This is an old revision of the document!
Termen de predare: TODO
Gigel nu este inițiat incă în tainele programării, dar vrea să invețe și să devină expert. Intr-o zi i-a venit o idee care este foarte posibil să îi schimbe viața: lui îi plac foarte mult jocurile video și ar putea invăța foarte usor programare îmbinând utilul cu plăcutul. Astfel, s-a gândit să faca un joc Tetris folosind cunoștiințele dobândite în primele 3 laboratore de la cursul de Programarea Calculatoarelor (cursul lui preferat de până acum).
După ce a invățat în laboratorul 2 operatorii pe biți, s-a gândit că se poate folosi de reprezentarea în baza 2 a unui număr pentru a desena harta jocului tetris astfel:
De asemenea, pentru a avea o harta mai mare la dispoziție, a ales să foloseasca numere de 64 de biți (de exemplu: unsigned long long sau uint64_t) pentru a avea 9 linii a câte 7 coloane. In plus, pentru o afișare mai frumoasă a decis să inlocuiască în afișare biții de 1 folosind caracterul ”#“ si biții de 0 folosind caracterul ”.”(punct).
Astfel, pentru numarul 35 179 974 591 a cărui reprezentare în bază 2 este:
0000000 0000000 0000000 0000001 0000011 0000111 0001111 0011111 0111111
Se poate creea harta: