Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo-ca-cd:laboratoare:genericitate [2021/08/24 23:14]
florin.mihalache
poo-ca-cd:laboratoare:genericitate [2023/12/17 19:13] (current)
florin.subtirica [Exerciții]
Line 1: Line 1:
-===== Laboratorul ​11: Genericitate =====+===== Laboratorul ​10: Genericitate =====
  
 ==== Obiective ==== ==== Obiective ====
Line 260: Line 260:
 </​code>​ </​code>​
  
 +==== Exemple genericitate ==== 
 +Probabil nu sunteți familiari încă cu termenul de “GPU Computing” (utilizarea unui procesor grafic pentru accelerarea calculelor),​ dar probabil ați exploatat una dintre întrebuințările ei, mai exact jocurile video.
 +
 +Jocurile video sunt create cu ajutorul unor engine-uri grafice, care în esență nu reprezintă altceva decât aplicații care realizează o multitudine de operații matematice: plotări de grafice, interpolări,​ operații matriceale/​vectoriale,​ derivări etc.
 +
 +Aceste operații matematice pot fi făcute pe diferite tipuri de date. O matrice poate acceptă int-uri (exemplu: camera jucătorului),​ float-uri / double-uri (exemplu: setarea opacității unei texturi), char-uri (exemplu: reprezentarea text box-urilor pentru dialog) etc. În loc să creem câte o clasă care să adere fiecărui tip, putem scrie o singură dată o clasă care să reprezinte o matrice și care să accepte mai multe tipuri de date prin genericitate. Acest lucru devine foarte util dacă dorim să creem o bibliotecă întreagă pentru operații matematice avansate (exemplu: Jscience), fără să ne repetăm codul doar pentru a crea clase și metode specifice unor tipuri de date.
 ==== Exerciții ==== ==== Exerciții ====
 +Scheletul laboratorului poate fi descărcat de aici: {{:​poo-ca-cd:​laboratoare:​oop_lab10.zip|}}
 +
 +Laboratorul trebuie rezolvat pe platforma LambdaChecker,​ fiind găsit [[https://​beta.lambdachecker.io/​contest/​21 | aici]].
  
-  - (**6p**Implementați o **tabelă de dispersie** generică ​care va permite să stocaţi perechi de tip cheie-valoare. +  - **(6 puncte)** Implementați o structură de date de tipul ''​MultiMapValue<​K,​ V>'',​ pe baza scheletului, ​care reprezintă un ''​HashMap<​K,​ ArrayList<​V>>'',​ unde o cheie este asociată cu mai multe valoriModalitatea de stocare a datelor este la alegere ​(moștenire sau agregareșsă folosiți funcționalitățile din HashMapÎn schelet avețurmătoarele metode de implementat:​ 
-    * (**2p**Scrieţantetul clasei ''​MyHashMap''​ şprototipul ​funcţiilor **put** şi **get**Aveţgrijă la parametrizarea tipurilor. +     - **(1 punct)** ''​add(K key, value)''​ - adaugă o valoare la o cheie dată (valoarea este adăugate în lista de valori asociate cheii, dacă cheia șlista nu există, atunci lista va fi creată și asociată cheii
-    * (**2p**Implementaţi metoda **put**. Vă puteți crea clasă internă cu rol de //entry// şputeţi stoca //​entry-urile//​ într-o colecţie generică existentă în Java+     - **(1 puncte)** ''​void addAll(K key, List<​V>​ values)''​ - adaugă valorile din lista de valori dată ca parametru la lista asociată cheii. 
-    * (**1p**) Implementaţi metoda **get**. +     ​- ​**(1 puncte)** ''​void addAll(MultiMapValue<​K,​ V> map)''​ - adaugă intrările din obiectul MultiMapValue dat ca parametru în obiectul curent (this)
-    * (**1p**Testaţi implementarea voastră folosind o clasă definită de voicare suprascrie metoda ​**hashCode** din ''​Object''​. +     - **(0.5 puncte)** ''​V getFirst(K key)''​ - întoarce prima valoare asociată cheii (dacă nu există, se întoarce null). 
-  (**4p**) Să considerăm interfața ​''​Sumabil'',​ ce conține metoda ''​void addValue(Sumabil value)''​. Această metodă adună la valoarea curentă (stocată în instanța ce apelează metoda) o altă valoare, aflată într-o instanță cu același tipPornind de la această interfață,​ va trebui să: +     ​- ​**(0.5 puncte)** ''​List<​V>​ getValues(K key)'' ​- se întoarce lista de valori asociată cheii
-    Definiți clasele ​''​MyVector3'' ​și ''​MyMatrix'' ​(ce reprezintă un vector cu 3 coordonate ​și o matrice de dimensiune 4 x 4)ce implementează Sumabil +     ​- **(0.5 puncte)** ''​boolean containsKey(K key)'' ​- se verifică faptul dacă este prezentă cheia în MultiMapValue
-    Scrieți ​**o metodă generică** ce primește o colecție generică cu elemente de tipul ''​Sumabil'' ​și returnează suma tuturor elementelor din colecțieTrebuie să utilizați //bounded types//. Care trebuie să fie, deci, antetul metodei?+     - **(0.5 puncte)** ''​boolean isEmpty()'' ​- se verifică dacă MultiMapValue este gol. 
 +     - **(0.5 puncte)** ​''​List<​V>​ remove(K key)'' ​- se șterge cheiaîmpreună cu valorile asociate ei, din MultiMapValue. 
 +     - **(0.5 puncte)** ''​int size()'' ​- se întoarce mărimea MultiMapValue.
  
-==== Resurse ====+  -  **(4 puncte)** Implementați o structură de date de tipul Tree<​T>​ (Arbore binar de căutare) pe baza scheletului. Analizați modalitatea de utilizare a bounded wildcards, explicați necesitatea lor laborantului (fie în cadrul orei de laborator, fie la nivel de comentariu în cod). În schelet aveți următoarele metode de implementat:​ 
 +     - **(1 puncte)** ''​void addValue(T value)''​ - adaugă o valoare în arborele binar de căutare. 
 +     - **(0.5 puncte)** ''​void addAll(List<​T>​ values)''​ - adaugă valorile dintr-o listă în arborele binar de căutare. 
 +     - **(1.5 puncte)** ''​HashSet<​T>​ getValues(T inf, T sup)''​ - colectează valorile din arbore între o limită inferioară și superioară într-o colecție de tipul HashSet. 
 +     - **(0.5 puncte)** ''​int size()''​ - se întoarce numărul de elemente inserate în arbore. 
 +     - **(0.5 puncte)** ''​boolean isEmpty()''​ - se întoarce dacă există vreun element inserat în arborele binar sau nu.
  
 ====Referinţe==== ====Referinţe====
poo-ca-cd/laboratoare/genericitate.1629836048.txt.gz · Last modified: 2021/08/24 23:14 by florin.mihalache
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0