Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo-ca-cd:laboratoare:design-patterns2 [2022/12/18 00:28]
cvintilian.rosca [Exerciții]
poo-ca-cd:laboratoare:design-patterns2 [2022/12/18 01:22] (current)
cvintilian.rosca [Exerciții]
Line 267: Line 267:
 Aceste operații matematice pot fi făcute pe diferite tipuri de date. O matrice poate acceptă int-uri (exemplu: camera jucătorului),​ float-uri / double-uri (exemplu: setarea opacității unei texturi), char-uri (exemplu: reprezentarea text box-urilor pentru dialog) etc. În loc să creem câte o clasă care să adere fiecărui tip, putem scrie o singură dată o clasă care să reprezinte o matrice și care să accepte mai multe tipuri de date prin genericitate. Acest lucru devine foarte util dacă dorim să creem o bibliotecă întreagă pentru operații matematice avansate (exemplu: Jscience), fără să ne repetăm codul doar pentru a crea clase și metode specifice unor tipuri de date. Aceste operații matematice pot fi făcute pe diferite tipuri de date. O matrice poate acceptă int-uri (exemplu: camera jucătorului),​ float-uri / double-uri (exemplu: setarea opacității unei texturi), char-uri (exemplu: reprezentarea text box-urilor pentru dialog) etc. În loc să creem câte o clasă care să adere fiecărui tip, putem scrie o singură dată o clasă care să reprezinte o matrice și care să accepte mai multe tipuri de date prin genericitate. Acest lucru devine foarte util dacă dorim să creem o bibliotecă întreagă pentru operații matematice avansate (exemplu: Jscience), fără să ne repetăm codul doar pentru a crea clase și metode specifice unor tipuri de date.
 ==== Exerciții ==== ==== Exerciții ====
 +Scheletul laboratorului poate fi descărcat de aici: {{:​poo-ca-cd:​laboratoare:​oop_lab10.zip|}}
  
-  ​- **(6 puncte)** Implementați o structură de date de tipul ''​MultiMapValue<​K,​ V>'',​ pe baza [[https://​github.com/​oop-pub/​oop-labs/​tree/​master/​src/​lab11 | scheletului]], care reprezintă un ''​HashMap<​K,​ ArrayList<​V>>'',​ unde o cheie este asociată cu mai multe valori. Modalitatea de stocare a datelor este la alegere (moștenire sau agregare) și să folosiți funcționalitățile din HashMap. În schelet aveți următoarele metode de implementat:​+Laboratorul trebuie rezolvat pe platforma LambdaChecker,​ fiind găsit [[https://​beta.lambdachecker.io/​contest/​21 | aici]]. 
 + 
 +  ​- **(6 puncte)** Implementați o structură de date de tipul ''​MultiMapValue<​K,​ V>'',​ pe baza scheletului,​ care reprezintă un ''​HashMap<​K,​ ArrayList<​V>>'',​ unde o cheie este asociată cu mai multe valori. Modalitatea de stocare a datelor este la alegere (moștenire sau agregare) și să folosiți funcționalitățile din HashMap. În schelet aveți următoarele metode de implementat:​
      - **(1 punct)** ''​add(K key, V value)''​ - adaugă o valoare la o cheie dată (valoarea este adăugate în lista de valori asociate cheii, dacă cheia și lista nu există, atunci lista va fi creată și asociată cheii.      - **(1 punct)** ''​add(K key, V value)''​ - adaugă o valoare la o cheie dată (valoarea este adăugate în lista de valori asociate cheii, dacă cheia și lista nu există, atunci lista va fi creată și asociată cheii.
      - **(1 puncte)** ''​void addAll(K key, List<​V>​ values)''​ - adaugă valorile din lista de valori dată ca parametru la lista asociată cheii.      - **(1 puncte)** ''​void addAll(K key, List<​V>​ values)''​ - adaugă valorile din lista de valori dată ca parametru la lista asociată cheii.
Line 279: Line 282:
      - **(0.5 puncte)** ''​int size()''​ - se întoarce mărimea MultiMapValue.      - **(0.5 puncte)** ''​int size()''​ - se întoarce mărimea MultiMapValue.
  
-  - **(4 puncte)** Implementați o structură de date de tipul Tree<​T>​ pe baza scheletului. Analizați modalitatea de utilizare a bounded wildcards, explicați necesitatea lor laborantului. În schelet aveți următoarele metode de implementat:​+  - **(4 puncte)** Implementați o structură de date de tipul Tree<​T> ​(Arbore binar de căutare) ​pe baza scheletului. Analizați modalitatea de utilizare a bounded wildcards, explicați necesitatea lor laborantului ​(fie în cadrul orei de laborator, fie la nivel de comentariu în cod). În schelet aveți următoarele metode de implementat:​
      - **(1 puncte)** ''​void addValue(T value)''​ - adaugă o valoare în arborele binar de căutare.      - **(1 puncte)** ''​void addValue(T value)''​ - adaugă o valoare în arborele binar de căutare.
      - **(0.5 puncte)** ''​void addAll(List<​T>​ values)''​ - adaugă valorile dintr-o listă în arborele binar de căutare.      - **(0.5 puncte)** ''​void addAll(List<​T>​ values)''​ - adaugă valorile dintr-o listă în arborele binar de căutare.
-     - **(0.5 puncte)** ''​HashSet<​T>​ getValues(T inf, T sup)''​ - colectează valorile din arbore între o limită inferioară și superioară într-o colecție de tipul HashSet.+     - **(1.5 puncte)** ''​HashSet<​T>​ getValues(T inf, T sup)''​ - colectează valorile din arbore între o limită inferioară și superioară într-o colecție de tipul HashSet.
      - **(0.5 puncte)** ''​int size()''​ - se întoarce numărul de elemente inserate în arbore.      - **(0.5 puncte)** ''​int size()''​ - se întoarce numărul de elemente inserate în arbore.
      - **(0.5 puncte)** ''​boolean isEmpty()''​ - se întoarce dacă există vreun element inserat în arborele binar sau nu.      - **(0.5 puncte)** ''​boolean isEmpty()''​ - se întoarce dacă există vreun element inserat în arborele binar sau nu.
poo-ca-cd/laboratoare/design-patterns2.1671316129.txt.gz · Last modified: 2022/12/18 00:28 by cvintilian.rosca
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0