesante întrebări și să elaboreze răspunsuri care să contribuie la o înțelegere mai profundă.
Câteva sugestii despre cum să abordați această sarcină:
Identificați conceptele principale ale cursului, relațiile dintre ele, și încercați să creați o hartă conceptuală a domeniului.
Comparați conceptele și abordările studiate cu alte concepte și abordări pe care le cunoașteți. Identificați asemănări, deosebiri, teoretizați asupra punctelor forte și a punctelor slabe.
Reflectați asupra consecințelor abordărilor studiate.
Gândiți-vă cum ați putea folosi conceptele studiate în diverse domenii de activitate.
Speculați asupra dezvoltărilor viitoare care ar putea schimba aplicațiile acestor concepte.
Fiți creativi, nu vă limitați la cele enumerate anterior.
Este permis să folosiți unelte de tip ChatGPT pentru a vă organiza ideile, însă o întrebare trimisă reprezintă un angajament din partea voastră că ați reflectat asupra subiectului.
Notarea acestui assignment se realizează în felul următor:
0p pentru întrebări care au fost trimise de altcineva anterior
0p pentru întrebări care rămân la un nivel superficial al discuției
1p pentru întrebări bune
2p pentru întrebări foarte bune
Bonus: În cadrul fiecărui assignment, se acordă 2p suplimentare pentru cele mai interesante întrebări în opinia noastră.
Pentru punctajul maxim de 0,5p alocat cursului este necesar să acumulați 6p de-a lungul semestrului. Restul punctajelor se scalează corespunzător (inclusiv punctajele care depășesc 6p, în limita a 12p - astfel, bonusul maxim pentru această activitate este 0,5p).
Laborator
Conform feedback-ului primit în anii anteriori, laboratorul este locul unde studenții învață și înțeleg cel mai mult, și ne dorim ca organizarea laboratorului să optimizeze această activitate de învățare. De aceea avem câteva restricții menționate mai jos (pentru ca asistentul să vă ofere atenția cuvenită, este important ca niciun asistent să nu fie supraaglomerat). Din același motiv, vă punem la dispoziție din start, într-un fișier separat, soluțiile laboratoarelor. Nu pentru că dorim să le citiți în loc să vă gândiți singuri la rezolvarea problemelor, ci pentru că vrem să le puteți consulta imediat după ce ați trecut prin exerciții (experiența ne-a arătat că soluțiile publicate cu întârziere rămân adesea necitite). Contăm pe voi să înțelegeți spiritul laboratorului și să profitați de intervalul în care asistentul este acolo, dornic să vă ajute să descoperiți frumusețea și utilitatea materiei.
La începutul semestrului se va face o repartizare cât mai echilibrată a studenților pe intervalele de laborator. Orice situație deosebită (de exemplu, recuperarea unui laborator pierdut) trebuie discutată în prealabil cu asistentul. Cei cu restanță, care doresc să refacă laboratorul, sunt rugați să îi comunice titularului în ce interval doresc să participe.
Asistentul vă va adresa fiecăruia întrebări legate de laborator (din partea la care ați lucrat), pentru a verifica înțelegerea conceptelor laboratorului. Punctarea este binară; veți fi punctați la laborator dacă:
ați rezolvat toate exercițiile din laborator și ați răspuns satisfăcător întrebărilor asistentului (caz în care puteți pleca de la laborator înainte de expirarea celor 2 ore);
sau dacă ați rezolvat exerciții pe toată durata de 2 ore a laboratorului și ați răspuns satisfăcător întrebărilor asistentului.
Să răspundeți satisfăcător înseamnă să demonstrați că ați înțeles sau că faceți efortul de a înțelege. Nu este necesar să terminați laboratorul (sau să terminați un anumit procent din el); ceea ce ne interesează este să folosiți intervalul de 2 ore pentru a învăța și a înțelege cât mai mult.
Testul grilă final
Data susținerii este în ultima săptămână. Testul se va susține cu toate seriile, în afara orelor de laborator sau curs.
Durata este de 40 min.
Testul grilă este cu cărțile închise.
Numărul întrebărilor este de 20.
Numărul variantelor de răspuns este de 4, unul singur fiind corect.
Sistemul de notare este francez: +1p răspunsul corect, -0,25p răspunsul greșit.
Nota finală este minimum 0.
Teme
Temele sunt structurate pe etape săptămânale, interconectate, cu deadline-uri proprii, care depind de ziua laboratorului. Unitatea de notare este etapa, toate etapele tuturor temelor fiind punctate egal. Prin urmare, o temă cu mai multe etape este punctată mai mult decât una cu mai puține etape. Numărul de etape din cadrul temelor este:
Tema 1: 4 etape
Tema 2: 3 etape
Tema 3: 2 etape.
În cazul nerezolvării unei etape anterioare, îi puteți solicita rezolvarea responsabilului de temă, pentru a putea implementa etapa curentă. Totuși, în acest caz, renunțați la dreptul de a mai trimite cu întârziere etapa pentru care ați solicitat rezolvarea.
Temele vor fi testate automat, utilizând interfața vmchecker. Dacă, în momentul corectării, tema nu compilează, sau dacă toate testele eșuează, punctajul va fi 0. Pentru dificultăți în rularea testelor, și pentru orice alte nelămuriri, utilizați forumul.
Toate etapele temelor se prezintă, în mod obligatoriu, asistentului de la laborator, cât mai curând după termenul strict al temei. Dacă simțiți nevoia să vă reamintiți maniera de rezolvare, vă veți pregăti înaintea prezentării propriu-zise, nu în timpul acesteia, pentru a nu consuma timp. De asemenea, este obligatoriu să încărcați tema pe vmchecker, CHIAR DACĂ ați prezentat-o, pentru a primi punctajul aferent!
ATENȚIE la politica de colaborare și de utilizare a internetului, detaliată mai jos.
În cazul împrumutului de idei, vă rugăm să adăugați un fișier REFERINȚE
, în care să descrieți elementele preluate, alături de sursele utilizate. Acestea din urmă pot fi propriii colegi, cărți, articole de pe internet etc.
Politica de colaborare și de utilizare a internetului
Colaborare
Colaborarea este dezirabilă în cadrul activităților de învățare (curs, laborator, pregătire pentru teste/examen) – veți învăța mai bine dacă discutați și vă explicați unul altuia ce gândiți/ce ați înțeles.
Colaborarea este interzisă la teste și examen.
Colaborarea permisă la teme este limitată la schimbul de idei, și exclude vehement următoarele:
Utilizarea internetului (LLM, forumuri, etc.)
Utilizarea internetului este încurajată în cadrul activităților de învățare, cât timp vă ajută să înțelegeți mai bine materialul - scopul activității va fi atins doar dacă depuneți un efort propriu de gândire / problem solving înainte de a căuta răspunsuri pe internet.
La testele grilă de laborator, puteți accesa cheatsheet-urile și documentația ocw a laboratoarelor, însă nu este permis să căutați informație în exterior, și nici să accesați vreun limbaj de programare.
În timpul examenului nu este permis accesul la internet.
Utilizarea internetului pentru rezolvarea temelor este permisă cât timp nu solicitați rezolvarea parțială sau totală a temei.
Sancțiuni
Nu urmărim să aplicăm sancțiuni, însă le considerăm o prevedere necesară pentru a asigura un mediu sănătos și onest de învățare pentru absolvenții pe care ni-i dorim: oameni responsabili, integri, cu stimă de sine și principii solide.
Copierea la teste, examen, sau teme se soldează cu referat către decanat, anularea întregului punctaj și refacerea materiei, atât pentru persoana care a copiat, cât și pentru cea care a furnizat materialul, dacă acesta a fost furnizat conștient.
Decizia că o activitate este copiată va fi luată în urma consultării mai multor membri ai echipei, care trebuie să nu aibă dubii în această privință, și include situații precum:
rezolvări care seamănă suficient de mult între ele, parțial sau total, într-un mod care în opinia echipei nu ar putea fi accidental (inclusiv teme modificate în aspecte de suprafață, de exemplu numele variabilelor)
rezolvări copiate de pe internet / generate de un LLM
rezolvări scrise de altcineva (de exemplu teme cumpărate, soluții scrise de studenți din ani mai mari, etc.)
rezolvări pe care nu le înțelegeți la nivelul lor de bază
Prezentarea temelor are câteva scopuri importante: verificarea respectării restricțiilor în rezolvare, verificarea faptului că nu ați hardcodat răspunsuri pentru a crește punctajul pe checker, și nu în ultimul rând verificarea faptului că stăpâniți soluția, o puteți descrie coerent, și puteți răspunde la întrebări pe marginea ei.
Întrebările nu sunt limitate la a descrie funcțiile implementate, ci pot implica descrierea structurilor de date folosite, mici exemple de rulare, și alte dovezi că stăpâniți soluția.
Deși comentariile în cod sunt încurajate, dacă prezentarea voastră se bazează pe citirea comentariilor, veți primi întrebări suplimentare.
Examen
Examenul final durează 2 ore și este open-book; aceasta înseamnă că puteți utiliza orice materiale redactate pe hârtie (nu pe suport electronic).
El constă în 9 subiecte independente și o problemă cu 3 subpuncte, pentru un total de 12 itemi, punctați egal. Nota maximă se poate obține rezolvând complet doar 10 dintre cei 12 itemi; se acordă și punctaj parțial. Punctajul suplimentar poate compensa parcursul.