Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pgapi:teme:2024:01 [2024/12/02 20:32]
silviu.stancioiu00 [Teren]
pgapi:teme:2024:01 [2024/12/08 16:55] (current)
silviu.stancioiu00 [Teren]
Line 3: Line 3:
   * **Responsabili:​** Anca Băluțoiu, Silviu Stăncioiu, Mihnea Mitrache, Andrei Voicu   * **Responsabili:​** Anca Băluțoiu, Silviu Stăncioiu, Mihnea Mitrache, Andrei Voicu
   * **Lansare:​** 15 noiembrie 2024   * **Lansare:​** 15 noiembrie 2024
-  * **Termen de predare:​** ​decembrie 2024, ora 23:55 +  * **Termen de predare:​** ​11 decembrie 2024, ora 23:55 
   * **Regulament:​** https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pgapi/​regulament_general   * **Regulament:​** https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pgapi/​regulament_general
   * **Notă: Orice informație ce nu a fost acoperită în acest document este la latitudinea voastră!**   * **Notă: Orice informație ce nu a fost acoperită în acest document este la latitudinea voastră!**
Line 16: Line 16:
 ===== Teren ===== ===== Teren =====
  
-Se va genera procedural un mesh pentru teren. Pentru a simplifica lucrurile, mesh-ul va fi generat în întregime pe CPU (folosind metoda prezentată în laboratorul 2 de EGC), neffind ​necesară folosirea de Geomtry Shaders. Inițial se va porni de la un grid de rezoluție m x n, iar apoi se vor face următoarele operații de displacement pe vertecșii acestuia:+Se va genera procedural un mesh pentru teren. Pentru a simplifica lucrurile, mesh-ul va fi generat în întregime pe CPU (folosind metoda prezentată în laboratorul 2 de EGC), nefiind ​necesară folosirea de Geomtry Shaders. Inițial se va porni de la un grid de rezoluție m x n, iar apoi se vor face următoarele operații de displacement pe vertecșii acestuia:
   - Definirea suprafețelor concave și convexe ale terenului: Terenul va defini o suprafață convexă pentru zona în care se va afla lacul și una concavă unde vor fi munții. Displacement-ul aferent acestor parabole va fi calculat în funcție de distanța dintre vertecși și centrul mesh-ului astfel:   - Definirea suprafețelor concave și convexe ale terenului: Terenul va defini o suprafață convexă pentru zona în care se va afla lacul și una concavă unde vor fi munții. Displacement-ul aferent acestor parabole va fi calculat în funcție de distanța dintre vertecși și centrul mesh-ului astfel:
 {{ :​pgapi:​teme:​2024:​formula_teren.png?​200 |}} {{ :​pgapi:​teme:​2024:​formula_teren.png?​200 |}}
Line 31: Line 31:
 Parametrul t este apoi folosit pentru a evalua curba propriu-zisă (nu cea proiectată pe OZ) și a găsi cel mai apropiat punct de pe curbă. O să numim acest punct b_closest. Parametrul t este apoi folosit pentru a evalua curba propriu-zisă (nu cea proiectată pe OZ) și a găsi cel mai apropiat punct de pe curbă. O să numim acest punct b_closest.
  
-Pentru a realiza curbura în teren putem interpola între înălțimea sa inițială și înălțimea celui mai apropiat punct pe curba în 3D (y_b_closest) astfel:{{ :​pgapi:​teme:​2024:​screenshot_2024-11-14_232359.png?200 |}} unde r_cascada este raza cascadei noastre.+Pentru a realiza curbura în teren putem interpola între înălțimea sa inițială și înălțimea celui mai apropiat punct pe curba în 3D (y_b_closest) astfel:{{ :​pgapi:​teme:​2024:​screenshot_2024-11-14_233111.png?200 |}} unde r_cascada este raza cascadei noastre.
  
 Folosind formula descrisă mai sus vom avea o curbură, dar aceasta nu va avea o formă naturală. Putem îmbunătăți forma acesteia folosind funcția sinus: Folosind formula descrisă mai sus vom avea o curbură, dar aceasta nu va avea o formă naturală. Putem îmbunătăți forma acesteia folosind funcția sinus:
pgapi/teme/2024/01.1733164321.txt.gz · Last modified: 2024/12/02 20:32 by silviu.stancioiu00
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0