Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

gp:cursuri:01 [2025/02/03 21:21]
maria_anca.balutoiu [De ce folosim Generare Procedurală]
gp:cursuri:01 [2025/02/03 21:29] (current)
maria_anca.balutoiu [Scurt Istoric al Generării Procedurale]
Line 58: Line 58:
     * Multe jocuri moderne compbină generarea procedurală cu conținutul generat manual     * Multe jocuri moderne compbină generarea procedurală cu conținutul generat manual
   * Jocuri:   * Jocuri:
 +    * Minecraft (2011) – Teren infinit generat procedural
 +    * No Man’s Sky (2016) – 18 quintillioane de planete generate prin reguli matematice
 +    * Dwarf Fortress (2006–Present) – Povești, civilizații și lumi generate procedural
  
-<​hidden>​What is Procedural ​Generation? +==== Tehnici de Generare ​Procedurală ==== 
- +  ​* ​Randomness & Zgomot 
- +    ​* ​Pseudo-Random Number Generators (PRNGs) 
- +    ​* ​Perlin & Simplex Noise (generare de teren
-2. The History of Procedural Generation (30 min) +  * Sisteme bazate pe Reguli 
- +    * L-Systems ​(copaciplante generate procedural) 
- +    ​* ​Grammar-Based Level Generation ​(jocuri ​roguelike) 
- +  * Fractali ​Algoritmi Recursivi 
-Discussion:​ +    * Folosiți în generarea de peisajelinii de coastă și munți 
- +  ​* ​Cellular Automata 
-What procedural game impressed you the most? +    * Folosiți în generarea de dungeonscare simulează patternuri ce imită viața reală 
-Can procedural generation replace manual design? Why or why not? +  ​* ​Machine Learning 
- +    * Generare bazată pe AI (GANs, ​rețele neurale)
- +
- Key Procedural Generation Techniques (20 min) +
-(Briefly introduce; detailed coverage in later lectures.) +
- +
-(a) Randomness & Noise +
-Pseudo-Random Number Generators (PRNGs) +
-Perlin & Simplex Noise → Used in Minecraft terrain. +
-(bRule-Based Systems +
-L-Systems ​→ Procedural treesplants. +
-Grammar-Based Level Generation ​→ Used in roguelike ​games. +
-(c) Fractals ​Recursive Algorithms +
-Generates natural-looking landscapes, coastlinesand mountains. +
-(d) Cellular Automata +
-Used in cave/​dungeon generationsimulating life-like patterns. +
-(e) Machine Learning ​in Procedural Generation +
-AI-assisted generation ​(GANs, ​Neural Networks).</​hidden>​ +
  
gp/cursuri/01.1738610492.txt.gz · Last modified: 2025/02/03 21:21 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0