Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

ipg:tema:2025 [2025/12/08 19:41]
andrei.lambru
ipg:tema:2025 [2025/12/08 20:44] (current)
andrei.lambru
Line 8: Line 8:
 În cadrul acestei teme, **veți avea de implementat un joc în care aveți libertate totală în concepția și alegerea tematicii lui vizuale** :) . Jocul realizat de voi trebuie să conțină un set de elemente vizuale obligatorii,​ dar pe care puteți să le adaptați la tematica aleasă de voi. Mai jos, aveți descrierea acestor elemente vizuale, împreună cu câteva indicații de implementare. Mult succes :) ! În cadrul acestei teme, **veți avea de implementat un joc în care aveți libertate totală în concepția și alegerea tematicii lui vizuale** :) . Jocul realizat de voi trebuie să conțină un set de elemente vizuale obligatorii,​ dar pe care puteți să le adaptați la tematica aleasă de voi. Mai jos, aveți descrierea acestor elemente vizuale, împreună cu câteva indicații de implementare. Mult succes :) !
  
-<​note>​+<​note ​tip>
 Concepția jocului este //**în totalitate**//​ la alegerea voastră. Tema aceasta nu impune niciun joc propriu-zis. Va trebui sa concepeți voi unul :) . De asemenea, tematica jocului este în totalitate la alegerea voastră. Concepția jocului este //**în totalitate**//​ la alegerea voastră. Tema aceasta nu impune niciun joc propriu-zis. Va trebui sa concepeți voi unul :) . De asemenea, tematica jocului este în totalitate la alegerea voastră.
  
Line 20: Line 20:
 ==== Funcționalități obligatorii (3 puncte) ==== ==== Funcționalități obligatorii (3 puncte) ====
  
-  * Desenare ​elemente vizuale ​(0.5p total) +  * Desenare ​obiecte ​(0.5p total) 
-    * Desenare geometrie ​element ​- 0.1p per element, conform descrierii de mai jos+    * Desenare geometrie ​obiecte ​- 0.1p per obiect, conform descrierii de mai jos
   * Curbură geometrie lume virtuală (0.3p)   * Curbură geometrie lume virtuală (0.3p)
   * Animații personaj (0.75p total)   * Animații personaj (0.75p total)
Line 35: Line 35:
  
 <note tip> <note tip>
-Ultima ​cerinta ​din barem are punctaj dinamic. ​Va puteti ​concentra pe anumite aspecte ale jocului mai mult decat pe altele, cu observatia ca elementele ce tin de domeniul de programare a graficii vor fi notate mai consistent ​decat de cele ce tin de domeniul de programare a jocurilor video. De asemenea, aspectul vizual, obtinut in urma utilizarii ​tehnicilor studiate ​in cadrul acestui curs vor fi punctate consistent :) .+Ultima ​cerință ​din barem are punctaj dinamic. ​Altfel spus, puteți obține totalul de 1 punct pe baza complexității doar a unui subset din cerințele menționate. 
 + 
 +Astfel, vă puteți ​concentra pe anumite aspecte ale jocului mai mult decât ​pe altele, cu observația că elementele ce țin de domeniul de programare a graficii vor fi notate mai consistent ​față ​de cele ce țin de domeniul de programare a jocurilor video. De asemenea, aspectul vizual ​obținut în urma utilizării ​tehnicilor studiate ​în cadrul acestui curs vor fi punctate consistent :) .
 </​note>​ </​note>​
  
 ===== Detalii de implementare ===== ===== Detalii de implementare =====
  
-==== Construcție ​elemente vizuale ​====+==== Construcție ​obiecte ​====
  
-Trebuie să realizați cel puțin //**5 elemente vizuale**//.+Trebuie să construiți geometria pentru ​cel puțin //**5 obiecte**// din lumea virtuală a jocului.
  
 <​note>​ <​note>​
-Pentru simplitate, vom specifica aici faptul că toate elementele vizuale ​descrise mai jos: +Pentru simplitate, vom specifica aici faptul că toate obiectele ​descrise mai jos: 
-  * Trebuie construite exclusiv din cod. NU este permisă încărcarea unor modele 3D din fișiere pentru ​realizarea elementelor vizuale.+  * Trebuie construite exclusiv din cod. NU este permisă încărcarea unor modele 3D din fișiere pentru ​desenarea obiectelor obligatorii.
   * Trebuie să fie colorate prin aplicarea a cel puțin unei texturi;   * Trebuie să fie colorate prin aplicarea a cel puțin unei texturi;
   * În descrierea de mai jos, complexitatea geometriei este descrisă prin cuburi/​paralelipipede,​ dar pentru creșterea punctajului de la ultima cerință din barem, se încurajează utilizarea unor forme geometrice mai complexe precum discurile de cerc, cilindrii, conurile :) ...   * În descrierea de mai jos, complexitatea geometriei este descrisă prin cuburi/​paralelipipede,​ dar pentru creșterea punctajului de la ultima cerință din barem, se încurajează utilizarea unor forme geometrice mai complexe precum discurile de cerc, cilindrii, conurile :) ...
-  * Așezarea componentelor din care este realizat un element vizual, împreună cu texturile aplicate la desenarea componentelor,​ trebuie să fie consistente cu comportamentul și tematica jocului. Altfel spus, toate elementele vizuale ​trebuie să aibă sens în lumea virtuală a jocului, nu doar să fie introduse pentru respectarea cerinței minime :) .+  * Așezarea componentelor din care este realizat un obiect, împreună cu texturile aplicate la desenarea componentelor,​ trebuie să fie consistente cu comportamentul și tematica jocului. Altfel spus, toate obiectele ​trebuie să aibă sens în lumea virtuală a jocului, nu doar să fie introduse pentru respectarea cerinței minime :) .
 </​note>​ </​note>​
  
-Cel mai simplu ​element vizual ​din lumea virtuală a jocului poate fi realizat sub forma unui cub sau a unui paralelipiped. Paralelipipedul se poate obține din geometria unui cub, prin desenarea celui din urmă cu o transformare neuniformă de modificare de scară.+Cel mai simplu ​obiect ​din lumea virtuală a jocului poate fi realizat sub forma unui cub sau a unui paralelipiped. Paralelipipedul se poate obține din geometria unui cub, prin desenarea celui din urmă cu o transformare neuniformă de modificare de scară.
  
-Următorul ​element vizual ​ce trebuie construit este compus din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede.+Următorul ​obiect ​ce trebuie construit este compus din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede.
  
-Un alt element vizual ​trebuie să fie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede,​ similar cu cel descris anterior, dar în situația acestuia, cel puțin o componentă din care este construit trebuie să aibă o animație continuă.+Un alt obiect ​trebuie să fie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede,​ similar cu cel descris anterior, dar în situația acestuia, cel puțin o componentă din care este construit trebuie să aibă o animație continuă.
  
-Un alt element element vizual ​trebuie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede și trebuie să conțină cel puțin o sursă de lumină atașată de el. Această sursă de lumină trebuie să poată lumina orice obiect din lumea virtuală.+Un alt obiect ​trebuie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede și trebuie să conțină cel puțin o sursă de lumină atașată de el. Această sursă de lumină trebuie să poată lumina orice obiect din lumea virtuală.
  
-Similar cu elementul vizual ​descris anterior, ultimul ​element vizual ​obligatoriu trebuie să fie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede și să conțină cel puțin o sursă de lumină atașată de el, care să aibă un comportament de iluminare ce se modifică continuu. Posibile modificări ale comportamentului de iluminare pot fi schimbarea culorii/​intensității de iluminare.+Similar cu obiectul ​descris anterior, ultimul ​obiect ​obligatoriu trebuie să fie construit din cel puțin 3 cuburi sau paralelipipede și să conțină cel puțin o sursă de lumină atașată de el, care să aibă un comportament de iluminare ce se modifică continuu. Posibile modificări ale comportamentului de iluminare pot fi schimbarea culorii/​intensității de iluminare.
  
 <note tip> <note tip>
Line 84: Line 86:
  
  
-<​note>​+<​note ​tip>
   * $Pozitie_v$ - poziția în spațiul lumii a vârfului procesat de vertex shader   * $Pozitie_v$ - poziția în spațiul lumii a vârfului procesat de vertex shader
   * $Pozitie_{camera}$ - poziția în spațiul lumii a camerei   * $Pozitie_{camera}$ - poziția în spațiul lumii a camerei
Line 126: Line 128:
 === Animații === === Animații ===
  
-Geometria personajului trebuie **să realizeze cel puțin 3 tipuri animații distincte**. Toate animațiile trebuie să fie continue. Acestea trebuie să fie realizate prin utilizarea a cel puțin unei transformări de rotație. ​+Geometria personajului trebuie **să realizeze cel puțin 3 tipuri ​de animații distincte**. Toate animațiile trebuie să fie continue. Acestea trebuie să fie realizate prin utilizarea a cel puțin unei transformări de rotație. ​
  
 Un exemplu de animație posibilă pentru personajul a cărui geometrie este prezentată mai sus este o animație de deplasare a personajului,​ precum cea de mai jos. Un exemplu de animație posibilă pentru personajul a cărui geometrie este prezentată mai sus este o animație de deplasare a personajului,​ precum cea de mai jos.
Line 147: Line 149:
  
 În cadrul acestei teme, trebuie să realizați mediul unei lumi virtuale în care la orice moment de timp sunt prezente: În cadrul acestei teme, trebuie să realizați mediul unei lumi virtuale în care la orice moment de timp sunt prezente:
-  * Cel puțin 10 surse de lumină punctiforme/​de tip spot. Pentru aceste surse de lumină nu trebuie calculate umbre;+  * Cel puțin 10 surse de lumină punctiforme/​de tip spot. Pentru aceste surse de luminănu trebuie calculate umbre;
   * Cel puțin 3 surse de lumină de tip spot pentru care se calculează umbre.   * Cel puțin 3 surse de lumină de tip spot pentru care se calculează umbre.
  
ipg/tema/2025.1765215693.txt.gz · Last modified: 2025/12/08 19:41 by andrei.lambru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0