Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

ppbg:tema:2023 [2023/11/25 15:16]
andrei.lambru [Temă - I.A.J.S.]
ppbg:tema:2023 [2024/05/13 08:55] (current)
andrei.lambru
Line 6: Line 6:
   * **Notă: Orice informație ce nu a fost acoperită în acest document este la latitudinea voastră!**   * **Notă: Orice informație ce nu a fost acoperită în acest document este la latitudinea voastră!**
  
-I.A.J.S. sau //"​încă un Alt Joc de Supraviețuire"//​ va reprezenta subiectul temei pe care o veți avea de implementat :). Cerințele de bază ale temei vor conține doar parțial elementele comune unui astfel de joc: controlul unui personaj de catre jucător, comportament inamici și interacțiune de atac doar de la personaj la inamici. Alte elemente comune, precum comportament bazat pe puncte de viață ale personajului și ale inamicilor, ​aniamții pentru interacțiunea de atac sau animatii ​pentru dispariția unui inamic învins rămân la latitudinea voastră și realizarea lor se punctează suplimentar :) . De asemenea, jocul va da posibilitatea controlului simultan a două personaje, de la tastatura. Puteți viziona mai jos un filmuleț demonstrativ cu o aplicație construită pe baza framework-ului de laborator, care acoperă cerințele.+I.A.J.S. sau //"​încă un Alt Joc de Supraviețuire"//​ va reprezenta subiectul temei pe care o veți avea de implementat :). Cerințele de bază ale temei vor conține doar parțial elementele comune unui astfel de joc: controlul unui personaj de catre jucător, comportament inamici și interacțiune de atac doar de la personaj la inamici. Alte elemente comune, precum comportament bazat pe puncte de viață ale personajului și ale inamicilor, ​animații pentru interacțiunea de atac sau animații ​pentru dispariția unui inamic învins rămân la latitudinea voastră și realizarea lor se punctează suplimentar :) . De asemenea, jocul va da posibilitatea controlului simultan a două personaje, de la tastatură. Puteți viziona mai jos un filmuleț demonstrativ cu o aplicație construită pe baza framework-ului de laborator, care acoperă cerințele.
  
 <​html>​ <​html>​
Line 24: Line 24:
 ==== Geometrie ==== ==== Geometrie ====
  
-Lumea de joc este compusă dintr-o podea pe care se deplasează personajul controlat de jucător și inamicii. Toată geometria din care este realizat personajul sau inamicii, geometrie ce poate fi identică, este desenată cu aceeași culoare de bază. Fiecare inamic are o culoare aleasă ​aleator.+Lumea de joc este compusă dintr-o podea pe care se deplasează personajul controlat de jucător și inamicii. Toată geometria din care este realizat personajul sau inamicii, geometrie ce poate fi identică, este desenată cu aceeași culoare de bază. Fiecare inamic are o culoare aleasă ​aleatoriu.
  
 La distanțe regulate unul de altul, se desenează stâlpi de iluminat. În vârful fiecărui stâlp se află două surse de lumină de tip spot, la mică distanță una de cealaltă. La distanțe regulate unul de altul, se desenează stâlpi de iluminat. În vârful fiecărui stâlp se află două surse de lumină de tip spot, la mică distanță una de cealaltă.
Line 36: Line 36:
 </​note>​ </​note>​
  
-Jucătorul poate controla de la tastatură un personaj. Cu tastele **W**, **A**, **S** și **D** se poate deplasa personajul de-alungul ​direcțiilor **față**, **stânga**,​ **spate** și **dreapta** ale **camerei observator**. Apăsarea simulatană a două taste, de exemplu tastele W și A rezultă în deplasarea jucătorului de-alungul ​vectorului compus dintre direcția față și stânga a camerei observator. În filmulețul de mai jos se poate observa acest comportament pentru controlul personajului.+Jucătorul poate controla de la tastatură un personaj. Cu tastele **W**, **A**, **S** și **D** se poate deplasa personajul de-a lungul ​direcțiilor **față**, **stânga**,​ **spate** și **dreapta** ale **camerei observator**. Apăsarea simulatană a două taste, de exemplu tastele W și A rezultă în deplasarea jucătorului de-a lungul ​vectorului compus dintre direcția față și stânga a camerei observator. În filmulețul de mai jos se poate observa acest comportament pentru controlul personajului.
  
 {{ :​ppbg:​tema:​control.gif?​600 |}} {{ :​ppbg:​tema:​control.gif?​600 |}}
Line 52: Line 52:
 ==== Comportament atac ==== ==== Comportament atac ====
  
-Prin apăsarea tastei **space**, jucătorul are opțiunea de a "​trage"​ cu o "​armă"​. Toți inamicii ce se află în fața personajului,​ mai exact pe direcția lui de deplasare, la o distanță mai mică de 2 unități față de personaj, dispar din joc. În locul fiecărui inamic care dispare, alt inamic apare în locul lui la o poziție ​aleatoare ​în lume.+Prin apăsarea tastei **space**, jucătorul are opțiunea de a "​trage"​ cu o "​armă"​. Toți inamicii ce se află în fața personajului,​ mai exact pe direcția lui de deplasare, la o distanță mai mică de 2 unități față de personaj, dispar din joc. În locul fiecărui inamic care dispare, alt inamic apare în locul lui la o poziție ​aleatorie ​în lume.
  
 ==== Comportament de joc în doi ==== ==== Comportament de joc în doi ====
Line 60: Line 60:
 Desenarea geometriei pe fiecare din cele 2 porți de afișare se face identic precum desenarea realizată pentru un singur personaj. Singura diferență este dimensiunea porții de afișare. Desenarea lumii din perspectiva personajului inițial se realizează în poarta de afișare din partea stângă, iar desenarea pentru al doilea personaj se realizează în poarta de afișare din dreapta. Cel de-al doilea personaj are o culoare diferită fața de primul. Desenarea geometriei pe fiecare din cele 2 porți de afișare se face identic precum desenarea realizată pentru un singur personaj. Singura diferență este dimensiunea porții de afișare. Desenarea lumii din perspectiva personajului inițial se realizează în poarta de afișare din partea stângă, iar desenarea pentru al doilea personaj se realizează în poarta de afișare din dreapta. Cel de-al doilea personaj are o culoare diferită fața de primul.
  
-De la tastatură, se poate controla ​ce de-al doilea personaj, similar ca în situația celui inițial. Se folosesc săgețile de la tastatură pentru deplasare și tasta 0 din zona numerică a tastaturii sau tasta enter pentru comportamentul de tras.+De la tastatură, se poate controla ​cel de-al doilea personaj, similar ca în situația celui inițial. Se folosesc săgețile de la tastatură pentru deplasare și tasta 0 din zona numerică a tastaturii sau tasta enter pentru comportamentul de tras.
  
 ===== Barem ===== ===== Barem =====
Line 82: Line 82:
     * Comportament de atac al personajului (0.2p total)     * Comportament de atac al personajului (0.2p total)
       * Detecție și dispariție inamici ce se află în fața personajului - 0.15p       * Detecție și dispariție inamici ce se află în fața personajului - 0.15p
-      * Creare inamic la o pozitie aleatoare ​când un inamic este învins de către personaj - 0.05p+      * Creare inamic la o poziție aleatorie ​când un inamic este învins de către personaj - 0.05p
   * Animații (0.75p total)   * Animații (0.75p total)
     * Animație continuă de deplasare a personajelor și inamicilor - 0.5p     * Animație continuă de deplasare a personajelor și inamicilor - 0.5p
Line 232: Line 232:
  
 <note tip> <note tip>
-Recomandarea este să realizați această animație prin utilizarea unui lanț de transformari,​ în care, pentru a da doar un exemplu, la finalul lanțului propriu de transformări ​brațului drept se aplică lanțul de transformari ​trunchiului.+Recomandarea este să realizați această animație prin utilizarea unui lanț de transformari,​ în care, pentru a da doar un exemplu, la finalul lanțului propriu de transformări ​ale brațului drept se aplică lanțul de transformari ​ale trunchiului.
 </​note>​ </​note>​
  
ppbg/tema/2023.1700918205.txt.gz · Last modified: 2023/11/25 15:16 by andrei.lambru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0