Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

ppbg:laboratoare:01 [2024/09/24 19:31]
andrei.lambru
ppbg:laboratoare:01 [2024/10/10 18:31] (current)
andrei.lambru [Cerințe laborator]
Line 2: Line 2:
  
 <note tip> <note tip>
-Bun venit la prima activitate practică a acestei materiiÎn fiecare săptămână,​ până la finalul semestrului,​ vom folosi un framework adaptat special pentru aceste activități practice. Framwork-ul este scris în limbajul C++ și folosește API-ul grafic OpenGL. Primul pas al acestui laborator este să realizați [[ ppbg:​setup-framework | setup-ul framework-ului ]].+Bun venit la prima activitate practică a acestei materiiÎn fiecare săptămână,​ până la finalul semestrului,​ vom folosi un framework adaptat special pentru aceste activități practice. Framwork-ul este scris în limbajul C++ și folosește API-ul grafic OpenGL. Primul pas al acestui laborator este să realizați [[ ppbg:​setup-framework | setup-ul framework-ului ]].
 </​note>​ </​note>​
  
Line 234: Line 234:
 glm::vec2 v = glm::​vec2(4.0f,​ 3.0f); glm::vec2 v = glm::​vec2(4.0f,​ 3.0f);
  
-float magnitude ​= glm::​length(v);​+float norm = glm::​length(v);​
 </​code>​ </​code>​
  
Line 258: Line 258:
 Conceptul de culoare este unul complex, care ar putea necesita conținutul unui curs în sine. În domeniul graficii pe calculator, se utilizează modele matematice, denumite //modele de culoare// pentru a prelucra o astfel de informație. În practică, API-urile grafice, precum și API-ul OpenGL, pe care îl utilizăm în cadrul framework-ului,​ utilizează modelul de culoare RGB, la care ne vom rezuma și noi până la finalul semestrului. Conceptul de culoare este unul complex, care ar putea necesita conținutul unui curs în sine. În domeniul graficii pe calculator, se utilizează modele matematice, denumite //modele de culoare// pentru a prelucra o astfel de informație. În practică, API-urile grafice, precum și API-ul OpenGL, pe care îl utilizăm în cadrul framework-ului,​ utilizează modelul de culoare RGB, la care ne vom rezuma și noi până la finalul semestrului.
  
-Modelul de culoare RGB descrie culorile prin descompunerea lor în 3 culori primare, respectiv: roșu, verde și albastru. Acronimul "​RGB"​ provine de la numele ​culorilor ​în limba engleză: "​**R**ed",​ "​**G**reen"​ și "​**B**lue"​.+Modelul de culoare RGB descrie culorile prin descompunerea lor în 3 culori primare, respectiv: roșu, verde și albastru. Acronimul "​RGB"​ provine de la numele ​lor în limba engleză: "​**R**ed",​ "​**G**reen"​ și "​**B**lue"​.
  
 În cadrul laboratorului,​ se poate utiliza o structură de tip ''​glm::​vec3'',​ ce conține 3 componente, analog structurii ''​glm::​vec2'',​ la care se mai adaugă componenta ''​z''​. Se utilizează această structură de date doar pentru a stoca un triplet de valori ce este interpretat sub formă de culoare în modelul RGB. API-ul grafic OpenGL interpretează valoarea fiecărei componente a tripletului între limitele 0 și 1. Mai jos sunt descrise cateva culori de baza formate din valorile tripletelor. În cadrul laboratorului,​ se poate utiliza o structură de tip ''​glm::​vec3'',​ ce conține 3 componente, analog structurii ''​glm::​vec2'',​ la care se mai adaugă componenta ''​z''​. Se utilizează această structură de date doar pentru a stoca un triplet de valori ce este interpretat sub formă de culoare în modelul RGB. API-ul grafic OpenGL interpretează valoarea fiecărei componente a tripletului între limitele 0 și 1. Mai jos sunt descrise cateva culori de baza formate din valorile tripletelor.
Line 272: Line 272:
  
 <note tip> <note tip>
-Aprofundarea modelelor de culoare depășește conținutul acestui curs. Pentru a obține mai multe informatii despre acest subiect, puteți consulta următoarea carte:+Aprofundarea modelelor de culoare depășește conținutul acestui curs. Pentru a obține mai multe informatii despre acest subiect, puteți consulta următoarele cărți: 
 +  * Levkowitz, Haim, ed. Color theory and modeling for computer graphics, visualization,​ and multimedia applications. Boston, MA: Springer US, 1997.
   * Fairchild, Mark D. Color appearance models. John Wiley & Sons, 2013.   * Fairchild, Mark D. Color appearance models. John Wiley & Sons, 2013.
 </​note>​ </​note>​
Line 310: Line 311:
  
 bool inside_triangle = abs(area_v1v2v3 - (area_pv1v3 + area_pv1v2 + area_pv2v3)) < EPSILON; bool inside_triangle = abs(area_v1v2v3 - (area_pv1v3 + area_pv1v2 + area_pv2v3)) < EPSILON;
-</​code>​ \\ Dupa rezolvarea acestei ​cerinte, ar trebui ​sa obtineti ​rezultatul ​urmator: {{ :​ppbg:​laboratoare:​vectors-task-6.png?​600 |}}+</​code>​ \\ După rezolvarea acestei ​cerințe, ar trebui ​să obțineți ​rezultatul ​următor: {{ :​ppbg:​laboratoare:​vectors-task-6.png?​600 |}}
  
-<​hidden>​ 
 Bonus: Bonus:
-  - In cadrul ​exercitiului ​4, desenati ​cu o culoare ​diferita ​arcul de cerc pentru unghiul mare dintre cei doi vectori. +În cadrul ​exercițiului ​4, desenați ​cu o culoare ​diferită ​arcul de cerc pentru unghiul mare dintre cei doi vectori. ​După rezolvarea acestei cerințe, ar trebui să obțineți rezultatul următor: {{ :​ppbg:​laboratoare:​vectors-task-bonus.png?​600 |}} 
-</​hidden>​+
  
  
ppbg/laboratoare/01.1727195466.txt.gz · Last modified: 2024/09/24 19:31 by andrei.lambru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0