This is an old revision of the document!


Proiectul 2

Nume proiect: Rezervă-mă

Într-o organizație, resursele sunt împărtășite între echipe sau indivizi. Ne propunem să realizăm o platformă web prin care utilizatorii (membri ai unei organizații) să poată rezerva această resursă pentru o perioadă nelimitată de timp atunci când ea este disponibilă, să poată verifica starea în orice moment și să fie notificați atunci când resursa devine disponibilă.

Al doilea proiect la Managementul proiectelor software se desfășoară în perioada laboratoarelor 8, 9, 10, 11, 12. Începutul laboratorului 12 este termenul limită pentru definitivat proiectul, moment în care va fi prezentat asistentului (25 - 29 ianuarie 2021).

Întrebări și discuții

Cerinţa proiectului poate suferi modificări minore până în data de duminică, 13 decembrie.

Pentru întrebări sau nelămuriri legate de proiect, folosiți forumul dedicat al proiectului sau canalul de MS Teams dedicat proiectului.

Scopul proiectului

Se dorește construirea unui platforme web de rezervare de resurse la nivel de organizație. Unii dintre membri vor avea drept de rezervare a resursei, alții vor avea doar drept de vizualizare a resursei. Informațiile resursei care vor fi afișate în interfață vor corespunde următoarelor nevoi:

  • Care este starea ei?
  • Dacă este ocupată
    • O descriere a resursei
    • Cine a rezervat-o?
    • Cât timp a estimat că va fi rezervată?
    • De cât timp este rezervată?
    • O descriere a motivului rezervării
    • Un buton prin care utilizatorul se poate înscrie să fie notificat când resursa devine disponibilă
  • Dacă este disponibilă
    • O descriere a resursei
    • Istoricul celor mai recente rezervări (cine, de când, până când)
    • Un buton prin care utilizatorul poate rezerva resursa disponibilă

Descrierea proiectului

Pentru implementarea acestui sistem sunt necesare următoarele:

  • O bază de date în care se vor stoca informații despre organizații, resurse ale unei organizații, membri ai unei organizații (și implicit utilizatorii), istoricul de rezervare al resurselor, permisiunile utilizatorilor
  • Un sistem de stări (de exemplu, o resursă poate avea una dintre stările: disponibilă | ocupată | în curs de rezervare | sau orice altă stare intermediară) - se subînțelege aici că sunt necesare minim cele două stări: disponibil și rezervat
  • Un timer care va contoriza cât timp a trecut de când resursa este în starea X
  • Un sistem de autentificare și autorizare în platformă (un utilizator va avea acces doar la informații despre resursele din organizația din care face parte)
  • O interfață web/mobile prin care utilizatorul poate interacționa cu sistemul

Cazuri de utilizare

Pentru această aplicație, s-au definit câteva cazuri de utilizare:

Instituțiile medicale – spitalele – Într-o secție a unui spital există mai multe blocuri operatorii (săli în care se fac operațiile). Una din problemele principale care se întâlnește în planificarea operațiilor dintr-o zi este că durata unei operații nu poate fi estimată niciodată exact. Deși există o ordine în care operațiile vor decurge într-o zi (stabilită de medicul de gardă și ceilalți colegi de tură), nu poate fi determinat exact momentul în care operația se va sfârși sau când următoarea va începe. Această constrângere determină doctorii principali și ceilalți participanți (doctor 2, asistente, anestezist) ai unei operații în așteptare să verifice regulat starea sălilor din aceea secție/departament de mai multe ori într-o zi. Această nevoie presupune deplasarea fiecăruia până la ușa blocului operator și verificarea (cu un participant la operație) care este starea sălii și cât timp mai durează operația. Printr-un simplu calcul matematic făcut în minte înțelegem faptul că pentru o operație următoare, mai multe persoane verifică mai multe săli de mai multe ori într-un interval de timp al unei zile până când operația poate avea loc. Toată această interacțiune presupune timp pierdut și multă mișcare pentru obținerea unui singur răspuns. Ne dorim să oferim acest răspuns instant cu minimul de efort posibil.

De menționat, pe parcursul unei zi pot interveni și operații neplanificate (urgențe). În cazul unei urgențe, se știe că timpul este foarte important. Posibilitatea de a afla instant care sală este disponibilă acum poate avea un impact pozitiv enorm în realizarea intervenției cu succes.

Instituțiile de învățământ – universitățile – Într-o universitate, mai multe facultăți împart săli de laborator, săli de conferințe. Prin analogie cu exemplul de mai sus, putem realiza faptul că posibilitatea de a verifica disponibilitatea unei săli în momentul prezent poate optimiza timpul și efortul profesorilor, asistenților și al studenților. Tot odată, poate elimina și eventualele neplăceri ale unei deplasări în plus. Ne dorim să oferim posibilitatea ca aceste resurse ale facultăților să poată fi utilizate optim.

Alte cazuri de utilizare care respectă raționamentul descris în enunț sunt acceptate.

Recomandări

Pentru acest proiect se va lucra în echipe de câte 4-5-6 persoane și se recomandă următoarea componență:

  • Project Manager, care mai poate avea și un alt rol.
  • Cel puțin doi Dezvolatori
  • Cel puțin doi Testeri
  • Exact un Technical Writer

Echipele sunt diferite față de proiectul anterior. Se recomanda ca NICIUN student sa nu aibă exact același rol (dintre cele menționate mai sus) ca la Proiectul 1.

Precizări

Modulele/componentele aplicației sunt enunțate mai sus. Orice nu este specificat în cerință este la latitudinea echipelor (tehnologii, arhitectură, framework-uri, API-uri). Cu toate aceste, ele pot fi propuse de către fiecare echipă în parte. Tot echipa este responsabilă cu împărțirea task-urilor, planificarea, implementarea și testarea aplicației.

Punctaj

70p implementarea sistemului. Din care:

  • 10p sistemul de autentificare/autorizare
  • 15p gestiunea și vizualizarea organizațiilor
  • 45p gestiunea și vizualizarea resurselor
  • * Starea resursei
  • * Descrierea resursei
  • * Istoricul celor mai recente rezervări
  • * Cine a rezervat? Cât timp a rezervat? Până când a rezervat?
  • * Buton pentru a rezerva o resursă disponibilă
  • * De cât timp este rezervată acum?
  • * Motivul pentru care a fost rezervată
  • * Buton pentru anularea unei rezervări curente

30p prezentarea proiectului. Din care:

  • 10p prezentarea implementării (bază de date, sistem de stări, timer, sistem de autentificare, interfață web/mobile)
  • 10p prezentarea membrilor de echipă și rolul fiecăruia în acest proiect
  • 10p se acordă de către asistent

Bonus

Se va acorda bonus de 20% pentru cea mai bună implementare. Cea mai bună implementare se va stabili prin vot în intervalul laboratorului în care se face prezentarea (fiecare echipă are dreptul la un vot și-l poate acorda doar unei alte echipe; pentru laboratoarele în care există un număr par de echipe, va vota și asistentul de laborator).

Se va acorda bonus de cel puțin 15% din punctajul obținut dacă implementarea constă într-o aplicație Android (30% pentru aplicații mobile pentru alte sisteme de operare).

Se va acorda bonus de 10% pentru implementarea sistemului pe un alt caz de utilizare decât cele indicate, bineînțeles, dacă respectă aceeași logică. Se poate verifica cu asistentul înainte de a începe lucrul la proiect.

Se poate acorda, la limita asistentului, un bonus de 5-10% pentru o interfață deosebită.

Livrabile

Obligatorii și care trebuie prezentate:

  1. Demo al sistemului
  2. Cod (pe Git)

Alte livrabile la latitudinea evaluatorilor:

  1. prezentarea sistemului
  2. meeting minutes
  3. SDD
  4. raport de testare
mps/proiect/proiect-2.1611586293.txt.gz · Last modified: 2021/01/25 16:51 by andrei.brebu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0