This shows you the differences between two versions of the page.
ipg:setup-framework [2025/09/30 12:29] 127.0.0.1 external edit |
ipg:setup-framework [2025/09/30 13:54] (current) andrei.lambru |
||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
În cadrul laboratorui de la materia Programarea prelucrărilor în banda grafică, vi se va pune la dispoziție un framework scris în limbajul de programare C++, cu care veți lucra până la finalul semestrului. În plus, puteți utiliza acest framework inclusiv pentru realizarea temei, lucru ce este și recomandat. | În cadrul laboratorui de la materia Programarea prelucrărilor în banda grafică, vi se va pune la dispoziție un framework scris în limbajul de programare C++, cu care veți lucra până la finalul semestrului. În plus, puteți utiliza acest framework inclusiv pentru realizarea temei, lucru ce este și recomandat. | ||
- | În această pagină, se va explica felul în care se instalează dependințele framework-ului și cum se realizează setup-ul pentru a compila fișierele sursă din acesta și a porni aplicația rezultată. În particular, în această pagină, ne vom concentra în explicații pentru sistemul de operare Windows. Framework-ul poate fi compilat și pe siteme de operare UNIX/Linux și macOS. Mai multe detalii pentru utilizarea lui pe aceste sisteme de operare se pot găsi în fișierul README de pe [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ppbg | pagina]] proiectului de GitHub. | + | În această pagină, se va explica felul în care se instalează dependințele framework-ului și cum se realizează setup-ul pentru a compila fișierele sursă din acesta și a porni aplicația rezultată. În particular, în această pagină, ne vom concentra în explicații pentru sistemul de operare Windows. Framework-ul poate fi compilat și pe siteme de operare UNIX/Linux și macOS. Mai multe detalii pentru utilizarea lui pe aceste sisteme de operare se pot găsi în fișierul README de pe [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ipg | pagina]] proiectului de GitHub. |
==== Descărcarea framework-ului ==== | ==== Descărcarea framework-ului ==== | ||
- | Framework-ul se găsește pe GitHub și poate fi descărcat direct din interfața [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ppbg | paginii]] proiectului. Din această interfață, prin intermediul butonului **Code**, vizibil în imaginea de mai jos, se selectează opțiunea **Download ZIP** pentru descărcarea unei arhive cu proiectul. După dezarhivare, se va crea un director denumit //gfx-framework-ppbg-master//. Un link direct către opțiunea de descărcare a arhivei este [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ppbg/archive/refs/heads/master.zip | acesta]]. | + | Framework-ul se găsește pe GitHub și poate fi descărcat direct din interfața [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ipg | paginii]] proiectului. Din această interfață, prin intermediul butonului **Code**, vizibil în imaginea de mai jos, se selectează opțiunea **Download ZIP** pentru descărcarea unei arhive cu proiectul. După dezarhivare, se va crea un director denumit //gfx-framework-ipg-master//. Un link direct către opțiunea de descărcare a arhivei este [[https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ipg/archive/refs/heads/master.zip | acesta]]. |
- | {{ :ipg:laboratoare:setup-ppbg1.png?600 |}} | + | {{ :ipg:laboratoare:setup-ipg1.png?600 |}} |
O altă opțiune pentru descărcarea proiectului, în situația în care sistemul de versionare git este instalat, este clonarea lui din CMD sau PowerShell, conform comenzii: | O altă opțiune pentru descărcarea proiectului, în situația în care sistemul de versionare git este instalat, este clonarea lui din CMD sau PowerShell, conform comenzii: | ||
<code> | <code> | ||
- | git clone https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ppbg | + | git clone https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework-ipg |
</code> | </code> | ||
Line 44: | Line 44: | ||
După instalare, se poate porni utilitarul și se va deschide o fereastră cu interfața din imaginea de mai jos. Din această interfață, se generează proiectul pentru mediul de dezvoltare Visual Studio. Pentru acest proces, trebuie sa urmăm câțiva pași: | După instalare, se poate porni utilitarul și se va deschide o fereastră cu interfața din imaginea de mai jos. Din această interfață, se generează proiectul pentru mediul de dezvoltare Visual Studio. Pentru acest proces, trebuie sa urmăm câțiva pași: | ||
- | - Se selectează calea unde se găsește codul sursă al framework-ului prin completarea câmpului text **Where is the source code** sau prin selectarea butonului **Browse Source...** (Pasul 1 din imaginea de mai jos), care deschide o fereastră de navigare spre directorul respectiv. Aici trebuie specificat exact directorul dezarhivat cu 2 pasi anteriori: //gfx-framework-ppbg-master//, nu alte directoare interne ale acestuia. {{ :egc:laboratoare:setup4.png?400 |}} | + | - Se selectează calea unde se găsește codul sursă al framework-ului prin completarea câmpului text **Where is the source code** sau prin selectarea butonului **Browse Source...** (Pasul 1 din imaginea de mai jos), care deschide o fereastră de navigare spre directorul respectiv. Aici trebuie specificat exact directorul dezarhivat cu 2 pasi anteriori: //gfx-framework-ipg-master//, nu alte directoare interne ale acestuia. {{ :ipg:laboratoare:setup-ipg4.png?400 |}} |
- | - Se specifică o cale unde se vor plasa fișierele proiectului generat de utilitarul CMake, în câmpul text **Where to build the binaries**. Recomandarea este să copiați calea la care se găsește framework-ul de laborator, 2 câmpuri mai sus, și să adăugați în coadă un director nou. De exemplu, dacă framework-ul se găsește la calea //E:/gfx-framework-ppbg-master///, la acest pas specificați calea //E:/gfx-framework-ppbg-master/build//. Directorul //build// va fi creat automat de către utilitar, în situația în care nu există. | + | - Se specifică o cale unde se vor plasa fișierele proiectului generat de utilitarul CMake, în câmpul text **Where to build the binaries**. Recomandarea este să copiați calea la care se găsește framework-ul de laborator, 2 câmpuri mai sus, și să adăugați în coadă un director nou. De exemplu, dacă framework-ul se găsește la calea //E:/gfx-framework-ipg-master///, la acest pas specificați calea //E:/gfx-framework-ipg-master/build//. Directorul //build// va fi creat automat de către utilitar, în situația în care nu există. |
- Se selectează opțiunea **Configure** (Pasul 3 din imaginea de mai sus). | - Se selectează opțiunea **Configure** (Pasul 3 din imaginea de mai sus). | ||
- | - (Opțional) În situația în care nu există directorul în care să se plaseze fișierele rezultate in urma compilării, va apărea o fereastră de confirmare a creării acestui director. Confirmați crearea.{{ :ipg:laboratoare:setup-ppbg9.png?400 |}} | + | - (Opțional) În situația în care nu există directorul în care să se plaseze fișierele rezultate in urma compilării, va apărea o fereastră de confirmare a creării acestui director. Confirmați crearea.{{ :ipg:laboratoare:setup-ipg9.png?400 |}} |
- | - Va apărea o altă fereastră, în care se pot specifica diferiți parametrii pentru mediul de dezvoltare. Se pot lăsa cei deja completați și se selectează opțiunea **Finish**. {{ :ipg:laboratoare:setup-ppbg5.png?400 |}} | + | - Va apărea o altă fereastră, în care se pot specifica diferiți parametrii pentru mediul de dezvoltare. Se pot lăsa cei deja completați și se selectează opțiunea **Finish**. {{ :ipg:laboratoare:setup-ipg5.png?400 |}} |
- | - Vor apărea parametrii de configurare pentru proiect. Aceștia sunt marcați cu roșu implicit, nu înseamnă că ceva a mers rău. Se selectează opțiunea **Generate**. {{ :ipg:laboratoare:setup-ppbg6.png?400 |}} | + | - Vor apărea parametrii de configurare pentru proiect. Aceștia sunt marcați cu roșu implicit, nu înseamnă că ceva a mers rău. Se selectează opțiunea **Generate**. {{ :ipg:laboratoare:setup-ipg6.png?400 |}} |
- | Fișierele proiectului au fost create și plasate în directorul specificat. Pentru a deschide proiectul, sunt mai multe opțiuni. Cea mai rapidă, în acest moment, este selectarea opțiunii **Open Project** din interfața utilitarului CMake. O altă opțiune este să mergem în directorul în care am specificat să se plaseze fișierele rezultate, de exemplu: //E:/gfx-framework-ppbg/build// și să deschidem, cu dublu-click, fișierul **GFXFramework.sln**. | + | Fișierele proiectului au fost create și plasate în directorul specificat. Pentru a deschide proiectul, sunt mai multe opțiuni. Cea mai rapidă, în acest moment, este selectarea opțiunii **Open Project** din interfața utilitarului CMake. O altă opțiune este să mergem în directorul în care am specificat să se plaseze fișierele rezultate, de exemplu: //E:/gfx-framework-ipg/build// și să deschidem, cu dublu-click, fișierul **GFXFramework.sln**. |
==== Mediul de dezvoltare Visual Studio ==== | ==== Mediul de dezvoltare Visual Studio ==== |