Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

mps:laboratoare:laborator-07 [2019/09/20 13:52]
iulia.stanica [Exerciții]
mps:laboratoare:laborator-07 [2022/11/22 11:03] (current)
mihai_lucian.voncila [Evaluarea rezultatelor proiectului]
Line 1: Line 1:
-====== Laborator 7 - Documentație. Patterns. Modele de dezvoltare ======+====== Laborator 7 - Documentație. Patterns. Modele de dezvoltare. Evaluarea rezultatelor proiectului. ​======
  
 ===== Documentația ===== ===== Documentația =====
  
-Orice aplicație software dispune de mai multe forme de documentație. ​Principale ​forme sunt:+Orice aplicație software dispune de mai multe forme de documentație. ​Principalele ​forme sunt:
   * documentația utilizatorului (//user documentation//​ sau //user manual//)   * documentația utilizatorului (//user documentation//​ sau //user manual//)
   * documentația tehnică a produsului.   * documentația tehnică a produsului.
Line 195: Line 195:
 O interfață web trebuie să respecte, de asemenea, standarde de utilizabilitate. Totuși, o interfață web dispune de constrângeri suplimentare precum faptul că trebuie să funcționeze în contextul mai multor browsere și trebuie să țină cont de conexiunea/​comunicarea client/​server. O interfață web trebuie să respecte, de asemenea, standarde de utilizabilitate. Totuși, o interfață web dispune de constrângeri suplimentare precum faptul că trebuie să funcționeze în contextul mai multor browsere și trebuie să țină cont de conexiunea/​comunicarea client/​server.
  
-===== Exerciții ​=====+===== Evaluarea rezultatelor proiectului ​=====
  
-==== Prezentarea Proiectului (45 min) ====+Evaluarea rezultatelor proiectului 
 +Pentru a evalua un proiect cel mai adesea se folosesc diverse metrici care să permită o analiză a rezultatelor obținute atât din punct de vedere cantitativ cât și calitativ. ​
  
-==== Lost At Sea (40 minute) ==== +Analiza cantitativă a rezultatelor presupune determinarea performanței soluției software dezvoltate ​în condiții ideale ​de rulare (expentru o aplicație client-server se presupune că aplicația client comunică fără probleme cu server-ul, nu există delay etc.)Pentru o astfel de analiză ne interesează o acuratețe cât mai mare a rezultatelor oferite de un anumit algoritm, timpi cât mai buni de rulare etc. Este important ca pentru astfel de metrici să fie menționate condițiile în care a fost rulată aplicația (hardware, seturi de date etc.)
-Împărțiți-vă în echipe ​de 3-4 persoane pentru a rezolva problema [[http://​elf.cs.pub.ro/​mps/​res/​laboratoare/​laborator-05/lost-at-sea.pdf|Lost At Sea]].+
  
 +Analiza calitativă are mai mult o natură subiectivă și presupune evaluarea soluției propuse pe baza unor intrări și metrici care pun aplicația dezvoltată în anumite condiții limită. Aceste metrici au în vedere analiza robusteții aplicației și a algoritmilor dezvoltați în cadrul acesteia.
  
-=== 1. Alegerea individuala a kit-ului ​de supravietuire (10 minute) === +Unul dintre cele mai simple moduri ​de evidențiere a unor astfel de metrici este utilizarea de graficediagrame, tabele, etc. care permit persoanei care observă datele prezentate un mod rapid și eficient de analiză a acestora.
-Completați sectiunea Your Indivual Rankingurmărind instrucțiunile din enunț.+
  
-=== 2. Alegerea kit-ului ​de supravietuire in cadrul echipei (20 minute) ​=== +==== Instrumente pentru crearea ​de grafice ====
-Discutati in cadrul echipei despre alegerile fiecarui membru si incercati sa ajungeti la un compromis pentru a crea lista finala.+
  
-=== 3. Discutati varianta finala (10 minute) === +Pentru crearea de grafice există diverse instrumente care pot fi folosite pe lângă utilizarea arhicunoscutelor aplicații bazate pe spreadsheet-uriprecum Excel, pentru a crea diverse grafice simpleUnul dintre ​acestea este [[http://www.gnuplot.info/​|gnuplot]] care este un utilitar gratuit pentru linia de comandă ce poate fi rulat în cadrul ​a multiple sisteme de operare care a evoluat în timp pentru a oferi mai multe funcționalități. Unul dintre pachetele dezvoltate pe baza gnuplot este [[https://​octave.org/#​|GNU Octave]] care este biblioteca folosită de către [[https://​www.mathworks.com/​products/​matlab.html|Matlab]] pentru realizarea de grafice. O altă bibliotecă utilă, gratuită, este [[https://​matplotlib.org/​|matplotlib]] care este gândită mai mult pentru limbajul de dezvoltare python, dar care are diverse wrappere și pentru alte limbaje (ex: C++).
-Dupa ce primiti ranking-ul corect al fiecarui element din listaputeti sa aflati scorul individual si scorul echipei. +
-Scorul se calculeaza ca diferenta in modul dintre ​ranking-ul individual/echipei si ranking-ul corect +
-Discutati diferentele obtinuteCe v-a facut sa va schimbati parerea in cadrul ​echipei?+
  
-<​solution -hidden>​ +Indiferent de instrumentul utilizat în realizarea de grafice este important ca titlul, respectiv axele să fie etichetate în mod potrivit, cu nume sugestive, eventual pentru un graf cu mai multe variabile analizate să fie creată și o legendă care să specifice ce reprezintă fiecare variabilă.
-Solutia + alte detalii aici: +
-https://​drive.google.com/​open?​id=0B_JsH_cs0Nw6YlFOQ2R5cDh1anc +
-</​solution>​+
  
-==== Lucru la proiect (60 de minute) ==== 
  
-Lucrați la proiect ​în cadrul echipei+ 
 +<​hidden>​ 
 +===== Evaluare informală a echipei și stabilirea noilor echipe (30 de minute) ===== 
 + 
 +   * Pe o foaie albă A4 trageți o linie verticală pe mijloc; veți obține două coloane. Pe una scrieți + în antet, pe alta scrieți -. 
 +   * Solicitați ajutorul colegilor pentru a vă lipi, cu scotch-ul din laborator, foaia pe spate. 
 +       * Lipiți o foaie și pe spatele asistentului. 
 +   * Treceți pe la fiecare persoană cu care interacționați și marcați puncte bune și puncte slabe (+ și -). Ar trebui să treceți cel puțin pe la asistent și pe la membrii subechipei voastre. 
 +       * Da, o să fie haos, dar așa este jocul :-P 
 +       * Punctați atât elemente de natură profesională cât și de natură personală. 
 +   * Nu e o problemă dacă marcați un punct slab/tare pe care l-a marcat și altcineva. 
 +   * După runda de "​feedback",​ dezlipiți-vă foaia, uitați-vă la ea, analizați-o și apoi, pe rând, fiecare spune ce concluzii trage din feedback/​evaluare. 
 +   * Observație:​ Unele elemente vor fi, probabil, mai puțin relevante; e cum sunteți percepuți de cei din jur. Asumați acest lucru și exprimați-vă părerea. 
 +       * Feedback-ul are și rol corectiv. E important să spuneți cât de mult considerați că vă caracterizează și dacă doriți și cum doriți să "​corectați"​ anumite puncte. 
 + 
 +<note important>​În urma experienței dobândite și a acestei evaluări, stabiliți echipele (4-6 membri) pentru proiectul următor.</​note>​ 
 + 
 +<​hidden>​Nu are sens acest joc in regim online, va propun testul Belbin pentru stabilirea noilor echipe: [[https://​webage.ro/​test-de-personalitate-belbin-online/​|Test Belbin]]</​hidden>​ 
  
  
mps/laboratoare/laborator-07.1568976755.txt.gz · Last modified: 2019/09/20 13:52 by iulia.stanica
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0