This shows you the differences between two versions of the page.
ipg:laboratoare:10 [2025/09/30 14:13] andrei.lambru |
ipg:laboratoare:10 [2025/09/30 14:13] (current) andrei.lambru |
||
---|---|---|---|
Line 7: | Line 7: | ||
===== Programe de tip shader pentru prelucrarea geometriei ===== | ===== Programe de tip shader pentru prelucrarea geometriei ===== | ||
- | În acest laborator, se introduce un nou tip de program de tip shader ce are rolul de a prelucra geometria modelelor 3D, precum triunghiurile dintr-o rețea de triunghiuri prin care este definit un astfel de model. Acest tip de program de tip shader este cunoscut în limba engleză sub numele de **geometry shader** și are scopul de a oferi control asupra geometriei desenate. În banda grafică, el apare după pasul de asamblare a triunghiurilor, pe baza indicilor specificati în [[ https://ocw.cs.pub.ro/courses/ipg/laboratoare/04#index_buffer_object_ibo | IBO]]. O privire de ansamblu a benzii grafice, ce cuprinde și programele de tip geometry shader, poate fi vizualizată în imaginea de mai jos. | + | În acest laborator, se introduce un nou tip de program de tip shader ce are rolul de a prelucra geometria modelelor 3D, precum triunghiurile dintr-o rețea de triunghiuri prin care este definit un astfel de model. Acest tip de program de tip shader este cunoscut în limba engleză sub numele de **geometry shader** și are scopul de a oferi control asupra geometriei desenate. În banda grafică, el apare după pasul de asamblare a triunghiurilor, pe baza indicilor specificati în [[ https://ocw.cs.pub.ro/courses/ipg/laboratoare/05#index_buffer_object_ibo | IBO]]. O privire de ansamblu a benzii grafice, ce cuprinde și programele de tip geometry shader, poate fi vizualizată în imaginea de mai jos. |
{{ :ipg:laboratoare:geometry-shader.png?600 |}} | {{ :ipg:laboratoare:geometry-shader.png?600 |}} |