Regulament proiect 2015

În acest an vă propunem realizarea unui program care să joace cât mai bine o versiune online a jocului Risk [1], numit Warlight [2]. Programul se poate realiza în oricare din limbajele de programare suportate [2]. Echipa de PA recomandă folosirea limbajelor C, C++, Java, C# sau Python. Pentru alte limbaje, vă rugăm să ne contactaţi înainte de a începe implementarea.

Concursul se va desfășura folosind platforma Warlight AI Challenge 2 [3] pusă la dispoziție pentru Proiectarea Algoritmilor @ UPB la adreasa http://pub.theaigames.com/. Același joc a fost deja folosit pentru Warlight AI Challenge, ediția 1. Cum unii participanţi la acest concurs poate şi-au publicat sursele şi ideile online, vrem să fie clar că:

  • inspirarea după ideile descoperite online nu se penalizează (atâta timp cât sursa este precizată în README)
  • copierea codului sursă (sau reproducerea integrală a ideii de rezolvare dintr-o altă sursă) se sancţionează cu pierderea punctajului pentru întregul proiect.

Proiectul va cuprinde 5 etape, după cum este prezentat în continuare. Fiecare etapă presupune dezvoltarea unui bot care va juca Warlight din ce în ce mai inteligent, iar ultima etapă reprezintă un concurs la nivel de serie, iar apoi la nivel de an pentru a stabili marele câștigător al proiectului de PA din anul 2015. Fiecare echipă poate să își schimbe complet strategia de joc între etape dacă membrii săi consideră acest lucru oportun.

Deoarece o echipa poate avea mai mulți boți, bot-ul oficial al echipei va fi format din numele seriei și numele echipei, ex: CANumeEchipa.

Reguli de upload: La fiecare etapa trebuie încărcată pe site o arhivă zip cu numele echipei care sa contina codul sursa, dar si un readme care sa descrie solutia implementata. Comentariile in cod, precum si coding style-ul sunt punctate ca si la teme.

Pe pub.theaigmes.com trebuie setată ca și activă versiunea de bot ce este încarcată și pe cs.curs.pub.ro.

Atentie! Toate deadline-urile stabilite pentru proiect sunt hard, deci nu sunt acceptate teme trimise dupa termenul limita.

Etapa 0

Etapa 0 presupune formarea unor echipe de câte 3-4 persoane. Echipele se pot forma între oricare 3-4 studenţi din aceeaşi serie. Nu se permit echipe cu oameni din serii diferite decât dacă ați rămas fără niciun coechipier în seria voastră sau dacă sunteți restanțieri. Fiecare echipă va desemna un membru al acesteia cu rolul de căpitan. Căpitanul va avea, printre altele, sarcina de a trimite în numele echipei sale soluţiile pentru fiecare din etapele rămase. Ceilalţi membri ai echipei nu vor trimite soluţii, decât in cazul in care căpitanul nu poate face aceasta din motive obiective.

Această etapă va avea 1 săptămână. Punctajul alocat acestei etape este de 0 puncte.

Deadline-ul acestei etape este marți, 10 martie 2015, ora 23:55.

Etapa 1

Prima etapă a proiectului presupune acomodarea echipelor cu jocul Warlight 2 realizarea unei soluții simple care să joace corect. Aceasta nu trebuie să aibă un nivel de complexitate ridicat pentru obținerea punctajului maxim, întrucât evaluarea se va face împotriva unui bot care va muta aleator (PABOT1). Vor fi n meciuri, iar pentru punctajul maxim, soluția trebuie să obțină minim n/2 puncte. Punctajul unui meci este următorul:

  • victorie: 1 punct
  • remiză: 0 puncte
  • infrangere: -1 punct

Punctajul etapei este de 0.4 puncte. Aceste vor fi acordate în felul următor, în funcție de punctajul obținut în meciurile cu bot-ul nostru:

  • <0: 0 puncte
  • 0-n/2: proporțional din punctajul total (de 0.4 puncte)
  • >n/2: 0.4 puncte

Această etapă va avea 2 săptămâni. Punctajul alocat acestei etape este de 0.4 puncte.

Deadline-ul acestei etape este marti, 24 martie 2015, ora 23:55

Etapa 2

Pentru aceasta etapa, sistemul de punctare ramane acelasi ca la etapa 1, insa punctajul maxim va fi de 0.5 puncte.

Deadline-ul acestei etape este marti, 14 aprilie 2015, ora 23:55 duminica, 19 aprilie 2015, ora 23:55 marti, 21 aprilie 2015, ora 13:00

Etapa 3

Pentru aceasta etapa, sistemul de punctare ramane acelasi ca la etapele precedente, insa punctajul maxim va fi de 0.5 puncte.

Deadline-ul acestei etape este marti, 12 mai 2015, ora 23:55

Etapa 4

In cadrul acestei etape se va realiza un concurs intre proiectele realizate. In functie de numarul de proiecte finite realizate se va stabili formatul concursului: campionat, tournament tree sau grupe+tournament tree.
Punctajul aferent acestei etape este de 0.6 puncte si se va acorda dupa urmatorul algoritm:

  • Locul 1 va primi 0.6 puncte
  • Locul 2 va primi 0.5 puncte
  • Locul 3 va primi 0.4 puncte
  • Restul proiectelor vor primi in functie de locul in clasament intre 0 si 0.35 puncte, marja intre doua proiecte consecutive fiind de 0.3/(numar_proiecte_finaliste-3)

Deadline-ul acestei etape este luni, 25 mai 2015, ora 23:55.

FAQs

Echipele se pot forma intre colegi din grupe diferite? Dar din serii diferite?

Da. Nu.

Cum imi aleg coechipierii?

Cum vrei, pe baza oricaror criterii crezi tu ca sunt importante.

Nu toti membrii echipei lucreaza la fel de mult. What’s up with that?

Din experienta anilor trecuti, niciodata nu se intampla ca toti membrii echipei sa lucreze la fel de mult. Acest fapt se intampla din varii motive: fie nu toti pot, fie unul sau doi acapareaza toata munca si nu le dau celorlalti o sansa (nu radeti, s-a intamplat :P), fie <insert another reason here>. Fiecare echipa va avea un capitan care va avea, printre altele, datoria de a comunica echipei de PA (asistentului de laborator, titularului de curs etc) orice neregula din cadrul propriei echipe. In afara de asta si de a vorbi putin individual cu membrii fiecarei echipe nu exista alta solutie. Depinde de prioritatile fiecarui membru de echipa si a echipei per ansamblu.

Ce alte responsabilitati ar mai avea capitanul de echipa?

Depinde…in mod normal responsabilitatile de bun simt ar fi de a imparti eficient munca intre coechipieri, de a face un time management bun, de a lega o strategie de joc etc. Dar mai pot fi si altele, precum PR pe forum :-).

Cum se vor trimite proiectele pentru evaluare?

TBD

In ce limbaj de programare avem voie sa realizam proiectul?

In oricare limbaj de programare cu care va intelegeti mai bine. De remarcat este faptul ca pentru acest proiect timpul de executie este critic.

Unde putem cere lamuriri suplimentare in legatura cu desfasurarea proiectului?

Pe forum-ul dedicat proiectului de pe pagina web a cursului de PA.

Referințe

pa/regulament-proiect-2015.txt · Last modified: 2016/02/12 00:28 by radu.iacob
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0