This is an old revision of the document!


Cursul 01. Introducere în generare procedurală

Ce este Generarea Procedurală?

Generarea procedurală reprezintă crearea algoritmică de conținut în loc de proiectare manuală. Este un proces care combină randomness cu reguli pentru a produce conținut structurat.

Generarea procedurală se utilizează în domenii precum:

  • Jocuri: Generarea nivelurilor, terenului, texturilor, AI-ului, sistemelor de loot
  • Film, Design & Artă: Texturi procedurale (CGI), fractali în arta digitală
  • Simulări: Climat, creșterea populației, planificare urbană

Exemple de jocuri care se bazează pe generarea procedurală:

  • Minecraft – Generare infinită a lumii folosind funcții de zgomot
  • No Man’s Sky – Generare de planete, creaturi șiîntregi biomuri
  • Spelunky – Level design generat procedural
  • Dwarf Fortress – Povești și lumi denerate procedural
  • Seria Diablo – Dungeons și loot randomizat
  • The Binding of Isaac – Generare procedurală de items și dungeons

De ce folosim Genrare Procedurală

gp/cursuri/01.1738608970.txt.gz · Last modified: 2025/02/03 20:56 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0