Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pp:25:regulament [2025/02/22 18:40]
mihnea.muraru [Curs]
pp:25:regulament [2025/04/10 12:33] (current)
mihaela.balint [Notare]
Line 8: Line 8:
   * **5p** Parcurs   * **5p** Parcurs
     * **0,5p** Curs     * **0,5p** Curs
-      * Pentru formularea de întrebări ​săptămânale ​din materia de la curs+      * Pentru formularea de întrebări din materia de la curs
     * **0,7p** Laborator     * **0,7p** Laborator
       * Pentru străduința în rezolvarea exercițiilor       * Pentru străduința în rezolvarea exercițiilor
-    * **0,8p** Teste grilă, din materia de laborator: ​+    * **0,8p** Teste grilă
       * **0,3p** Teste săptămânale,​ desfășurate la laborator, din tematica săptămânii anterioare       * **0,3p** Teste săptămânale,​ desfășurate la laborator, din tematica săptămânii anterioare
       * **0,5p** Test grilă final, în ultima săptămână       * **0,5p** Test grilă final, în ultima săptămână
Line 21: Line 21:
   * **Testele grilă săptămânale**,​ de la laborator, conțin întrebări de bonus, putându-se obține în final până la **0,4 puncte** în loc de 0,3 puncte.   * **Testele grilă săptămânale**,​ de la laborator, conțin întrebări de bonus, putându-se obține în final până la **0,4 puncte** în loc de 0,3 puncte.
   * **Temele** au bonusuri, putându-se atinge **3,6 puncte**, în loc de 3 puncte, dacă toate temele sunt rezolvate cu bonus complet.   * **Temele** au bonusuri, putându-se atinge **3,6 puncte**, în loc de 3 puncte, dacă toate temele sunt rezolvate cu bonus complet.
 +  * **Întrebările asociate cursului** pot aduce maxim **1 punct**, în loc de 0,5 puncte, dacă acumulați 12p conform sistemului de notare descris mai jos.
   * Punctajul aferent **parcursului** se trunchiază la **5 puncte**; bonusurile obținute pe parcurs **nu** pot compensa punctajul de la examen.   * Punctajul aferent **parcursului** se trunchiază la **5 puncte**; bonusurile obținute pe parcurs **nu** pot compensa punctajul de la examen.
-  * **Examenul** oferă bonus, putându-se obține **6 puncte**, în loc de 5. Punctul suplimentar poate compensa parcursul.+  * **Examenul** oferă bonus, putându-se obține **6 puncte**, în loc de 5. Punctul suplimentar poate compensa parcursul, **dar numai dacă pragul de 2,5p pe parcurs a fost atins independent**.
  
 Pentru **susținerea** examenului este necesară obținerea a **minimum 2,5 puncte** (din 5) pe parcurs. Pentru **promovare** este necesară susținerea examenului și obținerea unei note finale (parcurs + examen) de **minimum 5** (din 10). Aceleași condiții sunt valabile și în cazul examenului de **restanță**. Pentru **susținerea** examenului este necesară obținerea a **minimum 2,5 puncte** (din 5) pe parcurs. Pentru **promovare** este necesară susținerea examenului și obținerea unei note finale (parcurs + examen) de **minimum 5** (din 10). Aceleași condiții sunt valabile și în cazul examenului de **restanță**.
Line 41: Line 42:
 ===== Curs ===== ===== Curs =====
  
-Participarea la fiecare ​curs se măsoară ​printr-un assignment ​săptămânal pe care îl vom numi "Întrebări conceptuale și subiecte de reflecție".+Participarea la curs se măsoară ​prin câte un **assignment** dedicat **fiecărui capitol** al materiei, intitulat //Întrebări conceptuale și subiecte de reflecție//.
  
-După fiecare curs, reflectați asupra ideilor, conceptelor și abordărilor discutate. Apoi creați ​minim una, maxim 3 întrebări conceptuale,​ care să atingă aspecte mai subtile și mai profunde ale materialului studiat. Aceste întrebări nu sunt menite să clarifice aspecte/​nelămuriri care se pot rezolva în direct ​la curs, ci să stimuleze discuția dincolo de nivelul de suprafață al conținutului cursului. Echipa de PP se angajează să selecteze cele mai interesante întrebări și să elaboreze răspunsuri care să genereze ​o înțelegere mai profundă la nivelul colectivului didactic și de studenți deopotrivă.+După fiecare curs, reflectați asupra ideilor, conceptelor și abordărilor discutate. Apoi creați ​**minimum ​una, maximum trei întrebări conceptuale**, care să atingă aspecte mai subtile și mai profunde ale materialului studiat. Aceste întrebări ​**nu** sunt menite să clarifice aspecte/​nelămuriri care se pot aborda pe loc la curs (lucru pe care vă încurajăm să îl faceți ori de câte ori este nevoie), ci să stimuleze discuția dincolo de nivelul de suprafață al conținutului cursului. Echipa de PP se angajează să selecteze cele mai interesante întrebări și să elaboreze răspunsuri care să contribuie la o înțelegere mai profundă.
  
-Câteva sugestii despre cum să abordați această sarcină: +Câteva ​**sugestii** despre cum să abordați această sarcină:
-- Identificați conceptele principale ale cursului, relațiile dintre ele, și încercați să creați o hartă conceptuală a domeniului. +
-- Comparați conceptele și abordările studiate cu alte concepte și abordări pe care le cunoașteți. Identificați asemănări,​ deosebiri, teoretizați asupra punctelor forte și a punctelor slabe. +
-- Reflectați asupra consecințelor abordărilor studiate. +
-- Gândiți-vă cum ați putea folosi conceptele studiate în diverse domenii de activitate. +
-- Speculați asupra dezvoltărilor viitoare care ar putea schimba aplicațiile acestor concepte. +
-- Fiți creativi, nu vă limitați la cele enumerate anterior.+
  
-Este permis ​să folosiți unelte de tip ChatGPT pentru ​vă organiza ideile, ​însă întrebare submisă reprezintă un angajament din partea voastră că ați reflectat ​asupra ​subiectului+  * Identificați conceptele principale ale cursului, relațiile dintre ele, și încercați ​să creați o hartă conceptuală ​domeniului. 
 +  * Comparați conceptele și abordările studiate cu alte concepte șabordări pe care le cunoașteți. Identificați asemănări, deosebiri, teoretizați asupra punctelor forte și a punctelor slabe. 
 +  * Reflectați asupra consecințelor abordărilor studiate. 
 +  * Gândiți-vă cum ați putea folosi conceptele studiate în diverse domenii de activitate. 
 +  * Speculați ​asupra ​dezvoltărilor viitoare care ar putea schimba aplicațiile acestor concepte. 
 +  * Fiți creativi, nu vă limitați la cele enumerate anterior.
  
-Notarea acestui assignment se produce ​în felul următor: +Este permis să folosițunelte de tip ChatGPT pentru a vă organiza ideile, ​nsă ntrebare trimisă reprezintă un angajament din partea voastră că ați reflectat asupra subiectului. ​
-- 0p pentru ​ntrebări care au fost submise de altcineva anterior +
-- 0p pentru ​ntrebări care rămân la un nivel superficial al discuției +
-- 1p pentru ​întrebări bune +
-- 2p pentru întrebări foarte bune+
  
-Bonificații:​ +**Notarea** acestui assignment se realizează ​în felul următor:
-- Vom selecta cele mai interesante întrebări ​în opinia noastră (minim 10), și le vom supune votului întregului colectiv didactic și de studenți. Primele 3 clasate în fiecare săptămână vor primi o bonificație de 2p.+
  
-Pentru punctajul maxim de 0.5p la curs este necesar să acumulați ​15p de-a lungul semestrului. Restul punctajelor se scalează corespunzător+  * **0p** pentru întrebări care au fost trimise de altcineva anterior 
 +  * **0p** pentru întrebări care rămân la un nivel superficial al discuției 
 +  * **1p** pentru întrebări bune 
 +  * **2p** pentru întrebări foarte bune 
 + 
 +**Bonus**: În cadrul fiecărui assignment, se acordă **2p suplimentare** pentru cele mai interesante întrebări în opinia noastră. 
 + 
 +Pentru punctajul maxim de **0,5p alocat cursului** ​este necesar să acumulați ​**6p** ​de-a lungul semestrului. Restul punctajelor se scalează corespunzător ​(inclusiv punctajele care depășesc 6p, în limita a **12p** - astfel, bonusul maxim pentru această activitate este **0,5p**).
 ===== Laborator ===== ===== Laborator =====
  
Line 81: Line 83:
   * Data susținerii este în **ultima săptămână**. Testul se va susține cu toate seriile, în afara orelor de laborator sau curs.   * Data susținerii este în **ultima săptămână**. Testul se va susține cu toate seriile, în afara orelor de laborator sau curs.
   * Durata este de **40 min**.   * Durata este de **40 min**.
-  * Materia acoperită este cea studiată la **laborator**. 
   * Testul grilă este cu cărțile **închise**.   * Testul grilă este cu cărțile **închise**.
   * Numărul întrebărilor este de **20**.   * Numărul întrebărilor este de **20**.
   * Numărul variantelor de răspuns este de **4**, unul **singur** fiind corect.   * Numărul variantelor de răspuns este de **4**, unul **singur** fiind corect.
   * Sistemul de notare este francez: **+1p** răspunsul corect, **-0,25p** răspunsul greșit.   * Sistemul de notare este francez: **+1p** răspunsul corect, **-0,25p** răspunsul greșit.
-  * Nota finală este minim **0**.+  * Nota finală este minimum ​**0**.
  
 ===== Teme ===== ===== Teme =====
Line 96: Line 97:
   * Tema 3: 2 etape.   * Tema 3: 2 etape.
  
-În cazul nerezolvării unei etape anterioare, îi puteți **solicita rezolvarea ​titularului ​de curs**, pentru a putea implementa etapa curentă. Totuși, în acest caz, **renunțați la dreptul de a mai trimite cu întârziere** etapa pentru care ați solicitat rezolvarea.+În cazul nerezolvării unei etape anterioare, îi puteți **solicita rezolvarea ​responsabilului ​de temă**, pentru a putea implementa etapa curentă. Totuși, în acest caz, **renunțați la dreptul de a mai trimite cu întârziere** etapa pentru care ați solicitat rezolvarea.
  
 Temele vor fi testate automat, utilizând interfața [[https://​elf.cs.pub.ro/​vmchecker/​ui/#​PP|vmchecker]]. Dacă, în momentul corectării,​ tema **nu compilează**,​ sau dacă **toate testele eșuează**,​ punctajul va fi **0**. Pentru dificultăți în rularea testelor, și pentru orice alte nelămuriri,​ utilizați **forumul**. Temele vor fi testate automat, utilizând interfața [[https://​elf.cs.pub.ro/​vmchecker/​ui/#​PP|vmchecker]]. Dacă, în momentul corectării,​ tema **nu compilează**,​ sau dacă **toate testele eșuează**,​ punctajul va fi **0**. Pentru dificultăți în rularea testelor, și pentru orice alte nelămuriri,​ utilizați **forumul**.
Line 106: Line 107:
 Toate etapele temelor **se prezintă**,​ în mod obligatoriu,​ asistentului de la laborator, cât mai curând după termenul strict al temei. Dacă simțiți nevoia să vă reamintiți maniera de rezolvare, **vă veți pregăti înaintea prezentării propriu-zise,​ nu în timpul acesteia**, pentru a nu consuma timp. De asemenea, este obligatoriu să **încărcați tema pe vmchecker, CHIAR DACĂ ați prezentat-o**,​ pentru a primi punctajul aferent! Toate etapele temelor **se prezintă**,​ în mod obligatoriu,​ asistentului de la laborator, cât mai curând după termenul strict al temei. Dacă simțiți nevoia să vă reamintiți maniera de rezolvare, **vă veți pregăti înaintea prezentării propriu-zise,​ nu în timpul acesteia**, pentru a nu consuma timp. De asemenea, este obligatoriu să **încărcați tema pe vmchecker, CHIAR DACĂ ați prezentat-o**,​ pentru a primi punctajul aferent!
  
-**ATENȚIE!** Temele detectate ca fiind **copiate** vor impune **ANULAREA** întregului punctaj ​și **REFACEREA** materiei, **atât pentru persoana care copiatcât și pentru cea care a furnizat materialul**! Prin **copiere** se înțelege preluarea unei secvențe de **cod**, de la alt student, sau dintr-o altă sursă, și prezentarea acesteia drept realizare proprie, în formă integrală sau modificată.+**ATENȚIE** ​la politica de colaborare ​și de utilizare ​internetuluidetaliată mai jos.
  
 În cazul **împrumutului de idei**, vă rugăm să adăugați un fișier **''​REFERINȚE''​**,​ în care să descrieți **elementele** preluate, alături de **sursele** utilizate. Acestea din urmă pot fi propriii colegi, cărți, articole de pe internet etc. În cazul **împrumutului de idei**, vă rugăm să adăugați un fișier **''​REFERINȚE''​**,​ în care să descrieți **elementele** preluate, alături de **sursele** utilizate. Acestea din urmă pot fi propriii colegi, cărți, articole de pe internet etc.
 +
 +===== Politica de colaborare și de utilizare a internetului =====
 +==== Colaborare ====
 +  * Colaborarea este dezirabilă în cadrul activităților de învățare (curs, laborator, pregătire pentru teste/​examen) – veți învăța mai bine dacă discutați și vă explicați unul altuia ce gândiți/​ce ați înțeles.
 +  * Colaborarea este interzisă la teste și examen.
 +  * Colaborarea permisă la teme este limitată la schimbul de idei, și exclude vehement următoarele:​
 +    * acces la codul sursă al altei persoane
 +    * rezolvarea parțială sau totală a temei altcuiva
 +
 +==== Utilizarea internetului (LLM, forumuri, etc.) ====
 +  * Utilizarea internetului este încurajată în cadrul activităților de învățare,​ cât timp vă ajută să înțelegeți mai bine materialul - scopul activității va fi atins doar dacă depuneți un efort propriu de gândire / problem solving înainte de a căuta răspunsuri pe internet.
 +  * La testele grilă de laborator, puteți accesa cheatsheet-urile și documentația ocw a laboratoarelor,​ însă nu este permis să căutați informație în exterior, și nici să accesați vreun limbaj de programare.
 +  * În timpul examenului nu este permis accesul la internet.
 +  * Utilizarea internetului pentru rezolvarea temelor este permisă cât timp nu solicitați rezolvarea parțială sau totală a temei.
 +
 +==== Sancțiuni ====
 +  * Nu urmărim să aplicăm sancțiuni, însă le considerăm o prevedere necesară pentru a asigura un mediu sănătos și onest de învățare pentru absolvenții pe care ni-i dorim: oameni responsabili,​ integri, cu stimă de sine și principii solide.
 +  * Copierea la teste, examen, sau teme se soldează cu referat către decanat, anularea întregului punctaj și refacerea materiei, atât pentru persoana care a copiat, cât și pentru cea care a furnizat materialul, dacă acesta a fost furnizat conștient.
 +  * Decizia că o activitate este copiată va fi luată în urma consultării mai multor membri ai echipei, care trebuie să nu aibă dubii în această privință, și include situații precum:
 +    * rezolvări care seamănă suficient de mult între ele, parțial sau total, într-un mod care în opinia echipei nu ar putea fi accidental (inclusiv teme modificate în aspecte de suprafață,​ de exemplu numele variabilelor)
 +    * rezolvări copiate de pe internet / generate de un LLM
 +    * rezolvări scrise de altcineva (de exemplu teme cumpărate, soluții scrise de studenți din ani mai mari, etc.)
 +    * rezolvări pe care nu le înțelegeți la nivelul lor de bază
 +  * Prezentarea temelor are câteva scopuri importante: verificarea respectării restricțiilor în rezolvare, verificarea faptului că nu ați hardcodat răspunsuri pentru a crește punctajul pe checker, și nu în ultimul rând verificarea faptului că stăpâniți soluția, o puteți descrie coerent, și puteți răspunde la întrebări pe marginea ei.
 +    * Întrebările nu sunt limitate la a descrie funcțiile implementate,​ ci pot implica descrierea structurilor de date folosite, mici exemple de rulare, și alte dovezi că stăpâniți soluția.
 +    * Deși comentariile în cod sunt încurajate,​ dacă prezentarea voastră se bazează pe citirea comentariilor,​ veți primi întrebări suplimentare.
  
 ===== Examen ===== ===== Examen =====
pp/25/regulament.1740242422.txt.gz · Last modified: 2025/02/22 18:40 by mihnea.muraru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0