This shows you the differences between two versions of the page.
ppbg:laboratoare:06 [2024/09/23 16:27] andrei.lambru |
ppbg:laboratoare:06 [2024/11/14 09:59] (current) andrei.lambru |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Laboratorul 06 ====== | ====== Laboratorul 06 ====== | ||
- | <note tip> | + | <note important> |
- | Pentru rezolvarea cerințelor din acest laborator, aveți nevoie de codul utilizat în rezolvarea cerințelor din cadrul laboratorului 3. În situatia în care nu ați rezolvat [[:ppbg:laboratoare:03|laboratorul 3]], va trebui să îl realizați mai întâi pe el și ulterior să reveniți la cerințele celui curent. | + | Pentru rezolvarea cerințelor din acest laborator, aveți nevoie de codul utilizat în rezolvarea cerințelor din cadrul laboratorului 4. În situatia în care nu ați rezolvat [[:ppbg:laboratoare:04|laboratorul 4]], va trebui să îl realizați mai întâi pe el și ulterior să reveniți la cerințele celui curent. |
- | + | ||
- | **Reamintire!!!** Puteți prezenta rezolvările cerințelor de până la 2 laboratoare, în fiecare săptămână. De exemplu, puteți prezenta laboratorul curent și pe cel din săptămâna anterioară, în totalitate sau parțial, inclusiv punctajul pentru cerința bonus :) . | + | |
</note> | </note> | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Pentru rezolvarea cerințelor din cadrul acestui laborator: | + | **Reamintire!!!** Puteți prezenta rezolvările cerințelor de până la 2 laboratoare, în fiecare săptămână. De exemplu, puteți prezenta laboratorul curent și pe cel din săptămâna anterioară, în totalitate sau parțial, inclusiv punctajul pentru cerința bonus :) . |
- | - [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ppbg | Descărcați]] framwork-ul de laborator și copiați, din arhiva descărcată, directorul **Lab5**, în interiorul directorului //gfx-framework-ppbg\src\lab// din versiunea voastră de proiect. | + | |
- | - Adăugați în fișierul ''lab_list.h'', linia ''#include "lab/lab5/lab5.h"''. | + | |
- | - Folosiți din nou utilitarul CMake pentru a regenera proiectul. Pentru a vă reaminti procesul de realizare a setup-ului, puteți să reconsultați [[:ppbg:setup-framework | pagina]] dedicată acestui lucru. | + | |
</note> | </note> | ||
Line 86: | Line 81: | ||
</code> | </code> | ||
- | Toate programele de tip shader trebuie sa contina un ''void main()'' de unde se incepe executia codului. | + | Toate programele de tip shader trebuie sa conțină un ''void main()'' de unde se începe execuția codului. |
<code glsl> | <code glsl> | ||
Line 288: | Line 283: | ||
În cadrul laboratorului, codul sursă al unui program de tip shader este într-un fișier dedicat special pentru fiecare tip de program în directorul cu numele ''shaders''. Acest director se regăsește în interiorul directorului specific fiecărui laborator. Pentru laboratorul curent, fișierele codului sursă al programelor de tip shader se regăsește în ''lab5/shaders''. Ierarhia filtrelor din mediul de dezvoltare Visual Studio pentru laboratorul curent poate fi vizualizată în imaginea de mai jos: | În cadrul laboratorului, codul sursă al unui program de tip shader este într-un fișier dedicat special pentru fiecare tip de program în directorul cu numele ''shaders''. Acest director se regăsește în interiorul directorului specific fiecărui laborator. Pentru laboratorul curent, fișierele codului sursă al programelor de tip shader se regăsește în ''lab5/shaders''. Ierarhia filtrelor din mediul de dezvoltare Visual Studio pentru laboratorul curent poate fi vizualizată în imaginea de mai jos: | ||
- | {{ :ppbg:laboratoare:shaders-lab.png?300 |}} | + | {{ :ppbg:laboratoare:shaders-lab.png?250 |}} |
==== Erori de compilare sau de legare a programelor de tip shader ==== | ==== Erori de compilare sau de legare a programelor de tip shader ==== |