This is an old revision of the document!
Cursul 01. Introducere în generare procedurală
Ce este Generarea Procedurală?
Generarea procedurală reprezintă crearea algoritmică de conținut în loc de proiectare manuală. Este un proces care combină randomness cu reguli pentru a produce conținut structurat.
Generarea procedurală se utilizează în domenii precum:
Jocuri: Generarea nivelurilor, terenului, texturilor, AI-ului, sistemelor de loot
Film, Design & Artă: Texturi procedurale (CGI), fractali în arta digitală
Simulări: Climat, creșterea populației, planificare urbană
Exemple de jocuri care se bazează pe generarea procedurală:
Minecraft – Generare infinită a lumii folosind funcții de zgomot
No Man’s Sky – Generare de planete, creaturi șiîntregi biomuri
Spelunky – Level design generat procedural
Dwarf Fortress – Povești și lumi denerate procedural
Seria Diablo – Dungeons și loot randomizat
The Binding of Isaac – Generare procedurală de items și dungeons
De ce folosim Genrare Procedurală