This is an old revision of the document!
Laboratorul 5
Cea mai generală metodă de deformare și cea mai adecvată animației obiectelor prin deformare
Ideea
Se calculează dreptunghiul de încadrare al obiectului deformat, $x_{min}, x_{max}, y_{min}, y_{max}$
Pentru fiecare vârf $(x,y)$ al obiectului
se determină coordonatele sale în spațiul $(u,v)$, $0<= u, v <= 1$, al peticului Bezier (se normalizează coordonatele)
Se deformează peticul Bezier, deplasând punctele de control
Pentru fiecare vârf al obiectului
Se calculează noile sale coordonate $x(u,v)$, $y(u,v)$ evaluând ecuația $s(u,v)$ pentru noile puncte de control $p_{ij}$
Se afișează obiectul deformat
Unitatea de volum corespunzătoare în spațiul 3D unui petic de suprafață bicubic: hyperpatch-ul tricubic Bezier
Obiectul de deformat e definit în spațiul 3D, iar volumul său încadrator este $(x_{min},x_{max})$, $(y_{min},y_{max})$, $(z_{min},z_{max})$
Pentru fiecare vârf al obiectului, se calculează, raportat la această încadrare, coordonatele sale $(u,v,w)$, $0<= u, v, w <= 1$, în spațiul parametric al hyperpatch-ului
Inițial, cele $4 \times 4 \times 4$ puncte de control sunt aliniate de-a lungul axelor $X, Y, Z$ pe laturile paralelipipedului încadrator obiectului de deformat
La fiecare deformare a hyperpatch-ului, prin deplasarea punctelor de control
Se calculează noile coordonate ale vârfurilor obiectului, $x(u,v,w)$, $y(u,v,w)$, $z(u,v,w)$ folosind ecuația $q(u,v,w)$