This shows you the differences between two versions of the page.
|
ipg:tema:2025 [2025/12/08 19:42] andrei.lambru |
ipg:tema:2025 [2025/12/08 20:44] (current) andrei.lambru |
||
|---|---|---|---|
| Line 20: | Line 20: | ||
| ==== Funcționalități obligatorii (3 puncte) ==== | ==== Funcționalități obligatorii (3 puncte) ==== | ||
| - | * Desenare elemente vizuale (0.5p total) | + | * Desenare obiecte (0.5p total) |
| - | * Desenare geometrie element - 0.1p per element, conform descrierii de mai jos | + | * Desenare geometrie obiecte - 0.1p per obiect, conform descrierii de mai jos |
| * Curbură geometrie lume virtuală (0.3p) | * Curbură geometrie lume virtuală (0.3p) | ||
| * Animații personaj (0.75p total) | * Animații personaj (0.75p total) | ||
| Line 35: | Line 35: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | Ultima cerinta din barem are punctaj dinamic. Va puteti concentra pe anumite aspecte ale jocului mai mult decat pe altele, cu observatia ca elementele ce tin de domeniul de programare a graficii vor fi notate mai consistent decat de cele ce tin de domeniul de programare a jocurilor video. De asemenea, aspectul vizual, obtinut in urma utilizarii tehnicilor studiate in cadrul acestui curs vor fi punctate consistent :) . | + | Ultima cerință din barem are punctaj dinamic. Altfel spus, puteți obține totalul de 1 punct pe baza complexității doar a unui subset din cerințele menționate. |
| + | |||
| + | Astfel, vă puteți concentra pe anumite aspecte ale jocului mai mult decât pe altele, cu observația că elementele ce țin de domeniul de programare a graficii vor fi notate mai consistent față de cele ce țin de domeniul de programare a jocurilor video. De asemenea, aspectul vizual obținut în urma utilizării tehnicilor studiate în cadrul acestui curs vor fi punctate consistent :) . | ||
| </note> | </note> | ||
| ===== Detalii de implementare ===== | ===== Detalii de implementare ===== | ||
| - | ==== Construcție elemente vizuale ==== | + | ==== Construcție obiecte ==== |
| - | Trebuie să realizați cel puțin //**5 elemente vizuale**//. | + | Trebuie să construiți geometria pentru cel puțin //**5 obiecte**// din lumea virtuală a jocului. |
| <note> | <note> | ||
| - | Pentru simplitate, vom specifica aici faptul că toate elementele vizuale descrise mai jos: | + | Pentru simplitate, vom specifica aici faptul că toate obiectele descrise mai jos: |
| - | * Trebuie construite exclusiv din cod. NU este permisă încărcarea unor modele 3D din fișiere pentru realizarea elementelor vizuale. | + | * Trebuie construite exclusiv din cod. NU este permisă încărcarea unor modele 3D din fișiere pentru desenarea obiectelor obligatorii. |
| * Trebuie să fie colorate prin aplicarea a cel puțin unei texturi; | * Trebuie să fie colorate prin aplicarea a cel puțin unei texturi; | ||
| * În descrierea de mai jos, complexitatea geometriei este descrisă prin cuburi/paralelipipede, dar pentru creșterea punctajului de la ultima cerință din barem, se încurajează utilizarea unor forme geometrice mai complexe precum discurile de cerc, cilindrii, conurile :) ... | * În descrierea de mai jos, complexitatea geometriei este descrisă prin cuburi/paralelipipede, dar pentru creșterea punctajului de la ultima cerință din barem, se încurajează utilizarea unor forme geometrice mai complexe precum discurile de cerc, cilindrii, conurile :) ... | ||
| - | * Așezarea componentelor din care este realizat un element vizual, împreună cu texturile aplicate la desenarea componentelor, trebuie să fie consistente cu comportamentul și tematica jocului. Altfel spus, toate elementele vizuale trebuie să aibă sens în lumea virtuală a jocului, nu doar să fie introduse pentru respectarea cerinței minime :) . | + | * Așezarea componentelor din care este realizat un obiect, împreună cu texturile aplicate la desenarea componentelor, trebuie să fie consistente cu comportamentul și tematica jocului. Altfel spus, toate obiectele trebuie să aibă sens în lumea virtuală a jocului, nu doar să fie introduse pentru respectarea cerinței minime :) . |
| </note> | </note> | ||
| - | Cel mai simplu element vizual din lumea virtuală a jocului poate fi realizat sub forma unui cub sau a unui paralelipiped. Paralelipipedul se poate obține din geometria unui cub, prin desenarea celui din urmă cu o transformare neuniformă de modificare de scară. | + | Cel mai simplu obiect din lumea virtuală a jocului poate fi realizat sub forma unui cub sau a unui paralelipiped. Paralelipipedul se poate obține din geometria unui cub, prin desenarea celui din urmă cu o transformare neuniformă de modificare de scară. |
| - | Următorul element vizual ce trebuie construit este compus din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede. | + | Următorul obiect ce trebuie construit este compus din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede. |
| - | Un alt element vizual trebuie să fie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede, similar cu cel descris anterior, dar în situația acestuia, cel puțin o componentă din care este construit trebuie să aibă o animație continuă. | + | Un alt obiect trebuie să fie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede, similar cu cel descris anterior, dar în situația acestuia, cel puțin o componentă din care este construit trebuie să aibă o animație continuă. |
| - | Un alt element element vizual trebuie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede și trebuie să conțină cel puțin o sursă de lumină atașată de el. Această sursă de lumină trebuie să poată lumina orice obiect din lumea virtuală. | + | Un alt obiect trebuie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede și trebuie să conțină cel puțin o sursă de lumină atașată de el. Această sursă de lumină trebuie să poată lumina orice obiect din lumea virtuală. |
| - | Similar cu elementul vizual descris anterior, ultimul element vizual obligatoriu trebuie să fie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede și să conțină cel puțin o sursă de lumină atașată de el, care să aibă un comportament de iluminare ce se modifică continuu. Posibile modificări ale comportamentului de iluminare pot fi schimbarea culorii/intensității de iluminare. | + | Similar cu obiectul descris anterior, ultimul obiect obligatoriu trebuie să fie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede și să conțină cel puțin o sursă de lumină atașată de el, care să aibă un comportament de iluminare ce se modifică continuu. Posibile modificări ale comportamentului de iluminare pot fi schimbarea culorii/intensității de iluminare. |
| <note tip> | <note tip> | ||
| Line 84: | Line 86: | ||
| - | <note> | + | <note tip> |
| * $Pozitie_v$ - poziția în spațiul lumii a vârfului procesat de vertex shader | * $Pozitie_v$ - poziția în spațiul lumii a vârfului procesat de vertex shader | ||
| * $Pozitie_{camera}$ - poziția în spațiul lumii a camerei | * $Pozitie_{camera}$ - poziția în spațiul lumii a camerei | ||
| Line 126: | Line 128: | ||
| === Animații === | === Animații === | ||
| - | Geometria personajului trebuie **să realizeze cel puțin 3 tipuri animații distincte**. Toate animațiile trebuie să fie continue. Acestea trebuie să fie realizate prin utilizarea a cel puțin unei transformări de rotație. | + | Geometria personajului trebuie **să realizeze cel puțin 3 tipuri de animații distincte**. Toate animațiile trebuie să fie continue. Acestea trebuie să fie realizate prin utilizarea a cel puțin unei transformări de rotație. |
| Un exemplu de animație posibilă pentru personajul a cărui geometrie este prezentată mai sus este o animație de deplasare a personajului, precum cea de mai jos. | Un exemplu de animație posibilă pentru personajul a cărui geometrie este prezentată mai sus este o animație de deplasare a personajului, precum cea de mai jos. | ||
| Line 147: | Line 149: | ||
| În cadrul acestei teme, trebuie să realizați mediul unei lumi virtuale în care la orice moment de timp sunt prezente: | În cadrul acestei teme, trebuie să realizați mediul unei lumi virtuale în care la orice moment de timp sunt prezente: | ||
| - | * Cel puțin 10 surse de lumină punctiforme/de tip spot. Pentru aceste surse de lumină nu trebuie calculate umbre; | + | * Cel puțin 10 surse de lumină punctiforme/de tip spot. Pentru aceste surse de lumină, nu trebuie calculate umbre; |
| * Cel puțin 3 surse de lumină de tip spot pentru care se calculează umbre. | * Cel puțin 3 surse de lumină de tip spot pentru care se calculează umbre. | ||