This shows you the differences between two versions of the page.
gp:laboratoare:03 [2025/03/14 15:22] maria_anca.balutoiu [Cellular Automata] |
gp:laboratoare:03 [2025/03/14 15:46] (current) maria_anca.balutoiu [Tasks] |
||
---|---|---|---|
Line 57: | Line 57: | ||
Conway’s Game of Life este un cellular automata care simulează evoluția celulelor pe un grid bazat pe reguli simple. Deși este folosit în principal pentru studiul modelelor complexe care apar din reguli simple, aplicarea sa directă în generarea unui dungeon este limitată. Cu toate acestea, alte tehnici cellular automata au fost utilizate în mod eficient pentru a crea modele de dungeons 2D. | Conway’s Game of Life este un cellular automata care simulează evoluția celulelor pe un grid bazat pe reguli simple. Deși este folosit în principal pentru studiul modelelor complexe care apar din reguli simple, aplicarea sa directă în generarea unui dungeon este limitată. Cu toate acestea, alte tehnici cellular automata au fost utilizate în mod eficient pentru a crea modele de dungeons 2D. | ||
- | ==== Tasks ==== | + | În Conway’s Game of Life fiecare celulă din grid este inițializată cu una din 2 stări posibile: vie sau moartă. Fiecare celulă interacționează cu cei opt vecini ai săi. La fiecare iterație, au loc următoarele tranziții: |
+ | * Orice celulă vie cu mai puțin de doi vecini vii moare | ||
+ | * Orice celulă vie cu doi sau trei vecini vii trăiește | ||
+ | * Orice celulă vie cu mai mult de trei vecini vii moare | ||
+ | * Orice celulă moartă cu exact trei vecini vii devine o celulă vie | ||
+ | Starea inițială constituie seed-ul sistemului. Prima generație este creată prin aplicarea regulilor de mai sus simultan la nivelul fiecărei celule din seed, vie sau moartă. Fiecare generație este determinată în funcție de generația precedentă. Regulile continuă să fie aplicate în mod repetat pentru a crea generații viitoare. | ||
+ | |||
+ | Pentru a implementa un dungeon folosind Conway’s Game of Life, se poate considera o celulă vie echivalentul unui zid, iar o celulă moartă drept podea. | ||
+ | ==== Tasks ==== | ||
+ | - Generați planta F din imaginea de mai sus, folosind L-systems. | ||
+ | - Implementați un dungeon 2D, folosind a cincea generație din Conway’s Game of Life. | ||
+ | - **Bonus 1.** Generați plantele D și E din imaginea de mai sus, folosind L-systems. | ||
+ | - **Bonus 2.** Creați o animație în care să ilustrați fiecare generație din Conway’s Game of Life. |