This shows you the differences between two versions of the page.
|
gp:laboratoare:01 [2025/02/05 12:38] maria_anca.balutoiu [Biblioteci Utile] |
gp:laboratoare:01 [2025/02/05 12:59] (current) maria_anca.balutoiu [Tasks] |
||
|---|---|---|---|
| Line 55: | Line 55: | ||
| </code> | </code> | ||
| - | <hidden> | + | <code> |
| + | import pygame | ||
| + | # Initialize Pygame | ||
| + | pygame.init() | ||
| + | |||
| + | # Set window properties | ||
| + | width, height = 800, 600 | ||
| + | screen = pygame.display.set_mode((width, height)) | ||
| + | pygame.display.set_caption('Pygame Example') | ||
| + | |||
| + | # Set the drawing colors | ||
| + | white = (255, 255, 255) | ||
| + | red = (255, 0, 0) | ||
| + | |||
| + | # Set the coordinates and the dimensions of the square | ||
| + | x, y = 100, 100 # Upper-left corner | ||
| + | length = 50 # Length of the square | ||
| + | |||
| + | running = True | ||
| + | while running: | ||
| + | for event in pygame.event.get(): | ||
| + | if event.type == pygame.QUIT: | ||
| + | running = False | ||
| + | |||
| + | # Set background color | ||
| + | screen.fill(white) | ||
| + | |||
| + | # Draw a square | ||
| + | pygame.draw.rect(screen, red, (x, y, length, length)) | ||
| + | |||
| + | # Update the screen | ||
| + | pygame.display.flip() | ||
| + | </code> | ||
| === Pillow === | === Pillow === | ||
| Line 73: | Line 105: | ||
| </code> | </code> | ||
| - | Iată un exemplu simplu de cod care deschide o imagine, o redimensionează și o salvează într-un nou fișier: | + | <code> |
| - | + | ||
| - | python | + | |
| - | Copiază | + | |
| - | Editează | + | |
| from PIL import Image | from PIL import Image | ||
| - | # Deschide imaginea | + | # Open image |
| - | imagine = Image.open('imagine_initiala.jpg') | + | image = Image.open('image.jpg') |
| - | # Redimensionează imaginea | + | # Resize image |
| - | imagine_redimensionata = imagine.resize((800, 600)) | + | resized_image = image.resize((800, 600)) |
| - | # Salvează imaginea redimensionată | + | # Save the resized image |
| - | imagine_redimensionata.save('imagine_redimensionata.jpg') | + | resized_image.save('resized_image.jpg') |
| - | Pillow este o unealtă puternică și flexibilă pentru dezvoltatorii Python care au nevoie de funcționalități de procesare a imaginilor în aplicațiile lor. Pentru documentație detaliată și ghiduri suplimentare, puteți vizita site-ul oficial al Pillow | + | </code> |
| - | </hidden> | + | |
| ==== Tasks ==== | ==== Tasks ==== | ||
| + | |||
| + | <note tip>Pentru a genera un număr random, folosiți biblioteca **random**.</note> | ||
| + | |||
| - Generați un grid de culori alese aleator. | - Generați un grid de culori alese aleator. | ||
| - Generați aleator o hartă 2D folosind simboluri (~ pentru apă, # pentru munți, . pentru câmpii). Folosiți probabilități pentru a asigna tipul de teren generat. | - Generați aleator o hartă 2D folosind simboluri (~ pentru apă, # pentru munți, . pentru câmpii). Folosiți probabilități pentru a asigna tipul de teren generat. | ||
| - **Bonus 1.** Modificați primul task astfel încât gridul de culori să se regenereze la apăsarea unei taste. | - **Bonus 1.** Modificați primul task astfel încât gridul de culori să se regenereze la apăsarea unei taste. | ||
| - **Bonus 2.** Modificați al doilea task astfel încât să salvați harta de simboluri ca o imagine PNG. | - **Bonus 2.** Modificați al doilea task astfel încât să salvați harta de simboluri ca o imagine PNG. | ||