This is an old revision of the document!


Cursul 01. Introducere în generare procedurală

Ce este Generarea Procedurală?

Generarea procedurală reprezintă crearea algoritmică de conținut în loc de proiectare manuală. Este un proces care combină randomness cu reguli pentru a produce conținut structurat.

Generarea procedurală se utilizează în domenii precum:

  • Jocuri: Generarea nivelurilor, terenului, texturilor, AI-ului, sistemelor de loot
  • Film, Design & Artă: Texturi procedurale (CGI), fractali în arta digitală
  • Simulări: Climat, creșterea populației, planificare urbană

Exemple de jocuri care se bazează pe generarea procedurală:

  • Minecraft – Generare infinită a lumii folosind funcții de zgomot
  • No Man’s Sky – Generare de planete, creaturi șiîntregi biomuri
  • Spelunky – Level design generat procedural
  • Dwarf Fortress – Povești și lumi denerate procedural
  • Seria Diablo – Dungeons și loot randomizat
  • The Binding of Isaac – Generare procedurală de items și dungeons

De ce folosim Generare Procedurală

Avantaje

  • Scalabilitate și conținut infinit – Poate crea lumi vaste fără efort manual
  • Rejucabilitate – Asigură experiențe proaspete cu fiecare joc
  • Creare automată de conținut – Reduce volumul de lucru pentru artiști și designeri
  • Surprize și imersiune – Permite un joc neașteptat, dar coerent

Provocări

  • Lipsa controlului – Rezultate mai greu de rafinat pentru a crește calitatea
  • Probleme în gameplay – Nu tot conținutul generat este distractiv sau echilibrat
  • Dificultăți de debugging – Reproductibilitatea bug-urilpor poate fi o provocare
  • Complexitatea dezvoltării – Necesită înțelegere algoritmică dezvoltată
gp/cursuri/01.1738609502.txt.gz · Last modified: 2025/02/03 21:05 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0