This shows you the differences between two versions of the page.
|
pp:25:regulament [2025/03/01 01:08] mihaela.balint [Sancțiuni] |
pp:25:regulament [2025/04/10 12:33] (current) mihaela.balint [Notare] |
||
|---|---|---|---|
| Line 21: | Line 21: | ||
| * **Testele grilă săptămânale**, de la laborator, conțin întrebări de bonus, putându-se obține în final până la **0,4 puncte** în loc de 0,3 puncte. | * **Testele grilă săptămânale**, de la laborator, conțin întrebări de bonus, putându-se obține în final până la **0,4 puncte** în loc de 0,3 puncte. | ||
| * **Temele** au bonusuri, putându-se atinge **3,6 puncte**, în loc de 3 puncte, dacă toate temele sunt rezolvate cu bonus complet. | * **Temele** au bonusuri, putându-se atinge **3,6 puncte**, în loc de 3 puncte, dacă toate temele sunt rezolvate cu bonus complet. | ||
| + | * **Întrebările asociate cursului** pot aduce maxim **1 punct**, în loc de 0,5 puncte, dacă acumulați 12p conform sistemului de notare descris mai jos. | ||
| * Punctajul aferent **parcursului** se trunchiază la **5 puncte**; bonusurile obținute pe parcurs **nu** pot compensa punctajul de la examen. | * Punctajul aferent **parcursului** se trunchiază la **5 puncte**; bonusurile obținute pe parcurs **nu** pot compensa punctajul de la examen. | ||
| * **Examenul** oferă bonus, putându-se obține **6 puncte**, în loc de 5. Punctul suplimentar poate compensa parcursul, **dar numai dacă pragul de 2,5p pe parcurs a fost atins independent**. | * **Examenul** oferă bonus, putându-se obține **6 puncte**, în loc de 5. Punctul suplimentar poate compensa parcursul, **dar numai dacă pragul de 2,5p pe parcurs a fost atins independent**. | ||
| Line 65: | Line 66: | ||
| **Bonus**: În cadrul fiecărui assignment, se acordă **2p suplimentare** pentru cele mai interesante întrebări în opinia noastră. | **Bonus**: În cadrul fiecărui assignment, se acordă **2p suplimentare** pentru cele mai interesante întrebări în opinia noastră. | ||
| - | Pentru punctajul maxim de **0,5p alocat cursului** este necesar să acumulați **8p** de-a lungul semestrului. Restul punctajelor se scalează corespunzător. | + | Pentru punctajul maxim de **0,5p alocat cursului** este necesar să acumulați **6p** de-a lungul semestrului. Restul punctajelor se scalează corespunzător (inclusiv punctajele care depășesc 6p, în limita a **12p** - astfel, bonusul maxim pentru această activitate este **0,5p**). |
| ===== Laborator ===== | ===== Laborator ===== | ||
| Line 112: | Line 113: | ||
| ===== Politica de colaborare și de utilizare a internetului ===== | ===== Politica de colaborare și de utilizare a internetului ===== | ||
| ==== Colaborare ==== | ==== Colaborare ==== | ||
| - | * Colaborarea este dezirabilă în cadrul activităților de învățare (curs, laborator, pregătire pentru teste/examen) – veți învăța mai bine dacă discutați și vă explicați unul altuia ce gândiți/ce ați înțeles | + | * Colaborarea este dezirabilă în cadrul activităților de învățare (curs, laborator, pregătire pentru teste/examen) – veți învăța mai bine dacă discutați și vă explicați unul altuia ce gândiți/ce ați înțeles. |
| - | * Colaborarea este interzisă la teste și examen | + | * Colaborarea este interzisă la teste și examen. |
| * Colaborarea permisă la teme este limitată la schimbul de idei, și exclude vehement următoarele: | * Colaborarea permisă la teme este limitată la schimbul de idei, și exclude vehement următoarele: | ||
| * acces la codul sursă al altei persoane | * acces la codul sursă al altei persoane | ||
| Line 119: | Line 120: | ||
| ==== Utilizarea internetului (LLM, forumuri, etc.) ==== | ==== Utilizarea internetului (LLM, forumuri, etc.) ==== | ||
| - | * Utilizarea internetului este încurajată în cadrul activităților de învățare, cât timp vă ajută să înțelegeți mai bine materialul - scopul activității va fi atins doar dacă depuneți un efort propriu de gândire / problem solving înainte de a căuta răspunsuri pe internet | + | * Utilizarea internetului este încurajată în cadrul activităților de învățare, cât timp vă ajută să înțelegeți mai bine materialul - scopul activității va fi atins doar dacă depuneți un efort propriu de gândire / problem solving înainte de a căuta răspunsuri pe internet. |
| - | * La testele grilă de laborator, puteți accesa cheatsheet-urile și documentația ocw a laboratoarelor, însă nu este permis să căutați informație în exterior, și nici să accesați vreun limbaj de programare | + | * La testele grilă de laborator, puteți accesa cheatsheet-urile și documentația ocw a laboratoarelor, însă nu este permis să căutați informație în exterior, și nici să accesați vreun limbaj de programare. |
| - | * În timpul examenului nu este permis accesul la internet | + | * În timpul examenului nu este permis accesul la internet. |
| - | * Utilizarea internetului pentru rezolvarea temelor este permisă cât timp nu solicitați rezolvarea parțială sau totală a temei - la fel, scopul activității va fi atins doar dacă depuneți un efort propriu de gândire / problem solving înainte de a căuta răspunsuri pe internet | + | * Utilizarea internetului pentru rezolvarea temelor este permisă cât timp nu solicitați rezolvarea parțială sau totală a temei. |
| ==== Sancțiuni ==== | ==== Sancțiuni ==== | ||
| - | * Nu urmărim să aplicăm sancțiuni, însă le considerăm o prevedere necesară pentru a asigura un mediu sănătos și onest de învățare pentru absolvenții pe care ni-i dorim: oameni responsabili, integri, cu stimă de sine și principii solide | + | * Nu urmărim să aplicăm sancțiuni, însă le considerăm o prevedere necesară pentru a asigura un mediu sănătos și onest de învățare pentru absolvenții pe care ni-i dorim: oameni responsabili, integri, cu stimă de sine și principii solide. |
| - | * Copierea la teste, examen, sau teme se soldează cu referat către decanat, anularea întregului punctaj și refacerea materiei, atât pentru persoana care a copiat, cât și pentru cea care a furnizat materialul, dacă acesta a fost furnizat conștient | + | * Copierea la teste, examen, sau teme se soldează cu referat către decanat, anularea întregului punctaj și refacerea materiei, atât pentru persoana care a copiat, cât și pentru cea care a furnizat materialul, dacă acesta a fost furnizat conștient. |
| * Decizia că o activitate este copiată va fi luată în urma consultării mai multor membri ai echipei, care trebuie să nu aibă dubii în această privință, și include situații precum: | * Decizia că o activitate este copiată va fi luată în urma consultării mai multor membri ai echipei, care trebuie să nu aibă dubii în această privință, și include situații precum: | ||
| * rezolvări care seamănă suficient de mult între ele, parțial sau total, într-un mod care în opinia echipei nu ar putea fi accidental (inclusiv teme modificate în aspecte de suprafață, de exemplu numele variabilelor) | * rezolvări care seamănă suficient de mult între ele, parțial sau total, într-un mod care în opinia echipei nu ar putea fi accidental (inclusiv teme modificate în aspecte de suprafață, de exemplu numele variabilelor) | ||
| Line 132: | Line 133: | ||
| * rezolvări scrise de altcineva (de exemplu teme cumpărate, soluții scrise de studenți din ani mai mari, etc.) | * rezolvări scrise de altcineva (de exemplu teme cumpărate, soluții scrise de studenți din ani mai mari, etc.) | ||
| * rezolvări pe care nu le înțelegeți la nivelul lor de bază | * rezolvări pe care nu le înțelegeți la nivelul lor de bază | ||
| - | * Prezentarea temelor are câteva scopuri importante: verificarea respectării restricțiilor în rezolvare, verificarea faptului că nu ați hardcodat răspunsuri pentru a crește punctajul pe checker, și nu în ultimul rând verificarea faptului că stăpâniți soluția, o puteți descrie coerent, și puteți răspunde la întrebări pe marginea ei | + | * Prezentarea temelor are câteva scopuri importante: verificarea respectării restricțiilor în rezolvare, verificarea faptului că nu ați hardcodat răspunsuri pentru a crește punctajul pe checker, și nu în ultimul rând verificarea faptului că stăpâniți soluția, o puteți descrie coerent, și puteți răspunde la întrebări pe marginea ei. |
| - | * întrebările nu sunt limitate la a descrie funcțiile implementate, ci pot implica descrierea structurilor de date folosite, mici exemple de rulare, și alte dovezi că stăpâniți soluția | + | * Întrebările nu sunt limitate la a descrie funcțiile implementate, ci pot implica descrierea structurilor de date folosite, mici exemple de rulare, și alte dovezi că stăpâniți soluția. |
| - | * deși comentariile în cod sunt încurajate, dacă prezentarea voastră se bazează pe citirea comentariilor, veți primi întrebări suplimentare | + | * Deși comentariile în cod sunt încurajate, dacă prezentarea voastră se bazează pe citirea comentariilor, veți primi întrebări suplimentare. |
| ===== Examen ===== | ===== Examen ===== | ||