Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

mps:laboratoare:laborator-05 [2019/09/20 13:48]
iulia.stanica [Code comments (10 minute)]
mps:laboratoare:laborator-05 [2020/11/04 14:57] (current)
iulia.stanica [Întâlnire de proiect (15 minute)]
Line 208: Line 208:
   * gravitatea - Cât de grav este dacă are loc?    * gravitatea - Cât de grav este dacă are loc? 
  
-O metodă general recomandată de analiză a riscului este de a aloca fiecărui risc identificat 2 note, una pentru probabilitate și una pentru gravitate. ​ Riscul poate fi analizat fie grafic, fie ca o sumă a celor 2 note. Dacă folosim o scară de la 1 la 10, și un eveniment primește nota 16, în mod cert acesta trebuie considerat. ​+O metodă general recomandată de analiză a riscului este de a aloca fiecărui risc identificat 2 note, una pentru probabilitate și una pentru gravitate. ​ Riscul poate fi analizat fie grafic, fie ca o sumă a celor 2 note. Dacă folosim o scară de la 1 la 10, și un eveniment primește nota 16, în mod cert acesta trebuie considerat
 +In cazul in care se cunosc probabilitatea riscului si impactul pe care il are acesta in cadrul proiectului (numar de zile sau costuri), riscul va fi calculat ca produsul dintre probabilitatea de aparitie a riscului si efectul produs
  
 {{:​mps:​laboratoare:​risc.jpg?​460*360}} {{:​mps:​laboratoare:​risc.jpg?​460*360}}
Line 255: Line 256:
  
 ===== Exerciții ===== ===== Exerciții =====
- 
-===== Întâlnire de proiect (15 minute) ===== 
- 
-Realizați o întrevedere în cadrul echipei în care discutați despre starea curentă a proiectului. Urmăriți recomandările pentru înâlnire. Aveți în vedere: 
-  * Să țineți o minută a întâlnirii. 
-  * Să stabiliți care au fost concluziile întâlnirii legate de starea proiectului. 
-  * Să stabiliți care au fost deciziile pentru viitor. 
-  * Să stabiliți care sunt sarcinile și responsabilitățile din timpul întâlnirii. 
- 
-Publicați minutele întâlnirii într-un document Google sau pe o pagină de wiki și transmiteți-i-le asistentului. Cereți feedback asistentului legat de desfășurarea proiectului. Evaluați-vă și apoi cereți și asistentului evaluarea legat de încadrarea în timp, cât mai e până la termen, cât mai aveți în desfașurarea proiectului. 
- 
-Să aveți în vedere o astfel de întâlnire la începutul fiecărui interval de laborator. 
  
 ===== Comentarii în cod (10 minute) ===== ===== Comentarii în cod (10 minute) =====
Line 307: Line 296:
 </​code>​ </​code>​
 </​hidden>​ </​hidden>​
-==== Documentație de proiect (15 minute) ==== 
-Discutați intern în cadrul echipei de proiect și decideți ce veți documenta în cadrul proiectului,​ unde veți realiza acest lucru (wiki, pagină web, Google Doc) și cine se va ocupa din proiect de realizarea documentației. 
  
-===== Organizare de proiect (20 de minute) ===== 
  
-Discutați pe marginea organizării proiectului. Urmăriți crearea de activități,​ sarcini, cu reponsabilități și timeline în cadrul proiectului (pana in acest moment, ar trebui sa aveti deja un plan al acestora). Pentru aceasta puteți folosi un document spreadsheet,​ puteți folosi issue tracker pe GitHub sau puteți folosi soluții de realizarea de diagrame de tip WBS (Work Breakdown Structure).+===== Capacitatea de ascultare (30 minute) ===== 
 + 
 +In cazul comunicarii verbale dintr-un proiect, a fi un bun receptor ("​ascultator"​) este la fel de important precum a fi un bun transmitator ("​vorbitor"​).  
 +Exercitiul urmator are rolul de a va ajuta sa va evaluati competentele de ascultare. 
 +Aveti 3-5 minute la dispozitie pentru a va aprecia aspectele urmatoare cu o nota de la 1 la 5 (unde 1 reprezinta probleme frecvente de ascultare in aria respectiva, iar 5 lipsa oricaror dificultati de ascultare). Fiti sinceri cu voi insiva!  
 +Repetati exercitiul in pereche cu un alt membru al echipei voastre de proiect, dandu-i note acestuia.  
 +Asistentul de laborator va va comunica interpretarea rezultatului. ​   
 + 
 +{{:​mps:​laboratoare:​chestionar.png?​600|}} 
 + 
 +<​hidden>​Scor:​ 
 +{{:​mps:​laboratoare:​chestionar_2.png?​600|}} 
 + 
 +</​hidden>​ 
 + 
 +===== Întâlnire de proiect (15 minute) ===== 
 + 
 +Realizați o întrevedere în cadrul echipei în care discutați despre starea curentă a proiectului. Urmăriți recomandările pentru întâlnire. Aveți în vedere: 
 +  * Să țineți o minută a întâlnirii. 
 +  * Să stabiliți care au fost concluziile întâlnirii legate de starea proiectului. 
 +  * Să stabiliți care au fost deciziile pentru viitor. 
 +  * Să stabiliți care sunt sarcinile și responsabilitățile din timpul întâlnirii. 
 + 
 +Publicați minutele întâlnirii într-un document Google sau pe o pagină de wiki și transmiteți-i-le asistentului. Cereți feedback asistentului legat de desfășurarea proiectului. Evaluați-vă și apoi cereți și asistentului evaluarea cu privire la încadrarea în timp, cât mai e până la termen, cât mai aveți în desfașurarea proiectului. 
 + 
 +Să aveți în vedere o astfel de întâlnire la începutul fiecărui interval de laborator. 
 + 
 + 
 +===== Organizare de proiect (15 minute) ===== 
 + 
 +  *   ​Discutați intern în cadrul echipei de proiect și decideți ce veți documenta în cadrul proiectului,​ unde veți realiza acest lucru (wiki, pagină web, Google Doc) și cine se va ocupa din proiect de realizarea documentației. 
 +  *   Discutați pe marginea organizării proiectului. Urmăriți crearea de activități,​ sarcini, cu reponsabilități și timeline în cadrul proiectului (pana in acest moment, ar trebui sa aveti deja un plan al acestora). Pentru aceasta puteți folosi un document spreadsheet,​ puteți folosi issue tracker pe GitHub sau puteți folosi soluții de realizarea de diagrame de tip WBS (Work Breakdown Structure). ​
  
  
mps/laboratoare/laborator-05.1568976490.txt.gz · Last modified: 2019/09/20 13:48 by iulia.stanica
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0