Laborator 1 - Introducere

Înainte de toate

Componență echipă

Există mai multe modele de lucru în echipă

  • model descentralizat/anarhic - nu există o demarcare clară a rolurilor; funcționează în proiectele free/open-source bazate pe comunități cu o motivație internă
  • modele ierarhice - există responsabilități clare pentru fiecare membru al echipei; în funcție de ierarhie se distribuie responsabilități și se transmit rapoarte
    • în general există un Project Manager (PM) al cărui rol este de coordonare, distribuție task-uri, motivare, feedback etc.
    • pot exista mai mulți Lead Developeri (Team Leaderi - TL) ale căror responsabilități sunt coordonarea, training-ul, oferirea de sfaturi tehnice, revizia codului și proiectarea unei anumite componente
    • dezvoltatorii (Developeri - D) participă la implementarea componentelor; în general, fac parte din echipe distincte dedicate unei anumite componente a proiectului
    • testerii (T) (pot fi tot dezvoltatori) verifică respectarea cerințelor, funcționarea în regim normal și în regim de stres a aplicației
  • combinaţie - încearcă rezolvarea problemei: “conducătorii nu stiu implicaţiile deciziilor lor, iar lucrătorii sunt demotivaţi de decizii luate aiurea”, dar fără să elimine ierarhia the alternative to hierarchy or anarchy
    • În proiectele mari pot apărea mai multe roluri. Vom avea o abordare mai detaliată în laboratorul 2.

Case study: Strategie de PM pentru dezvoltarea jocurilor video

Timpul estimat pentru aceasta activitate este de 45 de minute.

O companie internațională de software la comanda are în vedere realizarea de proiecte proprii legate de industria jocurilor video. Compania nu are experienta in domeniul jocurilor, dar are deja mai multe produse legate de industria divertismentului (film, carti). Compania a avut pana acum clienți și o piata matura, dar vor să-și extindă produsele catre toate categoriile de varsta. Proiectul lor trebuie sa includa si cercetare de piață a jocurilor video, implicand mai mulți profesioniști de marketing și IT. Primele obiective ale proiectului sunt cercetarea pieței actuale și proiectate, dezvoltarea și administrarea de sondaje online pentru colectarea datelor, grupuri focus pentru a ajuta la înțelegerea pieței potențiale și a grupurilor ținta, analizarea datelor, stabilirea dacă aceasta companie ar trebui să intre sau nu pe această piață și cum să elaboreze un plan pentru a merge mai departe. Sa presupunem ca ati devenit membru al echipei prezentate mai sus. Sunteti managerul de proiect.

  • Alegeti-va o echipa, precizati rolurile fiecaruia, justificati-le. Ce experienta este necesara pentru fiecare rol?
  • Precizati care sunt skill-urile pe care trebuie sa le aveti ca project manager.
  • Sa presupunem ca in urma cercetarii pietei, hotarati sa demarati procesul de dezvoltare al primului vostru joc video. Ati dori ca intregul proces sa dureze doi ani. Care sunt tema & tipul jocului, in urma analizei pietei? Realizati o planificare (etape, persoane responsabile, timp, buget) pentru a dezvolta jocul video ales.

De făcut pentru laboratorul următor

Să vă împărțiți pe semigrupe. Să nu uitați ca repartizarea pe forumul de discuții generale este deschisa. Mai multe informații găsiți la secțiunea Semigrupe de laborator și pe pagina de Facebook a echipei.

mps/old/2019-2020/laboratoare/laborator-01.txt · Last modified: 2020/10/07 18:23 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0