Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo:breviare:breviar-01 [2025/10/05 18:12]
george.tudor1906 [Laborator 1 - Introducere în Java]
poo:breviare:breviar-01 [2025/10/05 18:39] (current)
george.tudor1906 [Laborator 1 - Introducere în Java]
Line 34: Line 34:
   - Se va introduce numele proiectului - **Project Name**.   - Se va introduce numele proiectului - **Project Name**.
   - La alegere, se poate schimba locația unde se va salva proiectul(prin modificarea câmpurilor **Location**),​ precum și versiunea de JRE, recomandandu-se JavaSE-1.7 sau 1.8.{{ :​poo:​breviare:​new_java_project_wizard.png |}}   - La alegere, se poate schimba locația unde se va salva proiectul(prin modificarea câmpurilor **Location**),​ precum și versiunea de JRE, recomandandu-se JavaSE-1.7 sau 1.8.{{ :​poo:​breviare:​new_java_project_wizard.png |}}
 +
   - După ce proiectul a fost creat, se vor adăuga fișiere sursă după preferințe. Acest lucru se face selectând, cu click dreapta, numele proiectului din meniul **Package Explorer**, apoi se selecteaza **New..** si se alege **Class**. Pentru fisierul sursă ce va conține metoda main se poate bifa opțiunea **"​public static void main(String[] args)"​** pentru ca aceasta să fie adaugată automat. De asemenea, se poate introduce numele pachetului în care va fi adaugată sursa, în caz contrar, aceasta fiind pusă într-un pachet "​default"​. {{ :​poo:​breviare:​non_empty_workspace.png?​600 |}}   - După ce proiectul a fost creat, se vor adăuga fișiere sursă după preferințe. Acest lucru se face selectând, cu click dreapta, numele proiectului din meniul **Package Explorer**, apoi se selecteaza **New..** si se alege **Class**. Pentru fisierul sursă ce va conține metoda main se poate bifa opțiunea **"​public static void main(String[] args)"​** pentru ca aceasta să fie adaugată automat. De asemenea, se poate introduce numele pachetului în care va fi adaugată sursa, în caz contrar, aceasta fiind pusă într-un pachet "​default"​. {{ :​poo:​breviare:​non_empty_workspace.png?​600 |}}
   - După introducerea numelui și apăsarea butonului **Finish**, în IDE se va deschide fișierul sursă nou creat.   - După introducerea numelui și apăsarea butonului **Finish**, în IDE se va deschide fișierul sursă nou creat.
   - Pentru Build, se va apăsa **CTRL** + **B** .   - Pentru Build, se va apăsa **CTRL** + **B** .
   - Pentru rulare, se va apăsa **CTRL** + **F11** sau se va selecta, din IDE, butonul având simbol un triunghi verde.   - Pentru rulare, se va apăsa **CTRL** + **F11** sau se va selecta, din IDE, butonul având simbol un triunghi verde.
 +
 {{ :​poo:​breviare:​run_application.png?​800 |}} {{ :​poo:​breviare:​run_application.png?​800 |}}
 {{ :​poo:​breviare:​run_application_results.png?​800 |}} {{ :​poo:​breviare:​run_application_results.png?​800 |}}
Line 100: Line 102:
 Pentru scrierea și rularea unei aplicații Java, utilizând acest IDE, se vor executa următorii pași: Pentru scrierea și rularea unei aplicații Java, utilizând acest IDE, se vor executa următorii pași:
   - Se va alege din meniul **File** opțiunea **New Project**. {{ :​poo:​breviare:​1.png?​800 |}}   - Se va alege din meniul **File** opțiunea **New Project**. {{ :​poo:​breviare:​1.png?​800 |}}
 +
   - Se va alege **Java** din minifereastra din stânga (prima opțiune de sus) și puteți să alegeți versiunea de SDK pentru proiect, apoi dați next. {{ :​poo:​breviare:​2.png?​800 |}}   - Se va alege **Java** din minifereastra din stânga (prima opțiune de sus) și puteți să alegeți versiunea de SDK pentru proiect, apoi dați next. {{ :​poo:​breviare:​2.png?​800 |}}
 +
   - Va apărea o opțiunea **Create project from template**. O bifați pentru a selecta opțiunea de mai jos **Command Line App**, pentru a avea predefinită metoda ''​main''​ în clasa ''​Main''​ (care va fi de asemenea predefinită în proiect). {{ :​poo:​breviare:​3.png?​800 |}}   - Va apărea o opțiunea **Create project from template**. O bifați pentru a selecta opțiunea de mai jos **Command Line App**, pentru a avea predefinită metoda ''​main''​ în clasa ''​Main''​ (care va fi de asemenea predefinită în proiect). {{ :​poo:​breviare:​3.png?​800 |}}
 +
   - Adăugați un nume și o cale de acces pentru proiect. {{ :​poo:​breviare:​4.png?​800 |}}   - Adăugați un nume și o cale de acces pentru proiect. {{ :​poo:​breviare:​4.png?​800 |}}
 +
   - În dreapta-sus,​ este un buton de rulare a programului (**Shift-F10**),​ iar pentru build puteți folosi shortcut-ul **Ctrl + F9**. {{ :​poo:​breviare:​5.png?​800 |}}   - În dreapta-sus,​ este un buton de rulare a programului (**Shift-F10**),​ iar pentru build puteți folosi shortcut-ul **Ctrl + F9**. {{ :​poo:​breviare:​5.png?​800 |}}
 +
   - Într-un proiect puteți avea mai multe clase care conțin o metodă ''​main'',​ însă o singură clasă e folosită pentru rulare. Pentru a selecta o altă clasă ce conține metoda ''​main'',​ avem panoul din stânga cu ierarhia proiectului,​ click-dreapta pe clasa dorită și alegem opțiunea Run **"​NumeClasa.main()"​**. {{ :​poo:​breviare:​6.png?​800 |}}   - Într-un proiect puteți avea mai multe clase care conțin o metodă ''​main'',​ însă o singură clasă e folosită pentru rulare. Pentru a selecta o altă clasă ce conține metoda ''​main'',​ avem panoul din stânga cu ierarhia proiectului,​ click-dreapta pe clasa dorită și alegem opțiunea Run **"​NumeClasa.main()"​**. {{ :​poo:​breviare:​6.png?​800 |}}
 +
  
 == Parametri în linia de comandă == == Parametri în linia de comandă ==
  
-Pentru a folosi parametri în linia de comandă, se vor efectua următorii pași:  +Pentru a folosi parametri în linia de comandă, se vor efectua următorii pași: 
-1. Se va alege comanda Run din meniul principal (orizontal) al IDE-ului  +  ​- ​Se va alege comanda Run din meniul principal (orizontal) al IDE-ului 
-2. Se va selecta ramura Run din arborele de configurare al proiectului și apoi se da click pe sageata din dreptul clasei noastre +  ​- ​Se va selecta ramura Run din arborele de configurare al proiectului și apoi se da click pe sageata din dreptul clasei noastre 
-3. Se alege Edit  si în campul Program arguments se vor scrie parametrii doriți.+  ​- ​Se alege Edit  si în campul Program arguments se vor scrie parametrii doriți.
  
 === Introducere în Java === === Introducere în Java ===
poo/breviare/breviar-01.txt · Last modified: 2025/10/05 18:39 by george.tudor1906
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0