Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

ipg:laboratoare:05 [2025/09/30 12:29]
127.0.0.1 external edit
ipg:laboratoare:05 [2025/11/06 11:07] (current)
andrei.lambru
Line 61: Line 61:
   - Apăsarea unei taste pentru prima dată în cadrul curent, cunoscută în limba engleză sub numele de **key press**.   - Apăsarea unei taste pentru prima dată în cadrul curent, cunoscută în limba engleză sub numele de **key press**.
   - Neapăsarea unei taste la cadrul curent, în situația în care tasta a fost apăsată la cadrul anterior, cunoscută în limba engleză sub numele de **key release**.   - Neapăsarea unei taste la cadrul curent, în situația în care tasta a fost apăsată la cadrul anterior, cunoscută în limba engleză sub numele de **key release**.
-  - Apăsarea unei taste la cadrul curent, indiferent când a fost apasată prima dată, cunoscută în limba engleză sub numele de **key hold**.+  - Apăsarea unei taste la cadrul curent, indiferent când a fost apăsată prima dată, cunoscută în limba engleză sub numele de **key hold**.
  
 Interacțiunea utilizatorului cu butoanele de la mouse este de 3 feluri, similar ca în situația tastelor, descrisă mai sus. Interacțiunea utilizatorului cu butoanele de la mouse este de 3 feluri, similar ca în situația tastelor, descrisă mai sus.
Line 76: Line 76:
 </​code>​ </​code>​
  
-Metoda ''​OnKeyPress''​ se apelează pentru fiecare tastă apăsată într-un cadru. Trebuie verificat în interiorul metodei, pe baza parametrilor,​ ce tastă a fost apasată. Pentru mai multe informații despre fiecare metodă în parte, vă rog să citiți detaliile din [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework-ppbg/​blob/​master/​src/​core/​window/​input_controller.h | fișierul header al clasei InputController]].+Metoda ''​OnKeyPress''​ se apelează pentru fiecare tastă apăsată într-un cadru. Trebuie verificat în interiorul metodei, pe baza parametrilor,​ ce tastă a fost apăsată. Pentru mai multe informații despre fiecare metodă în parte, vă rog să citiți detaliile din [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework-ipg/​blob/​master/​src/​core/​window/​input_controller.h | fișierul header al clasei InputController]].
  
 <note tip> <note tip>
Line 143: Line 143:
 ==== Modele 3D ==== ==== Modele 3D ====
  
-Un model 3D, cunoscut în limba engleză sub numele de **3D mesh**, este un obiect tridimensional definit prin vârfuri și indici. În laborator aveți posibilitatea să încărcați modele 3D în aproape orice format posibil prin intermediul clasei [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework-ppbg/​blob/​master/​src/​core/​gpu/​mesh.h#​L48|Mesh]].+Un model 3D, cunoscut în limba engleză sub numele de **3D mesh**, este un obiect tridimensional definit prin vârfuri și indici. În laborator aveți posibilitatea să încărcați modele 3D în aproape orice format posibil prin intermediul clasei [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework-ipg/​blob/​master/​src/​core/​gpu/​mesh.h#​L48|Mesh]].
  
  
Line 274: Line 274:
     * După completarea corectă a metodei, rezultatul vizual ar trebui să fie următorul: {{ :​ipg:​laboratoare:​result1.png?​600 |}}     * După completarea corectă a metodei, rezultatul vizual ar trebui să fie următorul: {{ :​ipg:​laboratoare:​result1.png?​600 |}}
   - 0.05p - La apăsarea unei taste, alegeți o culoare aleatorie pentru curățarea grilei de pixeli.   - 0.05p - La apăsarea unei taste, alegeți o culoare aleatorie pentru curățarea grilei de pixeli.
-    * Utilizați în metoda ''​Update()''​directiva de specificare a culorii de curățare a grilei de pixeli.+    * Utilizați în metoda ''​Update()''​ directiva de specificare a culorii de curățare a grilei de pixeli.
     * La apăsarea tastei R, alegeți o culoare aleatorie.     * La apăsarea tastei R, alegeți o culoare aleatorie.
   - 0.05p - La apăsarea unei taste, schimbați între desenarea triunghiurilor a căror fațetă față sau spate se afișează.   - 0.05p - La apăsarea unei taste, schimbați între desenarea triunghiurilor a căror fațetă față sau spate se afișează.
     * Utilizați în metoda ''​DrawObjects()'',​ directivele de activare și dezactivare a optimizării Face culling.     * Utilizați în metoda ''​DrawObjects()'',​ directivele de activare și dezactivare a optimizării Face culling.
-    * Utilizați în metoda ''​DrawObjects()''​ directiva de specificare a tipului de față pentru care triunghiurile se elimina ​din procesul de rasterizare.+    * Utilizați în metoda ''​DrawObjects()''​ directiva de specificare a tipului de față pentru care triunghiurile se elimină ​din procesul de rasterizare.
     * La apăsarea tastei F, schimbați între eliminarea triunghiurilor pentru care se afișează fațeta față sau spate.     * La apăsarea tastei F, schimbați între eliminarea triunghiurilor pentru care se afișează fațeta față sau spate.
-  - 0.05p - Pentru cele 3 cuburi din scenă, aplicați ​urmatoarele ​animații:+  - 0.05p - Pentru cele 3 cuburi din scenă, aplicați ​următoarele ​animații:
     * Unul dintre cuburi să se deplaseze continuu sus-jos între limitele 0 și 3 de-a lungul axei Y.     * Unul dintre cuburi să se deplaseze continuu sus-jos între limitele 0 și 3 de-a lungul axei Y.
     * Un alt cub să se rotească continuu față de una dintre cele 3 axe principale.     * Un alt cub să se rotească continuu față de una dintre cele 3 axe principale.
-    * Un alt cub sa pulseze continuu între scările 0.5 și 2.+    * Un alt cub să pulseze continuu între scările 0.5 și 2.
   - 0.05p - Desenați un alt cub pe care să îl deplasați prin spațiu la apăsarea tastelor W, A, S, D, E, Q (pozitiv și negativ pe toate cele 3 axe). Nu permiteți deplasarea cubului în situația în care poziția observatorului se modifică.   - 0.05p - Desenați un alt cub pe care să îl deplasați prin spațiu la apăsarea tastelor W, A, S, D, E, Q (pozitiv și negativ pe toate cele 3 axe). Nu permiteți deplasarea cubului în situația în care poziția observatorului se modifică.
   - 0.05p - Desenați obiectele de 4 ori în 4 porți de afișare diferite, conform imaginii de mai jos. Păstrați proporțiile precizate în imagine.   - 0.05p - Desenați obiectele de 4 ori în 4 porți de afișare diferite, conform imaginii de mai jos. Păstrați proporțiile precizate în imagine.
ipg/laboratoare/05.1759224575.txt.gz · Last modified: 2025/09/30 14:06 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0