Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

ppbg:setup-framework [2023/10/12 10:50]
andrei.lambru
ppbg:setup-framework [2024/09/30 14:25] (current)
andrei.lambru
Line 1: Line 1:
 ===== Setup framework de laborator ===== ===== Setup framework de laborator =====
  
-În cadrul laboratorui de la materia Programarea prelucrărilor în banda grafică, vi se va pune la dispoziție un framework scris în C++, cu care veți lucra până la finalul semestrului. În plus, puteți utiliza acest framework inclusiv pentru realizarea temei, lucru ce este și recomandat.+În cadrul laboratorui de la materia Programarea prelucrărilor în banda grafică, vi se va pune la dispoziție un framework scris în limbajul de programare ​C++, cu care veți lucra până la finalul semestrului. În plus, puteți utiliza acest framework inclusiv pentru realizarea temei, lucru ce este și recomandat.
  
 În această pagină, se va explica felul în care se instalează dependințele framework-ului și cum se realizează setup-ul pentru a compila fișierele sursă din acesta și a porni aplicația rezultată. În particular, în această pagină, ne vom concentra în explicații pentru sistemul de operare Windows. Framework-ul poate fi compilat și pe siteme de operare UNIX/Linux și macOS. Mai multe detalii pentru utilizarea lui pe aceste sisteme de operare se pot găsi în fișierul README de pe [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework-ppbg | pagina]] proiectului de GitHub. În această pagină, se va explica felul în care se instalează dependințele framework-ului și cum se realizează setup-ul pentru a compila fișierele sursă din acesta și a porni aplicația rezultată. În particular, în această pagină, ne vom concentra în explicații pentru sistemul de operare Windows. Framework-ul poate fi compilat și pe siteme de operare UNIX/Linux și macOS. Mai multe detalii pentru utilizarea lui pe aceste sisteme de operare se pot găsi în fișierul README de pe [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework-ppbg | pagina]] proiectului de GitHub.
Line 31: Line 31:
 </​note>​ </​note>​
  
-După descarcărea ​executabilului ​și rularea ​lui, se va instala de fapt un hub, denumit **Visual Studio Installer**,​ din care se permite instalarea unor diferite module. În imaginea de mai jos, se poate vedea interfața acestui hub. În locul textului //Modify//, încadrat în chenarul roșu, la voi va fi textul //​Install//​. După instalarea unui modul, opțiunea se va transforma în Modify. Se selecteaza opțiunea **Install/​Modify**.+După descarcărea ​​fișierului de la adresa menționată mai sus și executarea ​lui, se va instala de fapt un hub, denumit **Visual Studio Installer**,​ din care se permite instalarea unor diferite module. În imaginea de mai jos, se poate vedea interfața acestui hub. În locul textului //Modify//, încadrat în chenarul roșu, la voi va fi textul //​Install//​. După instalarea unui modul, opțiunea se va transforma în Modify. Se selecteaza opțiunea **Install/​Modify**.
  
 {{ :​egc:​laboratoare:​setup2.png?​600 |}} {{ :​egc:​laboratoare:​setup2.png?​600 |}}
  
-După selectarea opțiunii, se va deschide un popup în interiorul ferestrei, ce va conține mai multe opțiuni de module pentru instalare. În acest laborator, este necesar doar modulul **Desktop development with C++**. Se bifează acest modul, prin selectarea chenarului în care se regăsește modulul (Pasul 1 din imaginea de mai jos). După bifarea lui, în partea dreaptă vor apărea mai multe componente ce fac parte din acest modul. Componentele bifate vor fi instalate, cele fără bifă nu. Pot fi lăsate cele selectate automat. Ultimul pas pentru instalarea mediului de dezvoltare este selecția butonului **Install/​Modify** din partea dreaptă jos (Pasul 2 din imaginea următoare).+După selectarea opțiunii, se va deschide un popup în interiorul ferestrei, ce va conține mai multe opțiuni de module pentru instalare. În cadrul activităților practice de la această materie, este necesar doar modulul **Desktop development with C++**. Se bifează acest modul, prin selectarea chenarului în care se regăsește modulul (Pasul 1 din imaginea de mai jos). După bifarea lui, în partea dreaptă vor apărea mai multe componente ce fac parte din acest modul. Componentele bifate vor fi instalate, cele fără bifă nu. Pot fi lăsate cele selectate automat. Ultimul pas pentru instalarea mediului de dezvoltare este selecția butonului **Install/​Modify** din partea dreaptă jos (Pasul 2 din imaginea următoare).
  
 {{ :​egc:​laboratoare:​setup3.png?​600 |}} {{ :​egc:​laboratoare:​setup3.png?​600 |}}
Line 61: Line 61:
 În situația în care totul a mers bine, se vor deschide două ferestre noi: În situația în care totul a mers bine, se vor deschide două ferestre noi:
   * O fereastră ce conține informații text de debug, denumită generic //​consolă//​.   * O fereastră ce conține informații text de debug, denumită generic //​consolă//​.
-  * O fereastră cu conținut ​3D, similar cu cea vizibilă în imaginea de mai jos.+  * O fereastră cu conținut ​grafic, ce este momentan complet neagră, similar cu cea vizibilă în imaginea de mai jos.
  
 {{ :​ppbg:​laboratoare:​setup-ppbg8.png?​600 |}} {{ :​ppbg:​laboratoare:​setup-ppbg8.png?​600 |}}
ppbg/setup-framework.1697097024.txt.gz · Last modified: 2023/10/12 10:50 by andrei.lambru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0