This is an old revision of the document!


Laboratorul 5

Deformarea de forma libera

Cea mai generală metodă de deformare și cea mai adecvată animației obiectelor prin deformare Ideea

  • Obiectul care trebuie deformat e introdus într-uns pațiu deformabil(container)
  • Containerul se deformează ⇒ obiectul se deformează

Deformarea în 2D

  • Ecuația peticului bicubic Bezier:

Algoritmul de deformare

  1. Se calculează dreptunghiul de încadrare al obiectului deformat, $x_{min}, x_{max}, y_{min}, y_{max}$
  2. Pentru fiecare vârf $(x,y)$ al obiectului
    1. se determină coordonatele sale în spațiul $(u,v)$, $0<= u, v <= 1$, al peticului Bezier (se normalizează coordonatele)
  3. Se deformează peticul Bezier, deplasând punctele de control
  4. Pentru fiecare vârf al obiectului
    1. Se calculează noile sale coordonate $x(u,v), y(u,v)$ evaluând ecuația $s(u,v)$ pentru noile puncte de control $p_{ij}$
    2. Se afișează obiectul deformat

Deformarea în 3D

  • Unitatea de volum corespunzătoare în spațiul 3D unui petic de suprafață bicubic: hyperpatch-ul tricubic Bezier
  • Obiectul de deformat e definit în spațiul 3D, iar volumul său încadrator este $(x_{min},x_{max})$, $(y_{min},y_{max})$, $(z_{min},z_{max})$
  • Pentru fiecare vârf al obiectului, se calculează, raportat la această încadrare, coordonatele sale $(u,v,w)$, $0<= u, v, w <= 1$, în spațiul parametric al hyperpatch-ului
  • Inițial, cele $4 \times 4 \times 4$ puncte de control sunt aliniate de-a lungul axelor $X, Y, Z$ pe laturile paralelipipedului încadrator obiectului de deformat
  • La fiecare deformare a hyperpatch-ului, prin deplasarea punctelor de control
    • Se calculează noile coordonate ale vârfurilor obiectului, $x(u,v,w), y(u,v,w), z(u,v,w)$ folosind ecuația $q(u,v,w)$
vdvac/lab5.1759752898.txt.gz · Last modified: 2025/10/06 15:14 by anca.morar
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0