Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

mps:laboratoare:laborator-04 [2018/09/21 22:59]
iulia.stanica [Opțional]
mps:laboratoare:laborator-04 [2022/10/31 11:51] (current)
iulia.stanica [Lucru la organizarea proiectului (50 de minute)]
Line 38: Line 38:
 În activitatea de proiectare se realizează numeroase grafice pentru a descrie componentele și modulele aplicației,​ legăturile între acestea și cazuri de utilizare. În activitatea de proiectare se realizează numeroase grafice pentru a descrie componentele și modulele aplicației,​ legăturile între acestea și cazuri de utilizare.
  
-Una dintre cele mai cunoscute aplicații pentru realizarea de diagrame este [[http://office.microsoft.com/en-us/visio/default.aspx|Microsoft Visio]]. Alternativa lightweight a acestuia este [[http://​projects.gnome.org/​dia/​|Dia]]. Alternativa din familia OpenOffice este [[http://​www.openoffice.org/​product/​draw.html|OpenOffice Draw]]. Toate aceste aplicații conțin un set de imagini/​module predefinite (utilizatori,​ sisteme de calcul, elemente de rețelistică,​ forme predefinite de imagini de componente). Recomandăm folosirea acestor aplicații pentru realizarea diagramelor și graficelor în realizarea documentației pentru toate proiectele unde este necesar. Aplicațiile de mai sus oferă o interfață grafică user-friendly și permit exportarea într-un număr vast de formate.+Una dintre cele mai cunoscute aplicații pentru realizarea de diagrame este [[https://products.office.com/ro-ro/visio/flowchart-software|Microsoft Visio]]. Alternativa lightweight a acestuia este [[http://​projects.gnome.org/​dia/​|Dia]]. Alternativa din familia OpenOffice este [[http://​www.openoffice.org/​product/​draw.html|OpenOffice Draw]]. Toate aceste aplicații conțin un set de imagini/​module predefinite (utilizatori,​ sisteme de calcul, elemente de rețelistică,​ forme predefinite de imagini de componente). Recomandăm folosirea acestor aplicații pentru realizarea diagramelor și graficelor în realizarea documentației pentru toate proiectele unde este necesar. Aplicațiile de mai sus oferă o interfață grafică user-friendly și permit exportarea într-un număr vast de formate.
  
-Pentru modelarea arhitecturii (în special pentru SDD) amintim [[http://​staruml.io/​|StarUML]] (cu suport pentruMacOSX,​ Linux, Windows) și [[https://​www.draw.io/​|DrawIO]],​ soluție online care poate exporta rezultatul atât ca imagine cât și ca pdf. Schema este salvată sub forma unui XML, ceea ce face posibilă salvarea și încărcarea cu ușurință a fișierelor de pe device-ul local direct în aplicația online si invers, pentru editare ulterioară.+Pentru modelarea arhitecturii (în special pentru SDD) amintim [[http://​staruml.io/​|StarUML]] (cu suport pentruMacOSX,​ Linux, Windows) și [[https://​www.draw.io/​|DrawIO]],​ soluție online care poate exporta rezultatul atât ca imagine cât și ca pdf. Schema este salvată sub forma unui XML, ceea ce face posibilă salvarea și încărcarea cu ușurință a fișierelor de pe device-ul local direct în aplicația online si invers, pentru editare ulterioară. ​Alte aplicatii: [[https://​www.visual-paradigm.com/​|Visual Paradigm]] sau [[http://​astah.net/​|Astah]] ​
  
 ===== Limbaje de programare, biblioteci, framework-uri,​ coding style ===== ===== Limbaje de programare, biblioteci, framework-uri,​ coding style =====
Line 48: Line 48:
 Una din ideile importante în alegerea unui limbaj sau biblioteci este că nu există un super-limbaj sau un super-framework care să rezolve toate problemele, indiferent de natura acestora. Domeniul de software engineering s-a dezvoltat tocmai pentru a găsi cele mai bune opțiuni și proceduri pentru o situație dată. Una din ideile importante în alegerea unui limbaj sau biblioteci este că nu există un super-limbaj sau un super-framework care să rezolve toate problemele, indiferent de natura acestora. Domeniul de software engineering s-a dezvoltat tocmai pentru a găsi cele mai bune opțiuni și proceduri pentru o situație dată.
  
-Alegerea unui limbaj, a unui framework sau a unor utilitare pentru dezvoltare/​testare se aleg, în general, ținând cont de două aspecte:+Alegerea unui limbaj, a unui framework sau a unor utilitare pentru dezvoltare/​testare se realizează, în general, ținând cont de două aspecte:
   * cât de potrivit este acel limbaj sau framework pentru proiectul dat;   * cât de potrivit este acel limbaj sau framework pentru proiectul dat;
   * cât de acomodați sunt viitorii dezvoltatori cu acel limbaj/​framework.   * cât de acomodați sunt viitorii dezvoltatori cu acel limbaj/​framework.
Line 94: Line 94:
 ===== Exerciții ===== ===== Exerciții =====
  
-==== Responsabilități în echipă (15 minute) ==== 
- 
-Fiecare membru al echipei scrie pe o foaie mică (A6) două elemente: ce rol are în cadrul echipei și ce tehnologie preferă. Apoi asistentul spune cele două elemente iar membrii echipei spun despre cine era vorba. 
  
  
Line 102: Line 99:
  
 ==== Lucru la organizarea proiectului (50 de minute) ==== ==== Lucru la organizarea proiectului (50 de minute) ====
- 
-<note tip> 
-Dacă aveți nevoie de o introducere în Git, parcurgeți tutorialul de la [[http://​gitimmersion.com/​|Git Immersion]]. 
-</​note>​ 
  
 <note tip> <note tip>
Line 111: Line 104:
 </​note>​ </​note>​
  
-  * Creat infrastructură de prezentare pe GitHub +  ​* **Creat infrastructură de prezentare pe GitHub** 
-    * fișier readme cu echipa (Nume, prenume, grupă, link către CV); +    * fișier ​**readme** cu echipa (Nume, prenume, grupă, ​(opt.) ​link către CV); 
-    * pagină de wiki asociată proiectului;​+    * (optional, repo public)pagină de **wiki** asociată proiectului;​
     * prezentarea generală a proiectului. Evitați repetarea cerinței. Link către cerință;     * prezentarea generală a proiectului. Evitați repetarea cerinței. Link către cerință;
     * Rolurile membrilor echipei (dezvoltatori,​ testeri, team lead/​manager,​ technical writer, analist, consultant);​     * Rolurile membrilor echipei (dezvoltatori,​ testeri, team lead/​manager,​ technical writer, analist, consultant);​
Line 124: Line 117:
   * Creat infrastructură de bază în repository   * Creat infrastructură de bază în repository
     * directoare pentru surse, documentație,​ branch-uri, subdirectoare ale acestora;     * directoare pentru surse, documentație,​ branch-uri, subdirectoare ale acestora;
-    * creat fișier **text** de tipul CodingStyle;​ un fișier pentru fiecare limbaj; poate fi inspirat din fișiere similare din proiecte mari;+    * creat fișier **text** de tipul **CodingStyle**; un fișier pentru fiecare limbaj; poate fi inspirat din fișiere similare din proiecte mari;
     * fișierul de CodingStyle poate apărea pe wiki;     * fișierul de CodingStyle poate apărea pe wiki;
   * Ca în cadrul oricărui laborator, va debuta cu un scrum meeting (prezentarea de 1 minut a activităților realizate de fiecare membru al echipei) (opțional).   * Ca în cadrul oricărui laborator, va debuta cu un scrum meeting (prezentarea de 1 minut a activităților realizate de fiecare membru al echipei) (opțional).
 +  *   ​Detaliile tehnice stabilite pe github vor fi adaugate si in SDD (optional).
  
 <note important>​ <note important>​
Line 132: Line 126:
 </​note>​ </​note>​
  
-==== Opțional ​(15 minute) ====+ 
 + 
 +==== Exercitiu ​(15 minute) ====
  
 Stabiliți recenzori pentru pull request-uri. Va exista un recenzor pentru fiecare pull request (poate fi unul singur, pot fi mai mulți). Acesta va comenta codul comis și, dacă totul e în regulă, îl va accepta. Stabiliți recenzori pentru pull request-uri. Va exista un recenzor pentru fiecare pull request (poate fi unul singur, pot fi mai mulți). Acesta va comenta codul comis și, dacă totul e în regulă, îl va accepta.
Line 143: Line 139:
   - Să existe cineva care are un rol de a monitoriza activitățile și respectarea termenelor.   - Să existe cineva care are un rol de a monitoriza activitățile și respectarea termenelor.
   - Să fiți pe aceeași pagină, să știți unde vreți să ajungeți.   - Să fiți pe aceeași pagină, să știți unde vreți să ajungeți.
-  - Să pătrați minute ale întâlnirilor.+  - Să redactati agenda fiecărei întâlniri.
   - Să știe fiecare ce are de făcut. Să discutați și să agreați acțiuni, responsabilități și termene.   - Să știe fiecare ce are de făcut. Să discutați și să agreați acțiuni, responsabilități și termene.
   - Să recenzați codul scris de alții.   - Să recenzați codul scris de alții.
   - Să comunicați intern dacă întâmpinați probleme sau dacă nu vă puteți îndeplini la timp atribuțiile.   - Să comunicați intern dacă întâmpinați probleme sau dacă nu vă puteți îndeplini la timp atribuțiile.
  
mps/laboratoare/laborator-04.1537559966.txt.gz · Last modified: 2018/09/21 22:59 by iulia.stanica
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0