Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

gp:laboratoare:01 [2025/02/05 12:29]
maria_anca.balutoiu [Biblioteci Utile]
gp:laboratoare:01 [2025/02/05 12:59] (current)
maria_anca.balutoiu [Tasks]
Line 55: Line 55:
 </​code>​ </​code>​
  
-<hidden>+<code> 
 +import pygame
  
 +# Initialize Pygame
 +pygame.init()
  
-=== Pillow === +# Set window properties 
-Pillow este o bibliotecă open-source pentru limbajul de programare Pythondestinată procesării și manipulării imaginilor. Aceasta este o continuare a proiectului original Python Imaging Library (PIL)care a fost întrerupt în 2011Pillow a fost creată pentru a oferi suport actualizat și compatibilitate cu versiunile moderne de Python.  +widthheight = 800600 
-EN.WIKIPEDIA.ORG+screen = pygame.display.set_mode((width,​ height)) 
 +pygame.display.set_caption('​Pygame Example'​)
  
-Caracteristici principale:+# Set the drawing colors 
 +white = (255, 255, 255) 
 +red = (255, 0, 0)
  
-Suport extins pentru formate de fișiere: Pillow poate deschide, manipula și salva o varietate largă de formate de imagine, inclusiv JPEG, PNGBMPGIF și TIFF.  +# Set the coordinates and the dimensions of the square 
-PILLOW.READTHEDOCS.IO+xy = 100100  # Upper-left corner 
 +length = 50     # Length of the square
  
-Manipularea imaginilorBiblioteca permite efectuarea de operațiuni precum redimensionarea,​ decuparea, rotirea și aplicarea de filtre sau efecte asupra imaginilor.  +running = True 
-REALPYTHON.COM+while running: 
 +    for event in pygame.event.get():​ 
 +        if event.type == pygame.QUIT:​ 
 +            running = False
  
-Acces la nivel de pixel: Pillow oferă posibilitatea de a accesa și modifica valorile individuale ale pixelilor, facilitând manipulări detaliate ale imaginilor. ​ +    # Set background color 
-PILLOW.READTHEDOCS.IO+    ​screen.fill(white)
  
-Gestionarea transparenței și măștilor: Biblioteca suportă manipularea canalelor alfa și aplicarea măștilor pentru a gestiona transparența în imagini. ​ +    # Draw square 
-PILLOW.READTHEDOCS.IO+    ​pygame.draw.rect(screen,​ red, (x, y, length, length))
  
-Instalare:+    # Update the screen 
 +    pygame.display.flip() 
 +</​code>​
  
-Pentru a instala ​Pillow, ​putețutiliza managerul de pachete pip:+=== Pillow ​=== 
 +Pillow este o bibliotecă open source pentru Pythondestinată procesării șmanipulării imaginilor. ​
  
-bash +Ce putem face cu Pillow: 
-Copiază +  * **Suport extins pentru formate de fișiere.** Pillow poate deschide, manipula și salva o varietate largă de formate de imagine, inclusiv JPEG, PNG, BMP, GIF și TIFF. 
-Editează +  * **Manipularea imaginilor.** Biblioteca permite efectuarea de operațiuni precum redimensionarea,​ decuparea, rotirea și aplicarea de filtre sau efecte asupra imaginilor. 
-pip install ​Pillow +  * **Acces la nivel de pixel.** ​Pillow ​oferă posibilitatea ​de a accesa și modifica valorile individuale ale pixelilor, facilitând manipulări detaliate ale imaginilor. 
-Exemplu ​de utilizare:+  * **Gestionarea transparenței și a măștilor.** Biblioteca suportă manipularea canalelor alfa și aplicarea măștilor pentru a gestiona transparența în imagini. ​
  
-Iată un exemplu simplu de cod care deschide o imagineo redimensionează și o salvează într-un nou fișier:+Pentru a folosit Pilloweste necesar să importăm biblioteca în proiect:
  
-python +<​code>​ 
-Copiază +python3 -m pip install pillow 
-Editează+</​code>​ 
 + 
 +<​code>​
 from PIL import Image from PIL import Image
  
-Deschide imaginea +Open image 
-imagine ​= Image.open('​imagine_initiala.jpg')+image = Image.open('​image.jpg')
  
-Redimensionează imaginea +Resize image 
-imagine_redimensionata ​imagine.resize((800,​ 600))+resized_image ​image.resize((800,​ 600))
  
-Salvează imaginea redimensionată +Save the resized image 
-imagine_redimensionata.save('​imagine_redimensionata.jpg') +resized_image.save('​resized_image.jpg'​) 
-Pillow este o unealtă puternică și flexibilă pentru dezvoltatorii Python care au nevoie de funcționalități de procesare a imaginilor în aplicațiile lor. Pentru documentație detaliată și ghiduri suplimentare,​ puteți vizita site-ul oficial al Pillow +</code>
-</hidden>+
 ==== Tasks ==== ==== Tasks ====
 +
 +<note tip>​Pentru a genera un număr random, folosiți biblioteca **random**.</​note>​
 +
   - Generați un grid de culori alese aleator.   - Generați un grid de culori alese aleator.
   - Generați aleator o hartă 2D folosind simboluri (~ pentru apă, # pentru munți, . pentru câmpii). Folosiți probabilități pentru a asigna tipul de teren generat.   - Generați aleator o hartă 2D folosind simboluri (~ pentru apă, # pentru munți, . pentru câmpii). Folosiți probabilități pentru a asigna tipul de teren generat.
   - **Bonus 1.** Modificați primul task astfel încât gridul de culori să se regenereze la apăsarea unei taste. ​   - **Bonus 1.** Modificați primul task astfel încât gridul de culori să se regenereze la apăsarea unei taste. ​
   - **Bonus 2.** Modificați al doilea task astfel încât să salvați harta de simboluri ca o imagine PNG.   - **Bonus 2.** Modificați al doilea task astfel încât să salvați harta de simboluri ca o imagine PNG.
gp/laboratoare/01.1738751342.txt.gz · Last modified: 2025/02/05 12:29 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0