This shows you the differences between two versions of the page.
mps:laboratoare:laborator-12 [2017/01/11 02:33] ion.soare [Exerciții] |
mps:laboratoare:laborator-12 [2023/01/17 13:07] (current) iulia.stanica [Completare formular de feedback MPS] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Laborator 12 - Prezentarea finală a proiectului ====== | + | ====== Laborator 12 - Laborator final ====== |
+ | |||
+ | ===== Prezentarea proiectelor ===== | ||
===== Completare formular de feedback MPS ===== | ===== Completare formular de feedback MPS ===== | ||
- | Pentru a îmbunătăți cursul de MPS, componentele sale și modul de desfășurare, ne sunt foarte utile opiniile voastre. Pentru aceasta, vă rugăm, să accesați și completați [[http://cs.curs.pub.ro/2016/blocks/feedbackacs/view.php?courseid=139&blockid=3269 | + | Pentru a îmbunătăți cursul de MPS, componentele sale și modul de desfășurare, ne sunt foarte utile opiniile voastre. Pentru aceasta, vă rugăm, să accesați și completați [[https://curs.upb.ro/2022/mod/feedbackadm/view.php?id=15274 |
- | |formularul de feedback de pe site-ul cs.curs.pub.ro]]. Trebuie să fiți autentificați și înrolați în cadrul cursului. | + | |formularul de feedback de pe site-ul curs.upb.ro]]. Trebuie să fiți autentificați și înrolați în cadrul cursului. |
- | Formularul este anonim și este activ în perioada 22 decembrie 2016 - 20 ianuarie 2017. Rezultatele vor fi vizibile în cadrul echipei cursului doar după încheierea sesiunii. Găsiți [[http://cs.curs.pub.ro/2016/blocks/feedbackacs/view.php?courseid=139&blockid=3269 | + | Formularul este anonim și este activ începând cu 06.01.2023. Rezultatele vor fi vizibile în cadrul echipei cursului doar după încheierea sesiunii. Găsiți [[https://acs.curs.pub.ro/2019/course/view.php?id=670 |
- | |formularul]] în partea dreaptă a paginii principale de MPS de pe cs.curs.pub.ro într-un frame intitulat %%"FEEDBACK"%%. | + | |formularul]] în partea de sus a paginii principale de MPS de pe cs.curs.pub.ro în secțiunea “Informații utile”, accesând link-ul %%"Formular feedback"%%. |
Vă invităm să evaluați activitatea echipei de MPS și să precizați punctele tari și punctele slabe și sugestiile voastre de îmbunătățire a disciplinei. Feedback-ul vostru este foarte important pentru noi să creștem calitatea materiei în anii următori și să îmbunătățim disciplinele pe care le veți face în continuare. | Vă invităm să evaluați activitatea echipei de MPS și să precizați punctele tari și punctele slabe și sugestiile voastre de îmbunătățire a disciplinei. Feedback-ul vostru este foarte important pentru noi să creștem calitatea materiei în anii următori și să îmbunătățim disciplinele pe care le veți face în continuare. | ||
Line 17: | Line 19: | ||
Vă mulțumim! | Vă mulțumim! | ||
- | |||
- | |||
- | ====== Tehnici de prezentare ====== | ||
- | |||
- | === Prezentare PPT (20 minute) ==== | ||
- | |||
- | <html><div style="width:640px" id="__ss_10784940"><strong style="display:block;margin:12px 0 4px"><a href="http://www.slideshare.net/daniel_2r/ppt01reguliprezentarippt" title="Ppt_01_reguli_prezentari_ppt">Ppt_01_reguli_prezentari_ppt</a></strong><object id="__sse10784940" width="640" height="530"><param name="movie" value="http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=ppt01reguliprezentarippt-120103151917-phpapp01&stripped_title=ppt01reguliprezentarippt&userName=daniel_2r" /><param name="allowFullScreen" value="true"/><param name="allowScriptAccess" value="always"/><param name="wmode" value="transparent"/><embed name="__sse10784940" src="http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=ppt01reguliprezentarippt-120103151917-phpapp01&stripped_title=ppt01reguliprezentarippt&userName=daniel_2r" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" wmode="transparent" width="640" height="530"></embed></object><div style="padding:5px 0 12px">View more <a href="http://www.slideshare.net/">presentations</a> from <a href="http://www.slideshare.net/daniel_2r">Daniel Rosner</a>.</div></div></html> | ||
- | |||
- | === Broșură / materiale promoționale === | ||
- | În timpul unei prezentări către client, //materialele de prezentare// costumizate relativ la produs și la client pot aduce un plus prezentării. | ||
- | Acestea denotă interes și atenție față de client și pot fi folosite pentru a transmite mai bine anumite informații și pentru a atrage atenția asupra avantajelor produsului.\\ \\ | ||
- | |||
- | === Exemplu de prezentare de marketing (10 minute) === | ||
- | <html> | ||
- | <div style="width:637px;text-align:left" id="__ss_579213"><a style="font:14px Helvetica,Arial,Sans-serif;display:block;margin:12px 0 3px 0;text-decoration:underline;" href="http://www.slideshare.net/tucker123/tripleseat-software-presentation-presentation" title="Tripleseat Software Presentation">Tripleseat Software Presentation</a><object style="margin:0px" width="637" height="522"><param name="movie" value="http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=tripleseat-presentation-1220365727006971-9&rel=0&stripped_title=tripleseat-software-presentation-presentation" /><param name="allowFullScreen" value="true"/><param name="allowScriptAccess" value="always"/><embed src="http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=tripleseat-presentation-1220365727006971-9&rel=0&stripped_title=tripleseat-software-presentation-presentation" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="637" height="522"></embed></object><div style="font-size:11px;font-family:tahoma,arial;height:26px;padding-top:2px;">View more <a style="text-decoration:underline;" href="http://www.slideshare.net/">presentations</a> from <a style="text-decoration:underline;" href="http://www.slideshare.net/tucker123">tucker123</a>.</div></div> | ||
- | </html> | ||
- | |||
- | == Împachetare, deployment (5 min)== | ||
- | |||
- | Cum un proiect nu poate fi livrat către client sub formă de proiect NetBeans / Visual / etc, clientului îi va fi oferit, în general, proiectul sub forma unui installer. | ||
- | |||
- | Există diferite formate / metode de generare de installere, în funcție de sistemul de operare și de platforma software. | ||
- | |||
- | În general, mediile vizuale de dezvoltare oferă posibilitatea de generare automată a unui installer pentru proiect, prin intermediul unui proiect de tip installer. (Exemplu: http://support.microsoft.com/kb/307353 ). | ||
- | |||
- | Exemplu de aplicație dedicată: http://sourceforge.net/projects/installgen/ | ||
- | |||
- | |||
- | == Scenariu de demo (5 min) == | ||
- | |||
- | În cadrul unei prezentări, este foarte important pentru client să vadă rezultatul concret. Prezentările teoretice și promisiunile sunt foarte bune în stadiul incipient al proiectului, dar la finalizarea proiectului important este rezultatul. | ||
- | |||
- | Pentru a putea demonstra clientului funcționalitatea produsului, se recomandă construirea unui scenariu de demo, care trece utilizarea programului printr-o serie de pași, accentuând funcționalitățile produsului. | ||
- | |||
- | De asemenea, un scenariu de demo poate fi folositor și ca help guide. Există aplicații specializate în care pot fi realizate filme de prezentare pas cu pas a modului de funcționare a unui produs software și a modului de utilizare. | ||
- | |||
- | O astfel de aplicație este http://www.adobe.com/products/captivate/ | ||
- | |||
- | Aplicații open source: | ||
- | * http://camstudio.org/ | ||
- | * http://recordmydesktop.sourceforge.net/about.php | ||
- | * http://xvidcap.sourceforge.net/ | ||
- | |||
- | Un exemplu de help file realizat folosind captivate (dummy-proof) : http://elf.cs.pub.ro/~mps/labs/lab-12/navigation.html | ||
- | |||
- | == Ofertă de preț (5 min) == | ||
- | |||
- | În cele mai multe cazuri, scopul final al unui proiect este unul comercial. Astfel, proiectul trebuie să fie oferit la vânzare contra unui cost, care trebuie să: | ||
- | * acopere costurile de realizare, care pot include: | ||
- | * cheltuieli cu personalul | ||
- | * cheltuieli cu aparatura | ||
- | * cheltuieli administrative | ||
- | * licențe | ||
- | * acopere costurile de întreținere, upgrade, bug fix-ing pe o perioada de timp pentru care o să fie oferit suport către client | ||
- | * evident, trebuie să existe și un profit în final | ||
- | |||
- | Există mai multe modele de vânzare, care depind și de natura proiectului: | ||
- | * dacă proiectul este realizat la comandă, cel mai probabil va fi vândut unui singur client și din banii obținuți de la acesta trebuie acoperite toate cheltuielile | ||
- | * contractul de vânzare poate include clauze de asigurare a mentenanței, training, bug-fixing, upgrading. Banii pentru aceste activități pot fi incluși, fie în suma inițială, fie într-o sumă periodică stabilită prin contract. | ||
- | * dacă proiectul este unul general, care va fi vândut mai multor clienți: | ||
- | * se poate alege varianta cea mai des folosită - clientul cumpără inițial o licență, și primește softul, un anumit grad de suport bine definit, acces la bug-fixuri și upgrade-uri. | ||
- | * în ultimul timp, a devenit din ce în ce mai populară varianta în care compania vinde servicii reprezentate de anumite acțiuni posibile folosind soft-ul dezvoltat (**Software as a Service**). O astfel de abordare se pretează foarte bine serviciilor online. | ||
- | * o altă variantă este cea în care compania distribuie soft-ul gratuit, iar clientul plătește servicii de suport. Serviciile de suport pot reprezenta servicii de modificare a aplicației pentru nevoile clientului, pregătirea unui installer pentru mediul clientului, suport pentru instalare și pentru folosirea produsului, și alte variante în care clientul deși poate folosi soft-ul gratuit, trebuie să plătească. | ||
- | |||
- | === Estimare costuri (5 min) === | ||
- | Un mod simplist de a realiza o estimare a costurilor ar fi următorul: | ||
- | ^ Ce ^ Unitate ^ Cantitate ^Total ^ | ||
- | | Dezvoltare | 40RON/oră*om | 500 ore*om | 20000 RON| | ||
- | | Suport | 20RON/oră*om | 200 ore*om|4000 RON | | ||
- | | Bug fixing | 20RON/oră*om | 200 ore*om | 4000 RON| | ||
- | | Costuri promovare | - | - | 4000 RON| | ||
- | | Chirie | 800RON/lună | 2 luni | 1600 RON| | ||
- | | Costuri administrative | 800RON/lună | 2 luni | 1600 RON| | ||
- | | Rate (amorsare) echipamente | 800RON/lună | 2 luni | 1600 RON| | ||
- | | Rate (amorsare) licențe | 800RON/lună | 2 luni | 1600 RON| | ||
- | |||
- | ===== Exerciții ===== | ||
- | |||
- | <hidden> | ||
- | |||
- | |||
- | =====Tasks===== | ||
- | |||
- | - Taskul 1. | ||
- | Se impart studentii in doua echipe. | ||
- | Din fiecare echipa, pe rand, se desemneaza cate un membru care se duce la tabla si deseneaza pentru echipa lui cate un logo. Scopul este sa il recunoasca ceilalti membri. O idee la fel de buna este sa fie 3 echipe (cele de la proiectul 2). | ||
- | |||
- | Vor fi 17...20 logo-uri din care sa aleaga. See [1]. | ||
- | |||
- | |||
- | - Taskul 2: | ||
- | Analog, doar ca se scrie pe tabla cate un motto. La fel, scopul este ca fiecare echipa sa ghiceasca (daca se poate) toate firmele ale caror motto-uri apar pe tabla. | ||
- | |||
- | Vor fi 17...20 de motto-uri. See [2]. | ||
- | |||
- | Doar cand ajung la tabla asistentii vad (eventual le arata asistentul de pe latop/telefon sau ceva, sau le printeaza inainte de curs....) logo-urile sau motto-urile. | ||
- | |||
- | [1] https://docs.google.com/document/d/1Cfh8CkTS0VezY7XFX84fSpxuMFyjlIOT1Ls1h_EBb8k/edit?usp=sharing | ||
- | |||
- | [2] http://pastebin.com/0EkDi0Rk | ||
- | |||
- | |||
- | </hidden> | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | <hidden> | ||
- | |||
- | //Nu facem asa ceva: (poate trebuiau mutate in LAB 11... vedem la anu')// | ||
- | === Exercițiu prezentare (40 minute) === | ||
- | |||
- | Imaginați-vă că ar trebui să realizați acum o prezentare pentru unul din produsele: | ||
- | # **Program pentru afișarea online a mersului trenurilor și achiziția online de bilete pentru CFR**. Programul va include și interfețe pentru gestionarele de la ghișeele clasice de bilete. | ||
- | # **Sistem de home-banking** ce permite clienților să folosească servicii online cum ar fi: transfer bancar, schimb valutar, tipărirea de bilanțuri, autorizarea tranzacțiilor online. | ||
- | # **Sistem de supraveghere a traficului dintr-o rețea** destinat corporațiilor. Sistemul va permite prin intermediul unei interfețe grafice închiderea accesului la anumite servicii (yahoo, youtube) a căror utilizare în timpul programului de lucru de către angajați nu aduce un beneficiu companiei. De asemenea, va putea afișa și rapoarte despre activitatea web a fiecărui angajat. | ||
- | |||
- | Formați echipe de câte 3 oameni. | ||
- | Alegeți unul dintre produse. | ||
- | Pe o bucată de hârtie: | ||
- | * Desenați între 8 și 12 dreptunghiuri | ||
- | * În primul dreptunghi scrieți "Introducere" | ||
- | * În ultimul scrieți "Concluzii" | ||
- | * Completați restul dreptunghiurilor cu un fir narativ | ||
- | Selectați și 4 poze relevante / funny pe care le-ați folosi în cadrul unei prezentări ppt. Dintre acestea, o poză ar trebui să fie potrivită pentru slide-ul de introducere, și o poză ar trebui să fie potrivită pentu slide-ul de concluzii. | ||
- | |||
- | Fiecare echipă va face o prezentare de maxim 5 minute a firului narativ propus. | ||
- | |||
- | Țineți cont de faptul că o prezentare reușită trebuie să curgă ca o poveste: | ||
- | |||
- | # Introducere / Rezumat | ||
- | # Povestire coerentă | ||
- | # Acțiune / Punct culminant | ||
- | # Concluzie (Rezultate) | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | == Evaluare finală (15 minute) == | ||
- | |||
- | Numiți cel mai .... coleg/ colegă: | ||
- | # Entuziasmat | ||
- | # Încăpățânat | ||
- | # Comunicativ | ||
- | # Vorbăreț | ||
- | # Activ | ||
- | # Optimist | ||
- | # Pesimist | ||
- | # Realist | ||
- | # Bun jucător de echipă | ||
- | # Romantic | ||
- | # Tehnic | ||
- | # Atehnic | ||
- | # Insistent | ||
- | # Neatent | ||
- | # Distractiv | ||
- | # Mâncăcios | ||
- | |||
- | Trimiteți aceste nominalizări asistentului vostru. | ||
- | Un coleg poate fi nominalizat la mai multe categorii! | ||
- | Acesta, în urma analizei voturilor, va desemna persoanele purtătoare ale titulaturilor de mai sus. | ||
- | </hidden> | ||
- | |||
- | |||