This is an old revision of the document!


Tema 1 - TetriBit

Responsabili

Termen de predare: TODO

Obiective

  • să se realizeze un program urmând anumite cerințe
  • să se respecte formate stricte de intrare/ieşire
  • să se însușească cunoștințele din primele trei laboratoare
  • să înțeleagă și să utilizeze operatorii pe biți

Introducere

Gigel nu este inițiat incă în tainele programării, dar vrea să invețe și să devină expert. Intr-o zi i-a venit o idee care este foarte posibil să îi schimbe viața: lui îi plac foarte mult jocurile video și ar putea invăța foarte usor programare îmbinând utilul cu plăcutul. Astfel, s-a gândit să faca un joc Tetris folosind cunoștiințele dobândite în primele 3 laboratore de la cursul de Programarea Calculatoarelor (cursul lui preferat de până acum).

Cerință

După ce a invățat în laboratorul 2 operatorii pe biți, s-a gândit că se poate folosi de reprezentarea în baza 2 a unui număr pentru a desena harta jocului tetris astfel:

  • Biții 1 sunt zone ocupate
  • Biții 0 sunt zone libere

De asemenea, pentru a avea o harta mai mare la dispoziție, a ales să foloseasca numere de 64 de biți (de exemplu: unsigned long long sau uint64_t) pentru a avea 9 linii a câte 7 coloane. In plus, pentru o afișare mai frumoasă a decis să inlocuiască în afișare biții de 1 folosind caracterul ”#“ si biții de 0 folosind caracterul ”.”(punct).

Astfel, pentru numarul “35 179 974 591” a cărui reprezentare în bază 2 este:

0000000 0000000 0000000 0000001 0000011 0000111 0001111 0011111 0111111

Se poate creea harta:



programare/teme_2018/tema1_2018_cbd.1537698631.txt.gz · Last modified: 2018/09/23 13:30 by nicolae.dancila
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0